Waterman
Waterman
20 januari - 19 februari
Kleur : blauwgroen - staalblauw
Planeet: Uranus
Element: lucht
Metaal: uranium
Planten: orchideeën en goudenregen
Bomen: fruitbomen
Landen: Rusland en Zweden
Steden: Hamburg, Bremen en Moskou
bekende mensen : Tyler lautner, Wendy van dijk en Chantal jansen
Watermannen hechten erg aan persoonlijke vrijheid en onafhankelijkheid en is bereid daarvoor grote opofferingen te brengen. De waterman is een vernieuwer en hij zal altijd iets origineel hebben. De waterman moet er voor waken dat ze met hun dromen niet te ver van de werkelijkheid af dwalen. De waterman heeft altijd duizend ideeën door zijn hoofd suizen en vinden het moeilijk om beslissingen te maken. De waterman is loyaal, vrijgevig en trouw maar ook erg onverschillig. De waterman is origineel en dit moet hij in zijn werk kunnen uitoefenen. Goede waterman beroepen zijn geleerde, schrijver, sociaal werker, astroloog of uitvinder. Watermannen vinden dat iedereen gelijk is en ze zijn erg slim. Koppig, wispelturig, opstandig, tegendraads, excentriek en het zich verzetten tegen de bestaande orde zijn de negatieve karaktertrekken van de Waterman. De goede eigenschappen zijn dat Watermannen vindingrijk, intuïtief en sociaal zijn en het weerzinwekkend vinden wanneer ze beperkingen krijgen opgelegd. De waterman is een rustig en teruggetrokken persoonlijkheid die veel waarde hecht aan privé. De waterman gaat logisch zonder emotie en objectief te werk maar ook bezit hij veel originaliteit en idealisme. De waterman heeft de kracht om andere over hun problemen heen te helpen en word vaak gezien als een baken in de branding. De waterman is een geboren leiders type en is bijna altijd positief ingesteld. De waterman vind het vaak moeilijk om andere mensen in zijn leven te laten en die te vertrouwen en aan ze te hechten. De waterman heeft vaak veel vrienden en kennissen maar meer met bijna geen is er veel diepgang.
Er zijn nog geen reacties.