Foto bij Steenbok

Steenbok

23 december - 19 januari
Kleur: Groen, zwart
Planeet: Saturnus
Element: Aarde
Metaal: Lood
Planten: violen, uien, dolle kervel, klimop
Bomen: pijnbomen, wilg, iep, populier
Landen: India, Mexico, Afghanistan
Steden: Oxford, New Delhi, Mexico-city, Brussel
bekende mensen : orlando bloom, ryan sheckler, valerio zeno, kate moss

Een astroloogschrijver heeft eens twee types Steenbokmens beschreven door ze te vergelijken met de twee bestaande geitenrassen: de berggeit, die handig over de ene spleet na de andere springt en steeds hoger klimt omdat het gras daarboven groener is; en de tamme geit, die met een ketting aan een paal vast zit en die het moet doen met het kleine stukje gras dan zijn ketting hem toestaat. Over het algemeen zijn Steenbokken ambitieus, steeds uit op promotie of salarisverhoging, zij hoeven niet te proberen even goed te zijn als een ander; zij zijn al even goed, of zelfs beter. Het zijn bijzondere goede zakenmensen, en de positieve steenbok zal op eigen kracht de top van de berg bereiken. Boven het alledaagse staand en geconcentreerd, streven ze ernaar de realiteit te doorgronden en de perfectie te bereiken. Dit is de berggeit.
De tamme geit, die in het dal blijft heeft ook zijn ambities, maar wat hij ook probeert, en hij zal altijd zijn best doen, hij zal niet tegen de concurrentie kunnen opboksen. Als deze Steenbok verstandig is zal hij zijn eigen rustige, veilige niveau vinden in eenvoudig werk dat hij kalm en ongestoord op zijn eigen manier kan doen.
Een van de prettigste eigenschappen van de Steenbok is zijn gevoel van humor, maar zodra er gevoelens in het spel zijn, voelt de Steenbok zich al gauw onzeker en onbeholpen. De gevoelens van een steenbok kunnen diep gaan en zijn duurzaam maar daar voor moet je eerst zijn vertrouwen winnen.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen