Foto bij Weegschaal

Weegschaal

24 september t/m 23 oktober
Kleur: Groen of nuances van blauw
Planeet: Venus
Element: Lucht
Metaal: Koper
Planten: met blauwe bloemen, rozen
Bomen: es, druivenstok
Landen: Oostenrijk, Birma, Japan, Tibet
Steden: Wenen, Antwerpen, Lissabon, Kopenhagen
Bekende mensen: Demi lovato, Georgina verbaan en Sophie hildebrant

Weegschalen zijn charmant, stellen prijs op harmonie en plezierige leefomstandigheden. Ze zijn gemakkelijk in de omgang, romantisch, diplomatiek, idealistisch en verfijnt. Ze zijn vaak besluiteloos en weegschalen zijn gemakkelijk te beïnvloeden en kunnen van het ene uiterste in het andere vallen. De weegschaal willen zichzelf altijd tegenover andere waar maken en stelt hoge eisen aan zichzelf en anderen. De weegschaal is pas gelukkig als hij of zij een duurzame emotionele verbintenis met iemand heeft waarin hij of zij zowat voor elkaar in het vuur gaat. De weegschaal heeft een hekel aan ruzie en beschikt over een plezierige manier van optreden. De weegschaal probeert ten alle tijden het iedereen naar zijn zin te maken. De weegschaal is besluiteloos en dit is zijn grootste tekortkoming maar als hij of zij iets in zijn of haar hoofd haalt haalt niemand dit er meer uit en zou dit doel ook volbracht worden. Weegschalen vinden het ook moeilijk om beslissingen te nemen omdat ze alle aspecten van een vraagstuk moeten afwegen. Ze streven altijd naar perfectie. Weegschalen tonen vaak vroeg in hun leven interesse in het andere geslacht, omdat ze liefde en gezelschap nodig hebben. Veel Weegschaal mensen zijn kunstzinnig en houden van mooie dingen. Soms zijn ze getalenteerde muzikanten of zangers en kleden ze zich met stijl. Maar ze kunnen ook goed zijn in wiskunde en wetenschap, omdat ze een heldere en logische manier van denken bezitten. Gewoonlijk vinden mensen de Weegschaal persoonlijkheid aardig, omdat ze charmant zijn en gemakkelijk in de omgang. Wanneer een Weegschaal ruziemaakt of zich misdraagt, dan is dat gewoonlijk omdat hij of zij vindt dat iets niet eerlijk is. Dit teken is het enige van alle sterrenbeelden waarvan het symbool een object is en geen mens of dier. Dit duidt erop dat de Weegschaal liever naar een vlekkeloos concept leeft, in plaats van als een bruisende, energieke en onvolmaakte persoonlijkheid door het leven te gaan. Hij moet zichzelf echter toestaan fouten te maken en daar de volle verantwoordelijkheid voor te nemen, net als ieder ander.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen