Maagd
Maagd
24 augustus-23 september
Kleur: marineblauw, donkergrijs, donkerbruin
Planeet: Mercurius
Element: Aarde
Metaal: kwikzilver
Planten: kleine, felkleurige bloemen
Bomen: nootdragende bomen
Landen: Griekenland, Turkije, Indonesië
Steden: Parijs, Boston
Bekende mensen : Cameron diaz, carice van houten en rubert grint
Mensen die onder het sterrenbeeld maagd zijn geboren zijn vaak een beetje terughoudend, nuchter en bedachtzaam. Zij bezitten een ingeprent vermogen om een kritische afstand te bewaren en een bij voorbaat sceptische houding aan te nemen. Onbekende en onvoorziene dingen die voor hen slechts heel moeilijk inschatbaar of afweegbaar zijn, roepen in de maagd vaak angstige gevoelens op. Maagden hebben vaak meer tijd nodig om hun gevoelens te uiten en kritiek te geven maar dit komt dan wel recht uit hun hart. De maagd stelt zich vaak op in een tactvolle bescheidenheid. Maagden zijn zeer gericht op de natuur, gezondheid en gezonde voeding ook zijn ze zeer leergierig. De negatieve aspecten van de maagd is dat maagden vaak leven met remmingen en zich nooit voor volle 100% geven ook zijn ze snel overdreven bezorgt en kan een klein conflict tot innerlijke onrust zorgen. Maar de maagd is ook een behulpzaam mens en als de maagd andere mensen help zou dit zijn gevoel voor eigen waarde versterken ook als zij haar eigen belangen er voor op zij moet zetten. Wat de maagd doet doet ze ook goed omdat zij over een goed analytisch vermogen bezit. De maagd houd van zowel intellectuele als praktische uitdagingen maar heeft geen sterke drang tot winnen alleen zichzelf verbeteren vind de maagd belangrijk. Omdat de maagd zulke hoge kwaliteitseisen aan zichzelf stelt, zijn de resultaten vaak goed Door de kritische instelling zal hij/zij er zelf echter niet zo snel tevreden mee zijn. De maagd zou eens iemand anders moeten vragen, wat hij/zij ervan vindt en dan ook moeten vertrouwen op zijn/haar oordeel.
Er zijn nog geen reacties.