Voor Hamdiya
'Ben je al gevraagd?' Ik kijk mijn vriendin aan. En schud mijn hoofd. 'Jemig, en Cassius dan! Ik weet zeker dat hij je ziet zitten' Ik zucht. 'Het is toch al vanavond, er gaat echt niks meer gebeuren hoor!' Ik sluit mijn kluisje en loop richting de aula. Ik hoor dat ze me volgt, dat snap ik ook wel, we zijn vriendinnen. In de aula plof ik neer op een stoel bij een tafel. Pak mijn zakje met brood uit mijn tas en begin te eten. Mijn vriendin gaat naast me zitten. Aan de tafel tegen over me zie ik Cassius zitten. Meteen keek hij me aan. Ik keek paniekerig om me heen, en zag dat hij echt naar mij keek. Ik bijt op mijn lip en richt mijn ogen op mijn brood. Opeens werd de stoel aan de andere kant van mij weggeschoven en voel ik een hand op mijn schouder. Ik kijk opzij en kijk ik de ogen van Cassius. Meteen voel ik dat het bloed naar mijn wangen stijgt en dat ik waarschijnlijk rood aanloop. 'Alles goed?' Ik knik, en blijf Cassius aan kijken. 'Zou.. Eehh zou je met mij naar het gala willen' afwachtend keek Cassius me aan, wat was hij toch schattig. Mijn vriendin achter me fluisterde iets in mijn oor, maar ik hoor het niet. Mijn hart begint sneller te kloppen. 'Na-na-natuurlijk' Cassius begint meteen te glimlachen. 'Dan zie ik je vanavond' hij draait zich om en loopt terug naar zijn vrienden.
Ik strijk nog een keer over mijn jurk met mijn hand, kijk of mijn haar nog goed zit, en werk de laatste beetjes bij van mijn make-up. De bel gaat, snel ren ik de trap af, om eerder dan mijn ouders beneden te zijn. Ik zucht even een keer en open dan de deur. Cassius staat grijnzend in de deuropening, in een prachtig zwart pak. 'Kom je?' Hij steekt zijn arm uit, waarbij ik zijn arm vast pak. 'Pap mam ik ga!' Schreeuw ik hard, daarna sluit ik de deur.
Ik en Cassius staan al een tijdje samen te dansen als Give à heart à break begint. Treuzelend kijk ik Cassius aan. Maar hij pakt me beet, duwt me tegen zich aan en begint langzaam heen en weer te bewegen. Weer begint mijn hart sneller te kloppen, waarom gebeurd dit toch altijd als ik bij Cassius was. Zonder dat ik zelf door had dat ik mijn hoofd in zijn nek legde, deed ik het. Na een tijdje kijk ik Cassius aan. HIj glimlacht, komt dichterbij en plant zijn lippen op de mijne, we bewegen onze lippen op elkaar.
Dit was een gala om nooit te vergeten!
Er zijn nog geen reacties.