Hs 1 - Op naar de show (door Inge)
Giechelend stappen Sammantha, Sterre, Femke, Mylène, Rosanne, Sarah, Lynn en ik gearmd van het treinstation naar het gebouw waar het concert plaatsvindt. Sarah Nauta zit sinds het begin van dit schooljaar, dat willen zeggen sinds voorbije maandag, bij ons op school. Ze is nu al een echte vriendin. Haar vriendje is Monsif en ze hebben als kracht geneeskunde. Het nieuwe schooljaar is nu al een week bezig. Vandaag is het zaterdag. Straks geven Britney en Silke een concert. Ongetwijfeld hun grootste tot nu toe. Dus het is echt wel geweldig dat het volledig is uitverkocht. Nils is al een half uur geleden naar het concertgebouw vertrokken om zijn vriendin en zus bij te staan. Rein komt niet. Ten minste, dat beloofde hij aan de leerkrachten. Maar toch is hij dit weekend naar huis en blijft hij niet op school. Dat vind ik wel héél verdacht. Dus ik verdenk hem er van dat hij toch naar het concert komt vanavond. Al mag het niet.
"Dit wordt zo'n leuke avond!", zegt Sammantha vrolijk. Ik knik. Ook al zijn onze vriendje op school gebleven, met al mijn vriendinnen wordt dit sowieso tof.
"En we hebben backstage pasjes gekregen!!", gilt Mylène. Enkele andere voetgangers kijken verbaasd naar ons om en we schieten allemaal in de lach.
"Volgens Britney' s wegbeschrijving is het hierlangs", wijst Lynn, terwijl ze naar het kaartje staart dat Britney getekend heeft.
"Ja, volgens mij, hoor ik daar gegil", stemt Femke in. Door haar zesde zintuig werken haar andere zintuigen ook beter, dus het zal wel kloppen. We stappen in die richting. "Daar is het!", schreeuwt Rosanne, wanneer we het gebouw in de verte al kunnen zien.
"Woehoe!", schreeuwt nu haar tweelingzusje. Wanneer we er aankomen, zien we een hele meute gillende jongeren in de zaal. We tonen onze backstage pasjes aan de bewaker en mogen mee achter de schermen. Britney, Silke en Nils zitten in een klein kamertje. Britney en Silke zijn prachtig opgemaakt.
"Wow, jullie zijn een plaatje!!", gilt Sterre en ze omhelst hen.
"Haha, dankjewel, Ster!!", lacht Britney. Silke lacht ook, maar de droevige ondertoon in haar ogen ontgaat me niet.
"Nog een half uur voor de show", zegt een man haastig in de deuropening, waarna hij direct weer verderloopt.
"Dankje, Marcel!!", schreeuwt Britney hem achterna.
"Niet schreeuwen! Slecht voor je stem!", zegt Sarah bezorgd.
"Ow ja", knikt Britney, "Even vergeten..." We moeten lachen en ze doet gauw nog wat stemopwarmoefeningen.
"Hoi iedereen!", begroeten vier meisjes, die het kamertje binnenkomen ons.
"Dit zijn mijn zus Vivi en haar drie vriendinnen: Emma, Floor en Anna. Zij zijn ook onze danseressen", legt Silke uit.
"Wat zijn jullie allemaal ontspannen, zeg! Ik loop megahard te stressen vlak voor een dansoptreden!", zeg ik, nadat iedereen iedereen heeft gegroet.
"Dat lijkt misschien zo, maar mijn zenuwen staan op ontploffen!", roept Britney uit. Ik knik begrijpend.
"Nog een halfuur! Dit is zo spannend!", gilt Anna.
Britney knikt: "Vind ik ook!"
"Het zal je heus wel lukken, schat. Ik geloof in je!", stelt Nils haar lief gerust. Ze glimlacht.
"Je mag niemand teleurstellen. Ze vertrouwen allen op ons", zucht Silke. Ik knik weer. Ik denk dat we haar allemaal begrijpen. Een vrouw komt het kamertje binnen en kijkt om zich heen. Haar ogen blijven rusten op de vier danseressen.
"Oh, hier zijn jullie! Jullie moeten nog naar de visagie! Kom vlug!", roept ze uit.
"Oeps, bijna vergeten!", giechelt Floor en ze volgen de vrouw.
"Vinden jullie het erg als we nu al naar de zaal vertrekken? Anders zien we niks meer door een slechte plaats", vraagt Nils.
"Ga maar, anders missen jullie zo ook het voorprogramma", zegt Britney. Nils drukt een kus op haar lippen en we gaan naar de zaal.
Reageer (4)
Yeeaaaaaaaaaah super
6 jaar geledenxxx
1 decennium geledenSnel veder please please please....
1 decennium geledenIk ga niet veder smeken dan wordt het spam dat doe ik dadelijk wel op een andere manier maar SNEL VEDER
Snel verder! Het is net zo leuk als het eerste deel!! Xx
1 decennium geleden