Zonder dat ze zelf eigenlijk nog de kans had gehad om wat te zeggen begon de buitenlandse jongen tegen haar te praten. "Kan ik je wat te drinken aanbieden?" Hij vroeg het waarschijnlijk gewoon uit beleefdheid. Lucy schudde vastberaden haar hoofd, ze moest helder blijven en ze wist van zichzelf al wel dat drank daar niet aan mee zou helpen. "Dankje maar nee, ik ben Eleanor." Nooit je eigen naam geven, dit was ongeveer de eerste regel die Jeffrey haar opgelegd had. Vaak koos ze gewoon de eerste naam die in haar opkwam maar de laatste tijd had ze er twee zoveel mogelijk gebruikt; Sarah en Eleanor. Voornamelijk omdat ze het gewoon makkelijker vond en als ze dan een keer met een zelfde persoon in aanraking kwam hoefde ze niet bang te zijn dat ze de verkeerde naam zei. Lucy had haar hand inmiddels vrolijk naar de jongen uitgestoken die hem glimlachend aanpakte en schudde. "Zayn." Zei hij met precies de zelfde glimlach als een paar minuten geleden. Een tweede jongen had blijkbaar ook meegeluisterd met het gesprek. "Niall." Het was de jongen die op de kruk zat. Nonchalant deed ik twee stappen de groep in richting de jongen om ook zijn uitgestrekte hand even te schudden. Nu hooofde ik alleen nog maar te zorgen dat hij me die plek aanbood. "Wat grappig, mijn vriendin heet ook zo." Een jongen met bruin haar keek haar glimlachend aan, beetje jammer dat het niet haar echte naam was. "Wat een toeval." Zei ze glimlachend. Een snelle blik op haar horloge liet zien dat ze nog tien minuten had. Ze moest opscshieten. Lucy begon wat ongemakkelijk heen en weer te wiebelen alsof haar voeten zeer deden van haar hakken. Niall leek haar hint niet te begrijpen en probeerde het gesprek op gang te broeken. "Dus wat brengt jou hier." Daar moest ze heel even over na denken. Ze was op een verjaardags feest, of in ieder geval zoiets. Van ene andy samuel, eigenlijk had ze nooit van hem gehoord. "Andy is een vriend van me. En jij?" Hij grinnikte zachtjes alsof ze net wat heel grappigs gezegd had. "Ja, hetzelfde." Lucy wiebelde nog wat extra heen en weer en trok er een zuur gezicht. Eindelijk leek hij het te begrijpen. "Wil je hier zitten? Het lijkt me nogal naar om zolang op die hakken te moeten rondlopen." Dankbaar keek ze hem aan. "Heel graag." Hij wipte zichzelf van de stoel af waarna zij langs hem liep en er glamoureus op ging zitten. Een tweetal jongens kwam bij heet groepjes staan. Weer keek ze op haar horloge, het was nog vijf minuten. Dat konden de mensen niet zijn, en trouwens hij zou in zijn eentje komen. Dat viel minder op. De twee jongens werden warm onthaald wat haar deed denken dat ze bij de groep hoorden. De jongen met krullen nam het woord. "Zo wie heeft deze schoonheid aan de haak geslagen, ik ben Harry." Hij had blijkbaar al een drankje op. Of dit was zijn karakter gewoon, het viel niet echt uit zijn lichaamstaal af te lezen of hij alcohol op had. "Ik doe wel net alsof ik dat niet gehoord heb, Lucy." Ze glimlachte weer even haar tanden bloot. "Wacht.." Zayn had wat te melden. "Net zij je nog dat je Eleanor heette." Lucy voelde haar wangen roodkleuren, fuck fuck fuck. "Ehh, ja nou d-" Er werd op haar schouder getikt. Een Russisch ogende man stond naast haar. "Hoe is het met Spalk?" Dat was de code zin, hij was het hem moest ze hebben. "Beter dan gisteren." Het waren de standaard zinnen, de man voelde zich blijkbaar opgelaten want hij gaf haar meteen drie zoenen. Met een zuur gezicht keek ze hem aan, net als de vijf jongens om haar heen. De man wenkte naar haar dat ze mee moest komen naar de hoek. Nog een laatste keer keek ze om naar de jongens. "Fijn jullie gesproken te hebben." Lucy liep zonder verder nog wat te zeggen met de man mee naar het onverlichte stuk van de ruimte. Nu was hij een stuk minder vriendelijk. Ongeduldig staarde hij haar aan. "komt er nog wat van." Maar Lucy zelf had niet zoveel haast. "Doe rustig geniet van het feestje." Opperde ze met een knipoog.

--

Ik hoop dat jullie het leuk vinden, het was een beetje een lang stuk maarja. Sorry voor de eventuele spelfouten, grammatica enz. is niet echt mijn ding. Laat alsjeblieft tips of andere dingen achter.

Sincerely

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen