1- Hs 5 -Voor- Silke
xxxx
De school is gedaan. Ik steek mijn boeken weg en ga met Fab en Britney naar de fietsenstalling.
"Rijdt Malou'tje niet mee?", vraagt Fabiënne. Het klinkt spottend.
"Normaal wel, ze komt zo wel", antwoord ik schouderophalend.
"Malou drinkt wel wat terwijl wij hockeyen", zegt Britney.
"Dat zou jij ook kunnen doen, Fab", stel ik voor, alsof ik haar graag nog bij ons wil houden, maar ik meen er niks van. Ik heb geen zin meer in haar gezeur.
"Nee, dankje, als jullie niet willen winkelen met mij, wil ik ook niet hockeyen met jullie of zoiets", zegt Fabiënne.
Britney zucht, "Fab, het is niet dat we niet WILLEN, het is dat we niet KUNNEN. We willen geen boel met de trainer, dat begrijp je toch wel?"
"Ja, hoor", antwoordt Fabiënne, het is duidelijk dat ze er niks van meent. Plots komt Malou de fietsenstalling ingerend. Aan haar gezicht zie ik direct wat er is.
"Rein zit bij ons op school", zeg ik voor ze een woord uit kan brengen. Ze knikt en knuffelt me plat.
"Ik ben zo blij, Silke!!!! Ik heb een handtekening en een foto gekregen!" Ik duw haar van me af.
"Hij zit in mijn klas", zeg ik droog.
"Echt??? Vertel me alles over hem!", beveelt Malou gillend.
"Thuis", beloof ik ,"Want nu moeten we echt dringend naar hockey!" Malou knikt. We pakken onze fietsen uit de stalling en Fabiënne omhelst Britney en mij, waarna ze naar huis fietst. Hockey is de andere richting uit. Net voelde het even weer als vroeger. Ik realiseer me dat Fab echt wel een vriendin is. Ze hoort bij Britney en mij. We fietsen naar hockey. Daar aangekomen, zetten we onze fietsen er en gaan naar de kantine. We hebben nog even tijd voor onze training begint. Malou bestelt al wat en Britney en ik begroeten onze teamgenootjes Jenny en Suzy.
"Kijk daar, wat een bink", zegt Suzy stil terwijl ze naar de andere kant van de kantine wijst. Nieuwsgierig werp ik een blik in de richting die ze aanwijst. Ik word helemaal warm vanbinnen.
"Die zit in onze klas", lacht Britney ,"Toch, Silke?" Daarbij kijkt ze op zo'n manier naar me die direct verraadt dat ik iets voor Rein voel en ik word rood. Jenny en Suzy giechelen.
"Ga dan naar hem toe", giechelt Jenny en ze duwt me in Reins richting. Ik weet niet wat te doen, maar Jenny kijkt me zo dwingend aan, dat ik wel nog een stap in Reins richting moet zetten. En nog één. Voor ik het goed en wel besef, sta ik voor hem.
Rein kijkt me verbaasd aan. "Wat doe jij nou hier?", vraagt hij.
"Dat wou ik ook net aan jou vragen", zeg ik lachend.
"Ik neem hier een kijkje. Volgende week start ik bij de jongensploeg, die woensdagnamiddag en zaterdagvoormiddag speelt", zegt Rein trots.
Ik glimlach, "Dan zit je in mijn parallelploeg."
"Huh?"
"Ik speel samen met Britney in de meisjesploeg woensdagnamiddag en zaterdagvoormiddag", verklaar ik.
"Oh, dan zie ik je hier vast nog vaker. Fijn!" Ik bloos bij die woorden. Plots zie ik Jenny, Britney en Suzy naar hun horloge wijzen. Ik schrik. Het is tijd. We moeten ons omkleden.
"Ik heb training", zeg ik ,"Wil je kijken? We spelen op het veld aan die kant." Ik maak een vaag gebaar, "Maar misschien wil je liever bij de jongens gaan kijken? Die spelen op het andere veld."
"Ben je gek? Ik wil je dolgraag zien spelen", zegt Rein en hij knipoogt. Ik bloos nog harder.
"Tot straks dan. Ik moet me nu gaan omkleden", zeg ik zacht en ik volg Britney, Jenny en Suzy naar de kleedkamer.
"Waar is Malou eigenlijk?", vraag ik ,"Zit die nog in de kantine? Of komt ze kijken naar onze training? Als ze te weten komt dat Rein hier is, wordt ze gek."
"Nee, ze is een vriendin van school tegengekomen en ze zijn samen naar Starbucks of zo. Moest ik zeggen van haar, bijna vergeten", zegt Britney.
Ik knik opgelucht. "Dat is beter voor Reins gezondheid, denk ik." Ik zie mijn vriendinnen daar niks van snappen, maar ik geef geen verduidelijking. Even later gaan we het veld op. Rein staat langs de zijlijn. Ik voel me opgelaten omdat hij er staat. Wanneer ik hem aankijk, knipoogt hij weer. Het voelt echt goed. Dan komt onze trainer het veld op. De training begint.
Reageer (4)
OMG!! SNEL VERDER HEA XX
1 decennium geledenJaaaaa ik ga sws. Ik woon ook in belgie x
1 decennium geledenSnel door x
1 decennium geledenJAAA WE GAAN MEETENNN <3333 WOON OOK IN BELGIE SCHAT & SNEL VERDER X
1 decennium geleden