De volgende morgen wordt ik wakker van mn wekker. Moe stap ik uit bed en raap al mn schoolboeken bij elkaar. 'Shit waar is mn tas?' zeg ik nog half slaperig. Mn moeder komt aanlopen. 'Zoek je dit misschien?' zegt ze vrolijk. Ik knik en trek hem uit haar handen. Mn moeder is altijd vrolijk in de ochtend, geen idee waarom. Snel prop ik al mn boeken in mn tas en pak wat kleren. Een zwarte SuperDry sweater en een normale spijkerbroek eronder. Ik trek het vermoeid aan. Ik loop sjokkend de trap af. Beneden staat mn eten al voor me klaar. Ik prop alles in 1 keer naar binnen en zeg nog snel met mn mond vol 'Dankje mam'. Ze geeft me een goed keurend knikje. 'Mam?! Waar zijn mn schoenen?!' schreeuw ik. 'Voor je neus' zegt mn moeder lachend. Ik kijk voor me en pak mn schoenen snel op. Ik doe ze aan en pak mn fietssleutel. Ik pak mn tas en stap snel op de fiets. Ik zwaai nog even voordat ik de hoek om ga. Op weg naar school kom ik Kelly tegen. 'Hey Rein. Ik hoorde dat je wat met Inge hebt.' zegt Kelly. Ik hoor een teleurstelling in haar stem of leek het alleen maar zo. 'Uhm ja..' zeg ik snel terug. We praten nog wat over school. En net op het moment dat Kelly iets wil zeggen hoor ik Owen aankomen. 'Heeeey.' zegt Owen vrolijk. 'Shit denk ik bij mezelf. Praat ik een keer met Kelly komt hij weer aan fietsen. 'Hoi.' zeg ik kortaf tegen hem. Owen en Kelly hebben de grootste lol op de fiets en ik voel dat ik me sterk moet houden. 'Ik moet gaan.' zeg ik en ik ga sneller fietsen. 'Rein wacht!' roept Kelly en ze komt achter me aan. Owen fiets nog zn eigen tempo en blijft alleen achter fietsen. 'Waarom ging je opeens weg?' vraagt Kelly. 'Ik eh... Ik kan het niet uitleggen.' zeg ik stotterend. We blijven allebei stil. In de verte zie ik de school al. Na een paar minuten zit ik opgescheept met Inge. 'Fuck.' zeg ik per ongeluk hardop. 'Wat is er?' zegt Kelly verbaasd. 'Oh nee niks. ' zeg ik snel. We fietsen het schoolplein op en we zetten onze fiets weg. Inge komt naar me toe gelopen. Ik begin met Kelly te praten en ga met mn rug naar Inge staan. 'Hey rein.' zegt Inge op een boze toon. 'Wat?' zeg ik boos terug en draai me om. Inge kijkt me arrogant aan en loopt boos weg. Ik praat weer verder met Kelly tot de bel gaat.

Reageer (2)

  • PlsMainiac

    Snel verderrrrrr x

    1 decennium geleden
  • UrWishhx

    LALALALALA SNEL VERDER OMG INGEE IS EEEN BITCHHHH =P XXX LIEFS

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen