Mama blijft bij mij op mijn kamer, totdat de deurbel gaat. 'Mama, wie is dat?' vraag ik. 'Oh dat is de heer van Duivenboden, hij zoekt een nieuw huis. Kom je zo ook naar beneden, hij heeft zijn zoon namelijk ook meegenomen.' 'Oh, oké ik kom over vijf minuutjes naar beneden.' Ik werk mijn make-up wat bij, en kijk of ik er niet slordig uitzie, dat oogt namelijk niet zo mooi voor de klanten van mama. Als ik benden kom zie ik een man van dik in de 40 en een jongen van ongeveer mijn leeftijd. Ik stel me voor. 'Hoi, ik ben Lisa.' zeg ik. 'Hey, ik ben Rein.' zegt hij. Hij lijkt me wel een leuke jongen. Mama pakt wat thee en koekjes, en ik ga op de bank zitten. 'Meneer van Duivenboden, komt u even mee naar mijn kantoor dan kunnen wij wat rustiger overleggen over wat u precies wilt.' zegt mama. Dat is goed mevrouw. Rein, blijf jij even hier?' 'Ja is goed.' zegt Rein. Als mama en meneer van Duivenboden weg zijn kijk ik de jongen nog een keer goed aan. Hij lijkt op het eerste gezicht wel gewoon aardig, eens kijken. 'Hoe oud ben je eigenlijk?' vraag ik. '15 en jij?' zegt hij. '14 volgende maand 15.' En zo praten we nog wel even verder. Als mama en meneer van Duivenboden terug komen, vraagt Rein mijn nummer. Als we onze nummers hebben uitgewisseld gaan hij en zijn vader weer naar huis. Hij is echt niet normaal grappig, leuk, lief en aardig. Begin ik nou verliefd te worden op Rein?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen