W7
“Er zijn dingen gebeurd die voor ons heel erg persoonlijk werden, waardoor wij als eerste moesten ingrijpen, ja”, erkende Bloom. “Maar als we even tijd hebben, doen we gewoon ook andere dingen.”
“Maar jullie zijn helden!”
“We worden niet graag zo genoemd, wat we deden, vonden we onze plicht”, zei Bloom rustig. “Geloof me, als je ons in onze vrije tijd bezig zag, zou je niet zo over ons denken.”
“Wat doen jullie dan nog, behalve shoppen?” Bloom grijnsde.
“Kussengevechten en pijamafeestjes.” De jonge feeën lachten.
“Mag dat zomaar?”
“Hmm, als je maar op tijd in de les bent en daar probeert niet in slaap te vallen, kan je dat wel eens proberen”, zei Bloom met een knipoog. “Maar ik raad jullie toch aan om die dingen voor het weekend te bewaren, en niet te veel lawaai te maken, want daar houdt juffrouw Griselda niet van. Zij kan soms nogal streng zijn. Zo, we zijn er.” Ze waren bij hun appartement aangekomen. “Hier zijn jullie kamers.” Ze deed de deur open en opgewonden liepen de meisjes naar binnen.
“Kussens genoeg!”, hoorde ze iemand roepen. Bloom grinnikte en liep weer naar haar eigen kamer.
“En?”, vroeg Flora meteen.
“Nou, ik geloof dat het mijn schuld is als binnenkort in alle kamers kussengevechten worden gehouden”, zei Bloom lachend. Ze verstelde wat er allemaal gezegd was en iedereen lachte mee.
“Laat Griselda dat maar niet horen”, zei Layla vrolijk. Ze greep een kussen en smeet dat naar Bloom. Onmiddellijk barstte een gevecht los.
“Hè, zalig, dat kan je als prinses niet doen thuis”, riep Stella.
“Maar het blijft leuk”, zei Musa lachend. Na een half uur ploften ze uitgeput neer.
“Misschien moeten we die opdrachten die we van Faragonda gekregen hebben maar eens bespreken”, zei Tecna.
“Ja, best”, zei Flora.
“Ik bel Nabu om te vragen wanneer hij en de andere jongens tijd hebben, dan kunnen we die cursus van vorig jaar bespreken”, zei Layla.
“Goed idee, maar ik denk dat we toch ook moeten zorgen dat er de hele tijd twee van ons hier blijven en de organisatie bekijken”, zei Bloom.
“Zal ik al beginnen?” Flora stond op. “De eerste dag moet ook bekeken worden, denken jullie niet?”
“Ik ga mee”, zei Tecna. “Laat ons maar weten hoe jullie verder met de jongens afspreken dan.”
Er zijn nog geen reacties.