Foto bij Eerste ontmoeting

Het was een mooie zonnige dag. De bomen bewogen lichtjes mee bij het zachte zomerbriesje en vogeltjes floten een vrolijk deuntje. De achtjarige Alex zat op één van de schommels in de speeltuin. Hij zat daar vaak want hij kwam hier elke woensdag bij zijn ouders. Hij wist wanneer zijn moeder ''Voorzichtig hé, Alex !'' riep, dat hij mocht vertrekken naar zijn favoriete schommel. Maar deze dag was anders want op de schommel naast hem zat een meisje. Het meisje had wit lang krullend haar en lichtblauwe ogen. Ze had dezelfde leeftijd als Alex. Het meisje had een wit kleedje met kant en sandaaltjes met één grote witte roos op elke sandaal aan. Ze glimlachte naar hem. ''ik ben Amira, hoe heet jij ?" vroeg ze. "Ik heet Alex" antwoordde hij. Zij bleven tegen elkaar praten totdat Alex de stem van zijn moeder in de verte hoorde. "Alex, het is tijd om naar huis te gaan !" riep zijn moeder. " Ik moet naar huis, zie ik je nog terug ?'' vroeg Alex aan Amira . " Ja , natuurlijk !" antwoordde ze. Hij lachte naar Amira en ging van de schommel af. Daarna wandelde Alex naar zijn ouders in het café langs het speeltuintje. "Was het fijn?" vroeg zijn vader. "Ja , ik heb iemand ontmoet" zei Alex. "Wie dan, Alex ?" vroeg zijn moeder bezorgd. Alex keek naar buiten en zag Amira nog op de schommel zitten. "Dat meisje op de schommel, haar naam is Amira" zei Alex heel blij terwijl hij naar de schommel wees. Zijn ouders keken elkaar heel verward aan want zij zagen helemaal niemand op de schommel zitten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen