Nieuw huis, nieuwe "ouders"...
De week met haar vader ging snel voorbij en zondag, de dag van haar verhuis, breekt aan. Edward komt haar halen. Het is 16u als ze vertrekken, ze moeten een anderhalf uur rijden. 'Wat doe je graag?' vraagt hij. Taïsha kijkt hem aan. 'Dansen, zingen, piano spelen, acteren, zo van die dingen', antwoordt ze. 'Ja natuurlijk, domme vraag', zegt hij. Voor de rest blijft het stil. Taïsha denkt alweer aan Jorre. Elke nacht droomt ze over hem en overdag denkt ze bijna altijd aan hem. Hij heeft beloofd dat als ze zich niet goed voelde dat ze hem altijd mag bellen. Hij is echt heel lief tegen haar.
De auto stopt, ze zijn er. Het is een rijhuis die groot leek. Ze hoopt dat er misschien nog jongeren in de straat wonen, dan is ze niet altijd alleen. Edward brengt haar koffers naar haar kamer. Bella en Edward hebben op de 2de verdieping een badkamer en een ontspan- en muziekkamer gemaakt. De zolder hebben ze verbouwd tot een grote kamer met een dressing. De 2 verdiepingen zijn helemaal voor haar. Ze is zo blij dat ze hen allebei knuffelt. 'Bedankt dat jullie dat voor mij hebben gedaan', zegt ze gemeend. 'Voor ons ben je vanaf nu het belangrijkste in ons leven. We hopen dat je hier blij zult zijn', zegt Bella. 'Ik ben echt blij dat ik hier ben.' Bella en Edward kijken fier naar Taïsha. 'Ik zou uitpakken, je boekentas voor morgen maken en dan gaan we eten', zegt Edward. Taïsha knikt en ze gaan terug naar beneden, waar ze aan het eten beginnen.
Taïsha begint met haar kleren in de dressing te zetten. Voor haar schoenen was er een speciale kast. Toen ze klaar is begint ze met haar andere spullen. Haar moeder had gezegd dat ze haar keybord ook mocht meenemen, daar is ze heel blij om.
Als ze klaar is gaat ze naar beneden om te eten. Het is spaghetti. 'Vind je je kamers leuk?' vraagt Edward. 'Ja, ze zijn echt super. Bella, zou ik je iets mogen vragen?' 'Je mag me alles vragen', zegt Bella. 'Zou je me willen helpen met mijn kleren uit te zoeken voor morgen?' vraagt ze verlegen. 'Met plezier. Zullen we dat na het eten doen?' Thaïsha glimlacht en knikt.
Na het eten gaan ze met 2 naar boven. 'Ik zou die broek met dat topje aandoen, het wordt morgen warm zeggen ze', zegt Bella. Thaïsha doet het aan om te zien of het wel samen gaat. 'Het is supermooi. Moet ik morgenochtend anders krullen in je haar doen?' zegt Bella lief. Thaïsha twijfelt. Het is de eerste keer dat iemand, buiten haar vrienden, vraagt om iets voor haar te doen. Uiteindelijk knikt ze toch, ze is blij met Bella en Edward. Ze doet de kleren terug uit en ze gaan terug naar beneden.
Ze zitten met 3 in de zetel. Opeens geeft Edward haar een pakje. 'Dat is een welkomstcadeautje van mij, Bella zei dat ze ook een cadeau voor je heeft maar ik weet niet wat', zegt Edward. 'Mijn cadeau is dat we morgen met 2 gaan shoppen', zegt Bella. Taïsha vindt het super en knuffelt Bella. 'Heel leuk voor jullie, nu is het tijd voor mijn cadeautje', zegt Edward. Ze neemt het pakje en doet het open. De nieuwste Iphone zit erin. 'Ik heb alles al ingesteld voor je' zegt Edward. 'Jullie zijn echt super, bedankt', zegt Taïsha blij. Ze neemt de Iphone en steekt haar sim- en sd-kaart erin. Ze kijken nog een tijdje tv maar dan gaat Taïsha slapen. Ze viel al snel in slaap.
De volgende ochtend wordt ze al vroeg wakker. Ze doucht en kleedt zich aan. Ze gaat naar beneden waar Bella en Edward al bezig waren met ontbijten. 'Goeiemorgen zonneschijn', zegt Edward. 'Goeiemorgen pap', zegt ze terug. Edward kijkt eerst vreemd maar begint dan te glimlachen. Ze begint ook aan haar ontbijt. 'Ik zal je vandaag naar school brengen, maar normaal ga je voor de rest met de trein moeten gaan. Maar als het niet lukt of je hebt geen zin, bel je me maar', zegt Edward. Taïsha knikt.
Na het ontbijt krult Bella haar haar. Als het gedaan is gaat ze boven haar boekentas en gsm halen. Ze klimt bij Edward in de auto. Intussen dat hij rijdt stuurt ze een bericht naar Jorre. 'Ben net naar school vertrokken. Gonna miss youxx' Ze krijgt meteen een antwoord. 'Kzit al op de trein. Miss youtoo babe. Veel plezier en blijf jezelf xxx' Ze glimlacht. 'Zal ik doen en jij ook veel plezier xx'
Na een tijd staat de auto stil. Naast haar ziet ze de school. 'Moet ik met je meegaan of zal het lukken?' vraagt Edward. 'Het zal wel lukken, bedankt', zegt ze met een glimlach. 'Oké, tot straks meid.' 'Tot straks pap', zegt ze en stapt uit. Ze zwaait tot hij weg is en loopt dan naar het secretariaat. 'Taïsha De Potter, toch?' zegt de vrouw achter de balie. Taïsha knikt glimlachend. De vrouw neemt een paar papieren en legt ze voor Taïsha. 'Dit is je lessenrooster en je agenda. Je boeken zul je van je leerkrachten krijgen. Je hebt nu nog speeltijd en als er iets is mag je altijd komen.' Ze pakt de papieren en steekt ze in haar boekentas. Ze gaat naar de speelplaats en steekt haar oortjes in. Opeens tikt iemand op haar schouder.
Er zijn nog geen reacties.