Foto bij 1- Hs 4 -Voor- Silke

Het is pauze. "Hij is knap, hé, die nieuwe", zegt Fabiënne.
"'Die nieuwe' heeft een naam", antwoord ik, lichtjes geïrriteerd.
"Ja, Rein, een goddelijke naam", lacht Fabiënne. Britney, die natuurlijk ook bij ons is, kijkt mij aan. Zij weet als enige dat ik op Rein ben. Volgens mij is Fab dat ook. Dat is erg. Ik wil geen ruzie met haar. Maar toch wil ik niks liever dan samen met Rein zijn. Maar kom, dat gebeurt toch nooit.
"Ik vind zijn vriend leuker", zegt Britney lachend.
"Welke?", vraagt Fabiënne, wijzend naar Bert en Job, waar Rein ondertussen blijkbaar al bevriend mee is geraakt.
"Niet één van hen, suffie", giechelt Britney ,"Ik bedoel Nils."
"Nils?? Wie is dat?", vraagt Fabiënne.
"Serieus? Je bent verliefd op Rein maar je weet niet eens dat Nils een ander lid van MainStreet is?", vraag ik boos.
"Ik ben niet verliefd op Rein", giechelt Fab met een rood hoofd. Ik draai geïrriteerd met mijn ogen.
Britney lacht: "Voor ons kan je dat niet verbergen, Fab!"
Fabiënne lacht nu ook. "Oké, Rein is helemaal toppie geweldig, nu tevreden?" Britney kijkt naar mij en knikt dan vaag naar Fabiënne. Ik draai mijn hoofd met een ruk om. Ik weet alles van Rein. Ik droom al eeuwen van hem. En nu is Fabiënne gewoon verliefd op hem terwijl ze niks over hem weet. En de manier waarop ze doet, staat me absoluut niet aan. Doe ik zo? Nee toch! De bel gaat. De pauze is gedaan! We gaan naar het lokaal van geschiedenis.
"Britney, jij gaat wel naast mij zitten, he", zegt Fabiënne onmiddellijk.
"Oh oké dan", zegt Britney en ze gaat naast haar zitten. Ik zet me dan maar alleen achter hen.
"Mag ik hier zitten?", vraagt een stem naast me opeens. Rein!
"Eh tuurlijk", antwoord ik glimlachend en Rein komt naast me zitten. Britney hoort het, draait zich om en steekt haar duim naar me op. Ik glimlach nog meer. Mevrouw Xanders begint een lang verhaal over de Grieken en Romeinen en ik val bijna in slaap, omdat ze zo'n slaapverwekkende stem heeft. Rein is ijverig notities aan het nemen. Nooit gedacht dat hij zo een vlijtige leerling is! Opeens schuift hij zijn blad met notities door naar mij. Huh? Waar is dat voor nodig? Ik sta voldoende voor geschiedenis, hoor! Dan zie ik dat het geen blad met notities maar een briefje is. Ik grijns. Vlijtige leerling? Vergeet het maar!
'Hey, vind jij deze les ook zo sssssaaaaaaai? Ik val bijna in slaap. Ik hoop dat niet elke les zo is, want dan buis ik grandioos voor geschiedenis!Hier kan je toch niks van onthouden? Komaan, hoe dan? Nou ja, maakt niet uit, tijd voor gezelligere onderwerpen, vertel eens wat over jezelf? xxx Rein'
Ik wil op de achterkant van het blad een antwoord schrijven, maar wanneer ik het blad omdraai, zie ik dat daar Reins wiskunde oefeningen opstaan. Ik lach in mezelf en neem een nieuw papier uit mijn tas.
'Hye, Rein, niet elke les is zo. Maar de meeste wel eigenlijk ;( Euh... Zo interessant ben ik niet, hoor! Ik ben ik, ik ben mainiac, maar dat is een soort geheim, dus spreek daar maar met niemand over! Maar denk nu niet dat ik enkel daarom met je praat of zo, want dat is niet waar. Mijn zusje Malou is enorme mainiac. Dat merk je wel als je haar in de gang of zo tegenkomt. Britney en Fabiënne zijn mijn allerbeste vriendinnen. Enne verder denk ik niet direct ergens aan. Xxxxxx S'
Ik schuif het briefje door naar Rein en doe of ik goed oplet.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen