Alle pokémon raakten langzaam maar zeker vermoeid. Charizard beet Mega Charizard in zijn nek. Blastoise en Mega Blastoise vielen op de grond. Golduck en Poliwrath raakten stilaan uitgeput. Hitmonlee kon nog met moeite stampen en Hitmonchan gaf een hele zachte boks in zijn gezicht. Scyther en Electabuzz konden nog amper op hun benen staan. Venusaur en Mega Venusaur hielden het ook niet lang meer uit. Gyarados en Dragonite probeerden steeds meer en meer elkaar te verslaan. Rapidash en Tauros gingen op de grond liggen. Ninetales en Arcanine krabden elkaar heel zacht en Seadra en Kingler bleven ook maar doorgaan met vechten. "Pokémon horen niet te vechten" zei Jonathan "Niet op deze manier. Dit is zinloos. Wat gaat hier van komen?". "Niks anders dan pijn" zei Sofie. "Waarom beseft Mewtwo niet dat het verkeerd is om ze zo te laten vechten?" zei Max. "Het zijn levende wezens" zei Aurelie "Dit bewijst dus dat vechten niet goed is". Alle pokémon raakten steeds meer en meer uitgeput door het vechten. Ali en Kevin keken hoe Vulpix en Growhlite elkaar bevochten. "Ik zeg altijd bereid je maar voor" zei Ali "Maar niet voor dit". "Hier zijn we niet voor" zei Kevin. "Ik besef nu pas hoe verschrikkelijk het is om te vechten" zei Ali. Kevin knikte en zei "Ja. Zelfs allerbeste vrienden vechten wel eens". Jonathan keek steeds toe hoe Pikachu afgeranseld werd door Raichu en hoe Nidoking en Nidoqueen steeds meer en meer angst kregen door al de gevechten. "Dit moet ophouden" zei Jonathan. "Maar hoe?" zei Wesley "Mewtwo wil alleen maar bewijzen hoe sterk zijn leger is". "Ik wou dat we ze konden doen ophouden" zei zuster Joy "Ik weet niet wat ik moet doen!". Iedereen zag hoe Machoke Primaepe op de grond gooide, hoe Gengar een schaduwbol richtte op Alakazam en hoe Alakazam een lepel gooide op Gengar. Ze zagen Hitmonlee omhoog springen en Hitmonchan zijn vuist naar hem uithalen. "Ik denk niet dat ze zullen ophouden" zei Max "Deze pokémon zullen door vechten tot de dood". "Dus dit is een gevecht dat niemand ooit zal winnen" zei Aurelie. "Iemand moet halt roepen" zei Jonathan "Iemand moet nee zeggen. En weigeren te vechten. Net als Nidoking en Pikachu". Pikachu probeerde Raichu te overtuigen om niet te vechten en Raichu gaf hem kletsen in zijn gezicht. Jonathan keek hopeloos toe naar alle pokémon gevechten. Hij zag dat Ninetales en Arcanine heel hevig te keer gingen tegen elkaar, dat Scyther en Electabuzz heel fel bezig waren tegen elkaar, Rhyhorn en Donphan wild te keer gaan tegen elkaar en Seadra en Kingler elkaar de volle laag geven.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen