~Today~ ||Cathrin|
Sorry daarvoor
Als de eerste zonnestralen mijn gezicht hebben bereikt, doe ik voorzichtig één oog open. Na een paar seconden ook de andere en ik ga rechtop zitten. 'Vandaag' mompelde ik zacht en sloeg de deken van me af. 'Vandaag is het dan zover. Mijn 16e verjaardag, maar ben ik blij? Nee. Ze zeggen wel Sweet Sixteen, maar ik voel e eerder Stupide Sixteen. Ouder worden is niet leuk, en het is ook al iets wat ik me lang afvraag. Waarom worden we ouder? Waarom moet je, als je ouder word, ook zelfstandiger worden? Al die vragen spoken door mijn hoofd. Als ik sloom de trap af slop, kraakt de trap bij elke stap die ik zet. De deur van de kamer gaat open en een jubelend zusje en een nukkige broer verschijnen onderaan de trap. Mya en Deven omhelsden me allebei als ik beneden ben en feliciteren me vervolgens. Trots geeft Mya me haar zelfgemaakte tekening en vertelt: 'Kijk! Dat zijn papa, mama, Deven, jij en ik!' En trots wijst ze ons een voor aan. Het viel me op dat mijn vader een nogal bolle buik had, en mijn moeder graat mager was, en het was juist precies andersom...Ik woel even door Mya's blonde krulletjes -die heeft ze van pap- en richt me dan tot Deven, die nors terug kijkt. 'En? Heb jij nog wat voor me? vraag ik hem. Hij haalt zijn schouder op en kijkt weg. Plots trekt er iets aan mijn arm en word ik de kamer in gesleurd.
Vervolg komt morgen
Reageer (2)
Nice xx
1 decennium geledenLeuk stukje!!
1 decennium geledenSnel verder!