Ik open mijn ogen. Fel licht schijnt erin. Hoe laat is het? Ik pak mijn mobiel. Ik schrik als ik de tijd zie. Al half 10?! Sommige mensen noemen me gek dat ik altijd om 7 uur opsta, maar voor mij is het hartstikke normaal. Ik kleed me snel om en ga naar beneden. Ik zie Inge al zitten. “goedemorgen” zegt ze lief. Inge is echt perfect, ze is altijd lief en scheld nooit. Tenminste ik heb het nooit gezien. Ze heeft lang blond haar en als ze lacht krijgt ze kuiltjes in haar wangen. “ik ga zo, papa is met zijn baas golven en je moeder is aan het werk” Iel golf? Ik haat golf. “oke, dankjewel” zeg ik en loop naar de keuken. Ik gooi de la open en pak een mes. Ik pak ook een broodje en een pot pasta. Ik smeer het op mijn brood en eet hem snel op. Ik loop naar boven en kleed me even om. Ik heb besloten te gaan joggen, dat doe ik wel eens meer op zaterdag. Deze week heb ik het best vaak gedaan want we hebben vakantie. Nouja hij is al bijna om want ik moet maandag weer naar school. Maar oke. Ik loop in mijn joggingspak naar buiten en ren richting het kleine bosje. Na een tijdje zie ik een hond lopen. Ik herken hem meteen! “sem kom is” roep ik. Sem (de hond van rein) rent mijn kant op. Ik geef hem een aai over zijn hoofd. Rein komt na een tijdje aangelopen “Ik heb je hond gevonden” schreeuw ik naar hem. Hij schrikt en laat zijn mobiel, waar hij op zat, vallen. Hij kijkt me aan en mompelt wat. Hij bukt en pakt zijn mobiel en loopt dan mijn kant op. “sorry, ik was niet aan het opletten” zegt hij. Ik grinnik even en kijk naar Sem. Hij snuffelt wat aan alle takken en bladeren. “ben jij vanavond ook thuis?” vraag ik aan Rein. Hij knikt “ja” ik glimlach “mooi” zeg ik en begin weer verder te joggen. Ik kijk nog even achterom en zie dat Rein me aankijkt. “doei” schreeuwt hij.
Na een tijdje ben ik klaar met joggen en zit ik op de bank tv te kijken. Ik zap wat maar er is helemaal niks leuks. Ik ga even liggen. Ik ben best wel moe.. Ik doe mijn ogen even dicht. Na een tijdje doe ik ze weer open. Ik was in slaap gevallen. Ik kijk op mijn mobiel en zie dat het al 5 voor 5 is. Ik ren meteen naar boven en maak me klaar voor het oppassen. Ik pak een tas uit mijn kast en gooi er wat spullen in, kussen, slaapzak, kleding en make-up. Ik ren naar beneden en trek snel mijn jas en schoenen aan. Ik pak mijn fiets en gooi mijn tas in mijn kratje. Snel rijd ik naar Rein. Als ik voor Rein’s huis sta bel ik aan. Reins moeder doet open “heey, dankje dat je kon komen” zegt ze pakt mijn hand. Ze laat hem los en loopt weg “fijne avond” roep ik haar na. Ik loop naar binnen en gooi mijn tas op de grond “heeeeey” schreeuw ik. Hidde en Timo komen op me af rennen. “waar is Inge?” vraagt Timo verbaast. Ik lach “ze kon niet, dus hier ben ik” “dat is ook leuk!” roept Hidde blij. Hij pakt mijn hand vast en trekt me naar de kamer. Ik loop met hem mee. “hebben jullie al gegeten” vraag ik. Ze knikken heftig. Ik kijk naar het tafeltje voor de tv, er ligt een dvd. “hebben jullie deze al gezien?” ze schudden hun hoofd “dat wouden we met jou gaan doen” zegt Timo. Ik lach en stop de dvd in de tv. Ik ga tussen ze in zitten op de bank. Hidde aan de rechterkant en Timo aan de linkerkant. “Hidde, Timooo. Roep me even als Dilara er is” zegt Rein terwijl hij uit de gang de keuken in loopt zonder naar ons te kijken. Ik grinnik “ik ben er al hoor” Rein schrikt en draait zich om. Een kleine ‘ohhh’ glijd zijn mond uit. Ik begin te lachen. Hij kijkt naar Hidde “hidde schuif eens op” Hidde kijkt hem aan “nee” “hidde schuif op” “neeeheee” “hidde opschuiven nu” zegt rein boos. “laat hidde lekker zitten joh” zeg ik en kijk hem aan. Hij mompelt wat en ploft dan naast Hidde neer. Eindelijk is deze kutfilm afgelopen. Hidde en Timo vonden hem geweldig en Rein die zat maar wat op zijn mobiel. “bedtijd” roep ik. Hidde en Timo kijken me verbaast aan. “ja het is al 8 uur” zegt Rein. Ik knik. De jongens knikken en lopen naar boven. “moet ik nog met hun mee lopen of redden ze het zelf?” vraag ik aan Rein. Rein denkt even na “ze redden het zelf” Ik knik. Rein gaat wat meer naar mij toe zitten. “dit kijken?” zeg ik. Er staat een goede horror film op. Rein knikt. We zwijgen en kijken naar de tv. Na een tijdje voel ik een arm om me heen. Ik kijk even naar Rein. Hij glimlacht. Ik krijg kriebels in mijn buik. Vind je Rein nou leuk?! Wat?! Waarom die kriebels?! Meen je die. Je mag Rein niet leuk vinden hij is je beste vriend en hij vindt jou sowieso niet leuk! Ik schrik op uit mijn gedachtes als Rein zijn hand voor me gezicht haalt “huh wat?” Rein begint te lachen “waar dacht je aan?” Hij haalt zijn arm weg en gaat op zijn knieën zitten naar mij toe. “nergens aan” ik ga in kleermaker zit zitten en draai me naar Rein toe. “jaja” zegt hij en hij legt zijn hand op die van mij. Weer springen de kriebels in mijn buik. “ik meen het” zeg ik rustig. “okeoke, jammer” “waarom nou weer jammer” lach ik “ik dacht dat je wel aan mij zou denken” Ik rol met mijn ogen en schiet in de lach “misschien deed ik dat ook wel” Rein glimlacht. Hij legt zijn hand tegen mijn wang. Zijn hoofd komt dichterbij. Oke ja dit is het moment dat we gaan zoenen, help! Zijn lippen raken de mijne. Ik leg mijn hand in zijn nek en zo zitten we een tijdje. Dan stoppen we. Ik bloos en kijk glimlachend naar de grond. “ik ben bang dat ik je leuk vind..” zegt Rein. Ik schrik. Rein vindt je leuk! Wat is dit, dit kan niet waar zijn! “ik ben bang dat ik jou ook leuk vind” we lachen even. “ehm.. wil je mijn meisje zijn? Honingdropje” Ik schiet keihard in de lach. “honingdropje?” ik schiet nog harder in de lach. Maar wow wacht Rein vroeg je net “jaa!” roep ik blij en geef hem een knuffel. Hij glimlacht blij.
Na een tijdje liggen we in bed. Rein slaapt al maar ik kom niet in slaap. Ik heb hele erge hoofdpijn. Er rolt een traan over mijn wang. Ik ga zitten en pak mijn tas. Er zit vast nog wel een paracetamol in. Verdomme waar is de paracetamol. Opeens voel ik een hand op mijn schouder. Ik schrik en draai me om. “kut Rein” zeg ik zacht. “wat doe je?” “ik zoek een paracetamol” Rein staat op en trekt me omhoog “beneden hebben we ze nog” zegt hij zacht en hij pakt mijn hand. Hij trekt me mee naar beneden. Hij doet een laatje open en haalt er een doosje met paracetamols uit. Hij pakt een glas water en geeft het aan me. Ik slik de paracetamol door en drink wat water. “dankjewel” Hij knikt “is goed” Ik zet het glas terug op de aanrecht en we lopen terug naar boven. Ik ga ik bed liggen. Rein komt naast me liggen en wrijft over mijn hoofd. “ssst ga maar slapen, ik ben bij je” zegt hij zacht. Ik knik en doe mijn ogen dicht.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen