Part 2
Ik moet voor controle voor kanker. Een paar jaar terug had ik het gehad. Ik lag super lang in het ziekenhuis maar gelukkig is het nu weg. Ik moet wel elke maand voor controle terugkomen. Nu weer dus. Ik zucht en loop naar binnen. “jij kent de weg, waar moeten we heen” ik slik even. Ja ik ken de weg, geen goed teken dus. “hierheen” zeg ik zacht en wijs naar de lift. Ik druk op het knopje en we gaan 6 etages omhoog. Ik loop naar de wachtkamer en ga zitten. Er komt een vrouw binnen “dilara?” ik sta op en loop met haar mee. Ik ga zitten op de stoel. Voor me staat een bureau met een computer. “nou, ik ga je weer controleren zoals je weet. Ik hoef alleen maar wat bloed te prikken” ik knik. Ze loopt naar me toe en stroopt mijn mauw op. Ze pakt een naalt en steekt hem in mijn arm. Er loopt allemaal rood bloed in het buisje. Sommige zouden dit vies vinden maar ik ben er onderhand al aan gewend “klaar” zegt de vrouw en plakt een pleister op mijn arm. “Oke blijf maar even zitten ik kom zo de uitslag brengen”. Ze loopt weg. Ik pak mijn mobiel.
-whatsapp met Nils-
Nils: hey, heb je de uitslag al van je bloed? x
Ik: nee ik zit alleen in de kamer nu haha, ze komt zo terug x
Ik vergrendel mijn mobiel. Een paar minuutjes wachten en de deur gaat weer open. “nou Dilara, alles is goed! Tot volgende maand!” ze geeft me een hand. Ik loop opgelucht terug naar de kamer waar Willem zit. Ik was er bijna zeker van dat ik het niet heb want dat hoor ik elke week maar het blijft toch een beetje spannend. “oke kom we gaan” zegt Willem en staat op. “je weet mijn uitslag niet eens?” zeg ik en kijk hem boos aan “is je uitslag goed?” Ik knik “oke kom dan kunnen we gaan” ugh kut Willem. Hij is harteloos en bij mijn moeder loopt hij maar wat lief te doen. we rijden weer terug naar huis. Ik pak mijn mobiel en kijk op whatsapp.
-Whatsapp met Nils-
Nils: oh, succes met wachten
Ik: Nogsteeds is mijn bloed goed
-whatsapp met Rein-
Rein: van 6 uur tot 5 uur ’s avonds. Je kan blijven slapen als je wilt?x
Ik: is goedx
Rein komt meteen online
Rein: leuk! Tot morgen!
Ik klik het gesprek weg en zie dat we de oprit oprijden. Ik stap uit en loop naar binnen. “hoe was je bloed?” Inge komt binnenlopen “goed, had niet anders verwacht” zeg ik met een lach. Ze knikt. “eten!” roept mijn moeder. We lopen naar de keukentafel en gaan zitten. “mmm wat eten we?” vraag ik. “kiptandorie” antwoord mijn moeder. “ruikt heerlijk!” We beginnen te eten. “mam, mag ik morgen oppassen bij Rein? Inge kon niet dus hij vroeg of ik kon, en het wordt laat dus ik mag daar blijven slapen” Mijn moeder denkt even en knikt dan. “dankjewel! Ik vertel het hem meteen!” zeg ik en ren van tafel. Ik ren naar boven en start de laptop op. Skype klik ik aan. Rein is bijna altijd online, nu ook. Ik bel hem. Hij neemt snel op. Ik kijk naar hem op het scherm “heey! Ik mag!” zeg ik vrolijk. Rein glimlacht “hoe ging je controle?” “goed anders zit ik niet hier” “oja, sorry” ik lach “is niet erg” Rein kijkt op zijn mobiel en begint te blozen “wat is er?” ik lach “niks” zegt hij verlegen en legt zijn mobiel weg. Ik rol met mijn ogen en ga ook op mijn mobiel. Ik ga naar twitter en ga naar Rein’s profiel.
@reinduif: I love you…
Ik kijk naar hem op het scherm en begin te grinniken. Hij kijkt me raar. Zal dat over mij gaan? Het zal wel niet. De deur van mijn kamer schiet open en daar staat Willem “Dilara nu afsluiten en naar bed” ik kijk hem verbaast aan “het is pas 9 uur?!” Ik kijk naar Rein die me aankijkt. Hij maakt een gebaar van sorry ik kan er niks aan doen maar het komt wel goed. Ik kijk weer naar Willem “ja nu gaan slapen anders pak ik je spullen voor een week af” “dat slaat nergens op” Hij loopt naar me toe en pakt me bij mijn arm. “au” schreeuw ik. Ik mag hem echt niet wat een klootzak. Hij kijkt naar het scherm en ziet dat ik met Rein skype. Meteen laat hij mij los. “sorry Rein Dilara moet gaan” hij drukt het gesprek uit “nu slapen” zegt hij en loopt boos weg. Ik zucht en doe mijn laptop uit. Ik pak mijn pyjama van mijn stoel en trek hem aan. Ik doe het licht uit en ga nog even op mijn mobiel.
-whatsapp met Rein-
Ik: sorry, Willem weer…
Rein: maakt toch niks uit, slaaplekker
Ik: denk je dat ik ga slapen?
Rein: doe nou maar anders word je mobiel afgepakt haha, slaaplekker xxx
Ik: ugh, trusten xo
Ik klik hem weg en denk even aan vroeger. Toen ik nog mijn eigen vader had. Niet dat hij er niet meer is hoor. Ik mag hem gewoon niet meer zien van mijn moeder. Mijn ouders zijn gescheiden zoals je vast al gemerkt hebt. Ik denk even na over vandaag. Ik moet morgen oppassen op Hidde en Timo, ze zijn echt mijn kleine broertjes voor me. Met die gedachten val ik langzaam in slaap.
Er zijn nog geen reacties.