Part 1
Mijn wekker gaat af. Ik schrik wakker en druk hem uit. Ik stap me bed uit en pak wat kleren. Ik loop naar de douche en zet hem aan. Ik poest mijn tanden en stap onder de douche. Ik zing mee met de muziek die ik heb aangezet. Na een tijdje ben ik klaar met alles. Ik zit op de bank en kijk tv. De bel gaat. Ik zet de tv uit en huppel vrolijk naar de deur. Ik kijk door het kleine raampje “Rein!” schreeuw ik terwijl ik de deur open doe en ik vlieg hem om de hals. “helloo” zegt hij lachend en loopt me huis binnen. Mijn stiefzus komt aanlopen “heey Rein!” zegt ze en ze geeft hem een knuffel. Ja, mijn stiefzusje ja. Mijn moeder heeft een nieuwe vriend, ik mag hem niet. Maar Inge, zijn dochter wel. Ze is net zo oud als mij. Ik loop de kamer in en ga weer op de bank zitten. Rein ploft naast me neer en daarnaast Inge. “wat kom je eigenlijk doen?” vraag ik. Rein kijkt op “oh thuis was het zo saai en ik dacht dat het hier wel leuker zou zijn” hij lacht schattig. Hij draait zich naar Inge toe “ik moest van mijn moeder vragen of je morgen kan oppassen op Hidde en Timo, ik mag het niet want ze vertrouwd me niet alleen met hun in huis” hij lacht. “ehm nouja ik zou eigenlijk iets met Daniëlle gaan doen..” ze bijt op haar lip. “ik kan het wel doen?” zeg ik. Rein draait zich naar me om “graag! Ik whatsapp je de tijd wel als ik thuis ben” Ik knik. “zullen we gaan just dancen?” zeg ik met een pretbek. Ze beginnen alle twee te lachen. “ik ga eerst met Dilara, oke?” hoor ik Rein tegen Inge zeggen terwijl ik het spel start. Ik geef de controller aan Rein. Hij kiest natuurlijk ‘My maingirl’. “je eigen lied kiezen he? Jeetje Rein dat is wel een beetje onder je niveau” lacht Inge. We beginnen te dansen. Ik win. “je speelde vals!” schreeuwt Rein. “hoe kan ik nou weer vals spelen?” lach ik. We spelen nog een paar potjes en dan moet Rein naar huis. Ik loop mee naar de deur “kan je niet langer blijven?” zeg ik. “het spijt me..” De deur gaat open en mijn stiefvader komt binnen “ja Dilara, zeg je Rein gedag? We moeten weg weetje nog en ik wil niet dat je te laat komt” zegt Willem. Willem is mijn stiefvader trouwens. Hij loopt naar boven. Ik rol met mijn ogen. Rein legt zijn hand op mijn arm “ik whatsapp je vanavond wel, succes straks” zegt Rein en loopt weg. “doeii” roep ik vrolijk. Ik loop naar boven “Willem hoelaat moeten we weg?” “nu!” zegt hij en hij loopt naar beneden. Ik zucht en loop achter hem aan. “Inge wij gaan tot straks” roept hij. We lopen de deur uit en stappen in de auto. Ik pak mijn mobiel en doe mijn oortjes in. ‘invisible girl’ zet ik op. Ja, mainstreet. Ik luister best vaak naar ze. Ik ken Rein al heel lang en pas had Rein me aan de rest voorgesteld. Ze zijn echt allemaal super. “we zijn er!” schreeuwt Willem en hij stapt de auto uit. Ik kijk uit het raam. Een groot wit gebouw.. het ziekenhuis.
Reageer (1)
mag ik je een tip geven? probeer je zinnen wat langer te maken.
1 decennium geledenje schrijft nu:
Mijn wekker gaat af. Ik schrik wakker en druk hem uit. Ik stap me bed uit en pak wat kleren. Ik loop naar de douche en zet hem aan. Ik poest mijn tanden en stap onder de douche. Ik zing mee met de muziek die ik heb aangezet.
en wat mooier is:
Ik schrik wakker van mijn loeiende wekken, meteen druk ik hem uit. Ik stap uit mijn bed en loop naar mijn kast om daar de kleren te pakken voor de komende dag. Op mijn gemak loop ik naar de badkamer en zet de douche aan. Terwijl de douche al lekker warm word pak ik mijn tandenborstel met wat tandpasta en poets mijn tanden. Toen ik mijn tanden had verzorgd stapte ik onder het heerlijk warme water van de douche en zing mee met de muziek die ik aan had gezet.
dit lees wat mooier ^^