sorry dat hij zo kort is, volgende word langer dat beloof ik. ik ben nog aan het schrijven dusjaa :)

Na een tijdje zijn we helemaal uitgelachen. Het is inmiddels al weer donker en ik heb toch besloten om te blijven slapen. ‘ik app Nils even’ zegt ze. Ik zit naast er op haar bed en lees mee
*whatsapp Merith en Nils*
Merith: Rein blijft bij me slapen, vind je dat goed?
Nils: het is toch uit tussen jullie?
Merith: jaa?! Ik vind jou leuk! Hoezo?
Nils: je zat de heletijd van ja ik mag hem niet en nu opeens blijft hij bij je slapen

Merith zucht en vergrendeld haar mobiel. ‘kom, ik pak een luchtbed voor je!’ zegt ze vrolijk en ze loopt naar de gang. Ik loop achter haar aan.
Na een tijdje hebben we het luchtbed opgepomt. Ik spring over de pomp zo op het bed. ‘ik ben moe pfff’ zucht ik. Merith kijkt me raar aan ‘het is nog hartstikke vroeg! Jij gaat nog lang niet slapen hoor! Ik ga je de hele nacht nog wakker houden’ Ik zucht en draai mijn hoofd in mijn kussen. Merith staat op en loopt weg. Even later komt ze terug met een glas water. Ik kijk haar aan. Ze gooit het water over me heen. Ik schrik op en spring naar achter. Ze begint te lachen. Ik haal mijn handen langs mijn hoofd. Ik kijk naar mijn kussen, hij is helemaal nat. Ik pak hem op en gooi hem tegen haar hoofd. Met een harde pats komt hij tegen haar hoofd aan. ‘ieeeeel hij is nat’ gilt ze hard. Ik lach naar haar. Ik kijk naar het luchtbed, ook helemaal nat… ‘kom je toch naast mij liggen?’ zegt Merith vrolijk. Ik glimlach ‘ik neem wel het hele bed in’ ze schud haar hoofd en loopt de gang op. Ik kijk er verbaast aan. Het zal wel. Ik hoor een mobiel afgaan. ‘yeaaa the world is mine’ klinkt het. Ik loop naar het bed en pak Meriths mobiel. Ik neem op ‘Rein Merith geeft niks om je, geloof me’ klinkt het meteen en daarna een harde piep. Verbaast kijk ik naar de telefoon. Merith komt binnenlopen. Ze rent op me af en pakt haar telefoon uit mijn hand ‘wat deed je daarmee?!’ zegt ze boos. ‘ehm.. nou.. hij ging af en..’ ‘blijf gewoon van mijn mobiel af wil je!’ Ze gaat naast me zitten. Ze gaat op er mobiel. ‘wie belde er eigenlijk?’ ‘geen idee’ ‘je nam hem op toch?’ ‘ja, ik bedoel nee! Nee eigenlijk wel maar ik weet niet wie het was.. of nouja, het was vast niet boeiend’ Ze kijkt me raar aan ‘wat zei diegene’ ik sla mijn ogen toe en mompel wat ‘wat?!’ ‘dat.. dat je niet om me geeft’ ze slaat er ogen toe. Ik kijk er aan ‘is dat zo?’ ze kijkt me aan. ‘nee tuurlijk niet!’ zegt ze. Ze gaapt. Ik kijk op de klok. Half 12. ‘kom we gaan slapen’ zeg ik en ik sta op. Ze kruipt in bed en ik ga naast haar liggen. Ik leg mijn armen om haar heen. Ja, ik hou echt nog van er. Ze draait zich naar mij toe. Ik glimlach even en geef er een kusje op haar voorhoofd. Ze sluit haar ogen en valt in slaap. Ik doe hetzelfde.

Reageer (1)

  • xangelica

    snel verderr woah ik hou van je story bby

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen