Part 13
Meteen kom Merith online
Merith: ik houd het hier niet vol
Merith: je moet komen Rein
Ik: ik ben onderweg, zie je in een kleine 5 min.
Wat zou er zijn? Ik kijk naar buiten ‘mam, ik ga nog even langs Merith. Kan je hier stoppen? Leg het later uit’ Me moeder mompelt wat en stopt de auto. Ik stap uit. Hidde en Timo komen achter me aan. Ik zucht ‘blijf hier’ zeg ik boos. ‘wij willen ook Merith zien!’ zegt Timo. ‘Rein laat ze nou even mee gaan, ze missen Merith ook. Neem ze vanavond gewoon mee naar huis oke’ zegt me moeder. Ik zucht en draai me om. Hidde en Timo komen naast me lopen. Ik bel aan bij het huis van haar oom en tante. Ome Piet doet open. ‘wie ben jij?’ moppert hij. ‘Rein, is Merith er?’ ‘boven einde van de gang’ zegt Piet en hij laat ons binnen. We trekken onze schoenen uit en hangen onze jassen op. Dan lopen we naar boven. Ik gebaar voor de deur dat Hidde en Timo nog even moeten wachten met naar binnen komen. Ik klop aan en loop naar binnen. Hidde en Timo blijven gelukkig nog even op de gang staan. ‘Merith? Wat is er?!’ ik ren snel naar het bed toe waar Merith op zit met haar hoofd in haar handen. Ik ga langs haar zitten en aai over haar rug. Ze begint harder te huilen en kijkt me aan. Haar mooie bruine ogen staren me aan. Ik duw haar nog wat steviger tegen me aan. ‘ssst, ik ben er’ zeg ik zacht. De deur vliegt open en Hidde en Timo komen aanrennen ‘Merith!!’ roepen ze. Merith schrikt en kijkt op. Snel veegt ze haar tranen weg. ‘heey schatjes’ zegt ze en ze geeft ze een knuffel. Ik kijk mijn broertjes boos aan. ‘van Rein moesten we op de gang wachten maar we luisteren niet naar hem’ zegt Hidde en steekt ze tong uit. Merith glimlacht lief naar me. ‘ohh, maar je moet altijd naar je grote broer luisteren he’ ze begint ze te kietelen. Ik zucht en kijk even naar Merith. als ze eindelijk uitgelachen zijn sta ik op ‘jullie moeten maar eens naar huis’ ik pak ze vast en breng ze naar beneden. We doen onze jas en schoenen aan. Merith komt ook de trap afgelopen ‘ga je alweer..’ zegt ze verdrietig ‘ik kom zo terug’ ik geef haar een kusje en loop snel weg. Ik krijg een glimlach op me gezicht. ‘Rein is verlieft op Merith’ zegt Timo plagerig. ‘niet waar, ze is op Nils en Nils op haar’ zeg ik snel. ‘hoezo gaf je er dan een kusje’ zegt Hidde. Ik zwijg en pak hun hand. Kom mee. Ik bel aan. Mam doet open ‘hier, ik ga nog even terug naar Merith’ zeg ik. Mam fronst zijn wenkbrauwen. ‘naar Merith? is ze weer in Waalre?’ Ik knik ‘doe geen rare dingen Rein, en voor 11 uur thuis zijn’ zegt ze bot. ‘mam ik doe niks raars, en ik ga pas als Merith zich weer thuis voelt hier’ zeg ik en ik loop weg. Na een tijdje bel ik weer aan bij Merith. Nu doet Dennis open. ‘Merith zit boven, succes want ze is chagrijnig’ Ik knik en loop naar boven. Ik ga haar kamer binnen. Merith staart naar buiten. Ik ga achter haar zitten en leg me hand op haar schouder. Ze schrikt en draait zich om ‘ik ben het maar’ zeg ik. ‘ja, jij bent het maar’ Ik draai met me ogen. ‘Rein’ zegt ze zacht ‘ja?’ ‘Waarom ben je er altijd voor me terwijl ik zo stom doe..’ Ik sta op en haal mijn hand door mijn haar ‘Dat weet ik zelf ook niet, ik denk gewoon dat..’ ik stop met praten en wriemel wat met mijn vingers. Merith draait zich om ‘dat wat?’ Shit, ik kan wel zeggen dat ik van er hou maar nee, nee! Wat bezield je?! Dat doe je niet ‘dat niks’ zeg ik en glimlach. ‘dusss waarom moest ik zo snel komen?’ ‘ik mis m-mijn ouders’ Ze krijgt tranen in er ogen. Ik knik begrijpelijk. ‘blijf je slapen?’ ‘liever niet, anders krijg ik gezeik met Nils’ zeg ik lachend. Ze trekt een pruillipje ‘nee echt niet’ ze begint te lachen en slaat me met een kussen. ‘heerlijk zo een kussen in mijn gezicht mmm’ zeg ik overdreven.
Er zijn nog geen reacties.