Part 10
‘het spijt me’ huil ik. Hij duwt me super stevig tegen hem aan. ‘ik dacht dat ik net al zei dat je moest stoppen’ zegt hij. Ik knijp in zijn vest. Ik voel 2 lippen tegen mijn hoofd. Ik laat hem los en pak zijn arm, de sneeën bloeden nog ‘sorry, dit is allemaal mijn schuld… hoezo leef ik nog’ huil ik. ‘omdat ik je nodig heb, wij allemaal’ zegt Rein. Ik wil weg van alles, ik ben voor niemand goed! Maar ik ben gewoon te bang.. ik wil het ook niet doen.. zo geven ze echt om me? zo menen ze alles? En dan? Dan ben ik weg gegaan, dat kan ik ze niet aandoen. Ik loop met Rein naar het bankje, het is hier super mooi. Er is een groot meer met een grote maan erboven, elke nacht. Ik ga tegen Rein zitten en we zwijgen. Ik sluit mijn ogen en val in slaap
-vanuit Rein-
Ik kijk naar Merith. Ze is echt gebroken, ik moet er gewoon voor haar zijn. Ze ligt nu slapend op mijn schouder… Ik sta op en til er op. ‘auw!’ roep ik. Gelukkig word ze niet wakker. Mijn arm doet veel te veel pijn door die snee. Ik pak mijn mobiel en bel Owen ‘owen, je moet komen, ze slaapt maar ik ehmm ik kan er niet tillen om wat redenen. Kom alsjeblieft, bij het bankje voor het meer’ zeg ik en hang op. Ik geef er een kus op haar voorhoofd en loop naar het meer. Ik pak een steentje en gooi hem in het meer. Ik kijk naar mijn spiegeling in het meer. Ik zie er niet uit. Er komt een meisje naast me zitten, ik ken er niet. ‘Heey Rein!’ zegt ze vrolijk. Ik lach even en knik ‘hey’ zeg ik. ‘is er iets? Ik ben Kelly trouwens, een mainiac maar je kan me vertrouwen’ zegt kelly. Ik laat een traan vallen. Ze legt haar hand op mijn knie ‘rein..’ zegt ze zacht. ‘zie je dat meisje op dat bankje, ik kan er niet tillen en ze slaapt net. Nouja eigenlijk gaat gewoon alles mis de laatste tijd..’ zeg ik en er rollen nog meer tranen over mijn wangen. Ze staat op trekt me overeind en geeft me een knuffel. ‘alles komt goed, jij doet goed dus wij, de mainiacs, gaan je erdoor heen helpen’ zegt Kelly. Ik laat er los en glimlach ‘dankje, ehm wat doe jij hier eigenlijk zo laat?’ vraag ik. ‘deur zit op slot thuis en ouders slapen al oeps’ lacht ze. ‘kom met ons mee naar Nils?’ vraag ik. Ze knikt vrolijk. Owen komt aanlopen en kijkt mij en kelly aan ‘ik ben kelly, ik moet van Rein mee naar Nils om te blijven pitte’ zegt ze. Ik lach want ze heeft een boers accent. Owen lacht ook en knikt. 'hoezo til jij er niet?’ vraagt Owen ‘kan even niet’ zeg ik en laat de snee zien. ‘oh, huh, hoezooo?’ zegt Kelly. Ik lach en we lopen naar Nils zijn huis. ‘dus kelly, jij woont vast niet in Amsterdam?’ vraagt Owen. ‘klopt, ik woon er wel vlakbij alleen ik logeer hier’ zegt ze ‘maar de deur zit opslot’ maak ik af. Ik kijk naar Merith die in Owen zijn armen ligt te slapen, ze is zo lief. ‘wie is dat?’ vraag Kelly. ‘Rein’s vriendin, nouja of die van Nils kan ook ik heb geen idee meer’ zegt Owen. ‘het is ingewikkeld’ zeg ik tegen haar. ‘oh’ zegt ze. Bij Nils gooit Daan de deur open ‘welkooooom’ roept hij. We maken zo een gebaar van oh okee…. Alleen Kelly begint te lachen ‘Ik ben kelly’ zegt ze. ‘daan’ zegt Daan. Hij begint te glunderen en kelly ook. Tja, die krijgen sowieso wel wat als het aan mij ligt. Ik zucht en loop naar binnen. Nils zit op de bank. Hij heeft rode ogen zie ik. ‘nils kan je even meekomen?’ zeg ik en we lopen naar zijn kamer. ‘wat is er?’ vraag ik. ‘ik weet het niet, ik kan Merith niet vergeten, het spijt me’ zegt hij. ‘ik ga het uitmaken, ik ben al zolang verliefd op haar en had flow.. alleen ze zag mij alleen als beste vriend’ zeg ik. ‘je moet het zelf weten, doe het niet voor mij’ zegt Nils. ‘doe ik niet’ zeg ik. Ik pak Nils zijn gitaar en we beginnen samen te zingen.
Na een tijdje legt nils zijn gitaar weg en lopen we naar beneden. Daan en Kelly zijn samen tegen Owen aan het gamen. Ze doen fifa en maken veel lol. Ik kijk naar Merith die op haar mobiel zit op de bank. Ik loop naar haar toe ‘ik maak het uit’ zeg ik bot. Ze kijkt me aan en haar ogen worden rood. Ik haal mijn hand door mijn haar en ga naast Owen zitten.
Er zijn nog geen reacties.