Part 5
‘merith!’ schreeuw iedereen en we rennen haar achterna, ze is naar buiten gerent. ‘jongens, haar fiets staat hier nog ze kan niet ver weg zijn’ zegt Rein ‘we moeten ons opdelen, Ik ga met Owen’ zegt Daan. ‘kom snel’ zeg ik tegen Rein en we rennen de straat door. ‘hoezo rende ze opeens weg?’ vraag ik aan Rein. Rein kijkt naar beneden ‘ik zei op whatsapp dat ik het niet leuk vond dat ze zo bij jou zat terwijl ze weet dat ik haar ook leuk vind en dat ze moest kiezen tussen jou of mij’ ‘Wat zei ze?’ ‘ze wist het niet..’ zegt Rein zacht. Na een tijdje zoeken horen we opeens iemand gillen. ‘merith!’zegt Rein ‘kom mee!’ samen rennen we op het geluid af. Daar zit Merith, huilend op de grond. Rein en ik gaan naast haar zitten. We zwijgen een tijdje. ‘kom mee..’ zegt Rein en hij staat op. Hij trekt Merith aan haar hand omhoog. Ze knuffelt hem en hij tilt haar op. Merith valt in slaap in Reins armen terwijl we naar mijn huis lopen. ‘sorry Rein’ zeg ik ‘Het geeft niks, je kan er niks aan doen. Ik ben echt stom geweest’ zegt Rein ‘ja, eigenlijk wel’ lach ik. Ik zie hoe Rein naar Merith kijkt, er rolt een traan over zijn zijn wang heen. ‘je houd echt van haar he?’ ‘ja’ zegt Rein zacht ‘zij ook van jou’ zeg ik. Ik doe de sleutel in het slot en maak de deur open. Rein gaat zitten op de bank met Merith nog in zijn armen. ‘App jij Daan en Owen?’ vraag ik aan hem. De bel gaat ‘hoeft niet meer!’ schreeuwt Rein. Ik doe de deur open en daar staan Daan en Owen al, ze lopen naar binnen. ‘Oh ze is er al?’ zegt Daan. ‘hoe gaat het met er? Hoezo rende ze nou weg?’ ‘weet ik niet we vonden er slapend in een steegje, Rein tilde er op en nam er hier heen’ zeg ik.
-vanuit Rein-
Ze is zo schattig als ze slaapt. Ik wrijf met mijn hand over die van haar. Ik voel er bewegen en ze opent haar ogen. ‘jongens, ik breng Merith even naar bed’ zeg ik en sta op. ‘geen rare dingen doen he!’ roept Owen plagerig. Ik kijk hem aan en rol met mijn ogen. Ik loop de trap op en ga Nils zijn kamer binnen. Ik ga zitten met Merith weer op mijn schoot. Ze kijkt me aan. ‘heey..’ zegt ze zacht. Ik glimlach even naar er ‘hey, lekker geslapen?’ Ze kijkt de kamer rond ‘ja.. maar waar ben ik eigenlijk?’ ‘op Nils zijn kamer, je rende het huis uit weet je nog?’ Ze knikt. ‘Rein.. ik vind jou leuk, niet Nils.’ Ze komt wat overeind ‘serieus?’ ‘ja, Rein, ik meen het’ zegt ze. Langzaam kussen we, het voelt echt vertrouwd. Na een tijdje stoppen we en gaat ze echt slapen. Ik loop naar de deur, doe het licht uit en loop de trap af. Ik plof neer naast Daan. ‘Rein, leslie wilt morgen komen’ zegt Daan. Ik schud mijn hoofd ‘nee, nee dat gaat niet gebeuren! Die klootzak hoeft zijn hoofd niet meer te laten zien hier!’ zeg ik boos en ik loop naar buiten. Daan rent achter me aan ‘Rein! Wat ga je doen?’ schreeuw hij. ‘Leslie zijn lesje leren’ zeg ik boos. Ik loop de straat uit naar Leslie’s huis.
Er zijn nog geen reacties.