Part 4
-Vanuit Nils-
Daan en Owen zijn aan het gamen en Rein is Merith naar huis aan het brengen dus ik besluit maar even op twitter te gaan.
@nilskaller: Heey mainiacs hoe gaat het? Met mij super! Dus het is tijd voor een followspree? Kom maar op!
Ik krijg meteen een paar 100 tweets binnen. Ik klik random een paar mensen aan en volg ze. Na een tijdje komt Rein binnen gelopen. Ik spring op van de bank en ren naar hem toe ‘en?’ vraag ik snel ‘en?..’ herhaalt Rein . Ik zucht ‘Je vind Merith wel leuk he..?’ Rein rolt met zijn ogen en loopt naar de woonkamer zonder iets te zeggen, meteen pakt hij zn mobiel. Ik loop naar hem toe en pak zijn mobiel uit zn handen. ‘Nils! Geef terug! Nu!’ Rein duwt me op de grond en pakt zijn mobiel. Owen en Daan springen overeind en houden Rein vast zodat hij me niet kan slaan. ‘blijf van me af! Laat me los!’ schreeuw Rein. Snel sta ik op ‘ehm Rein sorry’ Rein wringt zich los. ‘Rein je gaat ons nu uitleggen hoezo je zo raar doet!’ zegt Owen. ‘een van mijn beste vrienden flirt met het meisje dat ik leuk vind’ Daan kijkt me geschokt aan. ‘jij bent het nils!’ schreeuw Daan. ‘rein, dat was niet mijn bedoeling maar ik denk gewoon..’ ‘dat je er leuk vind?!’ ik zucht ‘ja..’ ‘Rein Nils kan er niks aan doen’ zegt Daan ‘Nee, klopt, gelukkig zijn jullie niet allemaal op Brooklynn’ lacht Owen. ‘Ik ga naar boven, slapen.’ Zucht Rein en hij loopt naar mijn kamer.*Ja, ze komen bij me slapen* Ik verveel me een beetje en ga maar op mijn mobiel.
-whatsapp met Merith-
Ik: hey
Merith: ehm wie ben jij?
Ik: haha Nils, Rein had ooit je nummer gegeven
Merith: NIIIIIIIIIIIIIIIIIILS
Ik: hahah hey
Merith: is het nog leuk?
Ik: niet echt
Merith: ahw hoezo niet?
Ik: Rein doet raar
Merith: tja.. hij is ook raar
Ik: haha
Merith: shitt
Ik: wat is er?
Merith: deur zit op slot
Ik: geen sleutel? Niemand thuis?
Merith: nope
Ik: kom anders maar weer hierheen?
Merith: is goed tot zo’x
Ik: tot zo x
Ik kijk nog even naar haar foto op app.. wouw ze is mooi. ‘nils?’ vraag daan ‘ja?’ antwoord ik ‘hoezo ben je zo stil?’ ‘oh ik appte met Merith maar haar deur zit op slot dus ze komt weer terug hierheen, oke?’ ‘is goed.. en Rein?’ ‘rein slaapt allang’ zegt owen. Op dat moment gaat de deurbel. Owen rent naar de gang en doet de deur open. ‘welkom schoonheid’ Merith moet lachen en loopt naar binnen ‘mijn ouders hebben me in de steek gelaten’ zegt merith en trekt een zielig gezichtje. ‘mijn ouders ook, ze zijn zomaar naar Duitsland zonder mij’ zeg ik. We lopen terug naar de woonkamer waar Daan nog zit te wachten en een film aan het kijken is. ‘net optijd, er komt een goede horror!’ zegt daan terwijl hij alleen maar naar het beeld aan het staren is. Owen gaat naast Daan zitten, ik daarnaast en Merith kruipt tegen mij aan. ‘moeten we deze film echt kijken’ zegt Merith met een tril in haar stem. ‘ja je zit hier met 3 jongens wat dacht je dan?’ schreeuw Owen. Ik leg mijn arm om haar heen ‘niet bang zijn ik zit naast je’ fluister ik zacht in haar oor. Ze glimlacht zachtjes en legt haar hoofd tegen mijn schouder aan. Na een tijdje begint Merith te trillen ‘nils.. ik hoor voetstappen’ Ik kijk haar aan. Ik zie dat ze echt bang is en ik begin te luisteren. ‘ik hoor niks, het is vast de tv’ zeg ik tegen er. Ze knikt. Opeens hoor ik een harde knal bij de trap. Merith begint te gillen en kruipt nog dichter tegen me aan. Daan en Owen pakken wat kussens vast om te gooien en nu blijven we doodstil zitten. Het licht gaat aan en daar staat Rein, oja die waren we vergeten. ‘Rein je liet ons schrikken!’ roept Owen hard en gooit een kussen naar zijn hoofd. Rein kijkt de kamer rond. Hij kijkt naar Merpith en mij. Snel trek ik mijn arm weg en staat Merith op. Ze loopt naar Rein en geeft hem een knuffel ‘jezus, laat me nooit meer zo schrikken!’ zegt ze. Rein kijkt haar verbaast aan ‘je was toch weg? Ik heb je naar huis gebracht, wat doe je hier?’ vraagt hij als ze hem los laat. Ze word rood, ‘ja klopt. De deur zat op slot dus ik had Nils gevraagt of ik terug mocht komen’ Rein kijkt me boos aan. ‘leuk toch?!’ zegt Daan snel. Rein lacht ‘ja, gezellig!’ zegt hij snel en hij gaat op de bank zitten. Merith gaat op mijn schoot zitten. ‘de film blijft eng..’ zegt ze zacht. Ik pak mijn mobiel en geef hem aan haar, ‘doe hier maar wat op, is minder eng’ fluister ik. Ze gaat op whatsapp en praat met Rein. Ik let er niet zo op en kijk naar de film. Opeens gooit ze mijn mobiel op me schoot en rent ze weg.
Er zijn nog geen reacties.