Boos lees ik die zin nog een keer en druk hem weg. Wat denk Rein wel niet? Ik heb zolang naar zijn nummer gezocht heb ik hem en dan ga ik hem niet appen dafuq.

*whatsapp met Leslie*

Ik: het spijt me, echt waar.. ik wou dat het nooit gebeurt was.. ik weet dat je niet wilt dat ik je nummer heb maar ik heb hem! Het spijt me echt! Ik.. ik wil dat het word zoals vroeger.. x merith

Leslie: ga weg, echt donder op. Ik wil niks met je te maken hebben dat weet je. Met spijt bereik je niks het is al gebeurd!

Ik: weetje les.. ik heb een jaar gezocht naar jou nummer, ik wil dit niet meer

Leslie: hmm we zien wel, ik kom wel een keer langs en dan mag je alles zeggen en dan zie ik vanzelf wel of je het meent of niet.

Ik: dankje x

Met tranen in me ogen staar ik naar het gesprek.. WAT? Leslie die komt langs.. Blij spring ik op, ren naar beneden en pak mijn jas. Ik pak mijn fiets achter het schuurtje en rijd naar mijn beste vriendin.
Ik bel aan en Charlie doet de deur open, naast haar staat Joy. Ik kijk Charlie aan en lach even, dan kijk ik naar Joy. De verwende bitch.. maar oke ik ben ik een goede bui. ‘Heey!!!’ schreeuw ik en ik knuffel Charlie zo hard als ik kan. ‘heey, vrolijk?’ zegt Charlie verbaast. ‘Ja, duhh! Lees dit!’ ik druk mijn mobiel in haar handen en ze begint te lezen. Joy kijkt me arrogant aan. ‘had je wat?’ vraag ik met een boze stem. Ze begint vals te lachen en loopt alvast naar de woonkamer. Charlie kijkt me aan en lacht ‘wouw.. dat is zo leuk voor je! Maar vergeet niet dat het nog niet helemaal goed is he.. ik ben er voor je meid!’ ze geeft me een knuffel en geeft me mobiel terug. Opeens krijg ik een whatsapp’je.

*whatsapp met Rein*

Rein: is het goed als ik zo langs kom met de jongens?

Ik: ehm ik ben niet thuis

Rein: waar ben je? Kom anders zo naar Nils. Ik haal je op

Ik: Ik ben bij Charlie, maar ik ben daar zo weg dan sta ik bij het amsterdamse bos oke?x

Rein: ja, ik ben al bij Nils  ik kom er nu aan oke tot zo x

Ik: tot zo x

‘Charlie, ik moet weg! Rein haalt me zo op om naar Nils te gaan.’ Zeg ik vrolijk. ‘WAT? Ben jij bevriend met Rein en Nils van mainstreet? Die gaygroep? Hahahahaha’ schreeuwt Joy keihard door de kamer. Ik werp een blik van; ga door en je gaat er echt aan meid. Blijkbaar helpt het niet want ze gaat door ‘hahaha ze kunnen niet eens goed zingen, zijn niet knap en ze zijn echt té gay!’ Ik kijk Charlie aan die Joy probeert weg te duwen maar het helpt niet. ‘Joy luister eens, als ze niet kunen zingen dan stonden ze niet bij Justin Bieber in het voorprogramma, als ze niet knap zijn hangen ze niet bij 1000 meisjes aan de muur en als ze gay waren was het toch niet erg? En trouwens dat zijn ze níet.’ Ik draai me om en loop de deur uit. Snel fiets ik naar het amsterdamse bos en ga op een bankje zitten. Ik zit zo in mijn gedachte dat ik niet merk dat Rein er aan komt fietsen. Hij ploft neer naast me op het bankje en ik schrik zo erg dat ik eraf val. ‘sjezus, laat me niet zo schrikken’ zeg ik en ik sta op. Rein die helemaal dubbel ligt van het lachen pakt me hand en trekt me omhoog. ‘sorry hoor maar jij lette gewoon niet op.’ Lacht hij. Nog steeds houd Rein mijn hand vast, ik kijk er even na en hij laat meteen los. Ik zie dat hij rood word en meteen draait hij zich om ‘ehm.. kom je? Je kan bij mij wel achterop’ Ik glimlach en loop achter hem aan. Ik ga achter op zijn fiets zitten en sla mijn armen om zijn middel.
Na een tijdje zijn we bij Nils aangekomen opent Owen de deur met Daan schreeuwend achter hem ‘Nee Daan ik doe de deur eerder open want ik wil er ontmoeten!’ zegt Owen blij. Ik lach en stap van Rein zijn fiets af. Hij glimlacht even naar me en ik loop naar Owen. Ik geef hem een knuffel ‘heeii, ik ben Merith’ Hij knikt, ‘jaja, dat weet ik allang’ zegt hij terwijl hij een knikje geeft in de richting van Rein. Ik glimlach en zeg ‘oh, ja hij kan ook nooit zijn mond houden’ ‘MERITHHH’ schreeuwt Daan en hij geeft me een knuffel. Ik val bijna om omdat ik het niet echt hard verwacht. ‘ja, heei Daan’ zeg ik en ik laat hem los. Rein die al even achter me staat legt zijn armen om me heen. ‘Nu ik nog’ zegt hij lachend. Ik bloos en natuurlijk moet Owen dat weer zien.. ‘Rein laat je vrouw eens los’ zegt hij op een plagende toon. Rein laat me meteen los en loopt naar binnen, hij trekt Owen mee en ze lopen naar boven. Zo te zien is Rein boos.. ‘kom maar mee, ze hebben echt altíjd ruzie’ zegt Daan en zucht. Ik doe de deur dicht en loop achter hem aan. Nils zit op de bank en staat op. Hij geeft me een knuffel en zegt lief ‘ey, jij moet Merith zijn? Ik ben Nils.. maar dat hoefde ik denk ik niet te vertellen’ Ik kijk hem aan en lach ‘ja, dat ben ik ja’ Hij glimlacht en gaat zitten. Ik ga naast hem zitten en Rein komt boos de kamer binnen gelopen. Hij gaat naast Nils op de leuning zitten. Ik kijk hem verbaast aan en kijk dan naar de bank die helemaal leeg is naast me. Hij kijkt me aan en kijkt boos weg. Ik kijk dan naar Owen en Daan die naast me zijn komen gaan zitten en die zitten te lachen. ‘Wat was er met Rein?’ fluister ik naar Owen. ‘Hij vond het niet leuk dat ik je zijn vrouw noemde, dus ik had toen gezegd: je moet is niet zo boos zij meteen, dat ben je nooit als ik dat zeg. Zeg gewoon tegen haar dat je op haar bent want ze is ook op jou!’ Ik kijk hem aan en kijk dan even naar beneden. ‘dat is toch zo..?’ zegt Owen zacht. Ik kijk hem even aan en haal mijn schouders op ‘we zijn gewoon vrienden..’ zeg ik dan.. Nils die dus blijkbaar voor me is gaan staan trekt me omhoog en sleurt me mee naar de keuken. ‘Vragen helpt ook altijd’ zeg ik glimlachend en knipoog naar hem. ‘Ja maar als ik het vraag kan je ook nee zeggen’ Hij knipoogt terug. Ik schiet in de lach. Nils kijk me aan. ‘maar oke ik moet je iets vragen, jij had toch problemen met Leslie?’ Ik kijk meteen naar beneden en knipper de tranen snel weg. ‘ja, ja dat klopt.. maar hij komt langs en misschien is het dan goed..’ zeg ik met een brok in mijn keel. ‘Ja, even daarover.. ik denk niet dat je hem langs moet laten komen’ Ik kijk hem boos aan ‘Jij ook al?! Wat hebben jullie toch? Van rein mocht ik niet met hem praten en van jou mag ik hem niet laten langskomen?’ zeg ik boos. Ik krijg tranen in mijn ogen en Nils geeft me een knuffel. Rein komt binnen kijkt ons aan en draait zich om. Ik laat Nils los en hij drukt zijn mobiel in mijn handen ik. Ik begin te lezen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen