Wat als alles...
En jij helemaal...
En dat nooit meer...
...
...
...
Wat als de wereld verovert was door angst.

Ik een schoot werd ik wakker...
Ik werd wkker door een geluid...
Die ver in de bos echode...
Ik pakte mijn gsm en keek hoe laat het was.
2.58 uur 's nachts.
Ik zette mijn pantoffels en keek door het raam.
De maan scheen en door alle bomen.
het zilverelicht toonde hoe elegant het mist bewoog, het leek wel op een dans.
Ik bleef even staan, ik keek hoe de schaduw bladeren liet zweven en als een zachte veer op de grond plofte.
Het licht van de maan liet de schaduwen bewegen en van boom naar boom heen gaan.
Tot dat het helse kreet weer echode, maar deze keer dichter, veel dichter.
Ik schrok weg toen ik zag dat er een gat in het mist vormde met,... een mens, hij schreewde om hulp!
Ik liep de trap af en rende over de kraakende vloer.
Snel nam ik een jas en deed ik de deur open.
De man zijn gezicht zat vol bloed, maar het meeste vloeide uit zijn keel.
Ik fluisterde met een trillende angstige stem: " schre-eeuwde u-u-u z-zo daa-arn-e-et
Met zijn ogen vol tranen schuude hij zijn hoofd, nee, HET was het!
Hij schreeuwde het uit net alsof zijn hart uit zijn buik werd gerukt en zijn handen begonnen te kraken.
De schaduw!, de maan liet het niet bwegen, HET was het!
Ik sleurdde de man mee en zag net alsof een zwakke man in de verte staan.
Hij schreeuwde weer net als de man die duizende woorden uitvloektte.
GA WEG!, riep de man: "SNEL!", maar ik kon hem niet laten.
Hij sloeg zijn arm om me heen en ik hinnikte naar huis, het was zo'n 10 meter!
De andere man in de verte hinkte naar ons toe en liet zijn helse kreet weer de vrije wil.
Hij was veel sneller dan ons, ik sleurde mezelf vooruit maar ik ging gewoon niet snel genoeg!
Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik zag dat hij maar 6 meter van ons vandaan was!
Ik gooide de man op de grond en pakte een schrimmige stok die ondanks het regen nat en glibberig was.
Ik sloeg met mijn stok tegen zijn hoofd, maar hij brak direct en de enge man draaide zijn hoofd naar boven.
Zijn tanden waren rot en scherp en zijn gezicht was vol schrammen.
het kon geen mens was, zijn ogen waren rood en zijn haar halfkaal.
Is dat het laatste ding,...
Het laatste ding dat ik zal zien voordat ik genadeloos sterf alleen om iemand te redden?
Dus ik deed mijn ogen toe en stierf met een beeld van eeuwig duister...

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen