Part 16.
[A NEW BEGIN, A NEW LIFE]{PART 16}
(''Het maakt niet uit, ik ben al blij dat je terug bent'' fluistert hij terug. Opeens pakt hij m'n hand vast en neemt me mee. Waarheen? wat gaan we doen? )
POV Celine
We lopen samen hand en hand het station uit. Dit geeft me zo'n blij gevoel. ''Waarom lach je zo happy?'' vraagt nils lief. Ik weet niets te zeggen dus geef ik hem maar een kusje op z'n wang. Nils begint breed te glimlachen. Samen lopen we hand in hand verder. Ik begin wel nieuwschierig te worden. ''Nils, waar gaan we heen en wat gaan we doen?'' vraag ik. Hij kijkt me geheimzinnig aan en antwoord ''Dat is een verassing'' Ik zucht. Ik ben echt een nieuwschierig type en kan er niet tegen als ik iets niet weet. We lopen nu al een halfuur en zijn aan de rand van amsterdam. Dichtbij de boerderijen etc. We lopen richting een klein weilandje. Nils zegt dat ik even moet stoppen. Ik stop met lopen en opeens doet hij een blinddoek bij me om. ''Nils nu kan ik niet meer lopen want ik zie niks?'' zeg ik verbaast en half bang. ''Je gaat ook niet lopen'' zegt hij. Voordat ik kan antwoorden heeft nils me al opgetild. Er komt een klein gilletje uit m'n mond. Na 5 minuten draagt nils me nog steeds. ''Nils ben ik niet te zwaar ofso?'' vraag ik onzeker. ''Nee hoor je bent zo licht als een veertje'' antwoord hij. Er komt een 'awh' uit m'n mond. En ik voel gewoon aan m'n wang dat ik lichtjes begin te blozen. Nils drukt een klein kusje op m'n wangen en zet me dan neer op de grond. Het is heel onverwacht dus ik val op de grond. Hij doet eerst m'n blinddoek af en daarna kijken we elkaar aan. We beginnen tegelijk te lachen en na 5 minuten helpt nils me met opstaan. Hij trekt me tegen zich aan en probeert me te zoenen. Ik draai m'n gezicht weg. En begin in mezelf te lachen. Hij kijkt me geschrokken aan. ''M-maar c-celine ik dacht dat je me leuk vond?'' stottert nils. Hij krijgt tranen in z'n ogen en hij moet bijna gaan huilen. Kut wat heb ik gedaan? Ik wilde hem niet aan het huilen maken. Ik kijk hem recht in z'n ogen aan. Ik kom dichterbij en geef hem een kusje. ''Sorry, het was niet zo bedoeld'' zeg ik. Ugh nu voel ik me schuldig. Nils pakt m'n hand en we lopen samen naar een kleedje wat verderop in het gras ligt. Als ik dichterbij kom zie ik dat er kaarsjes omheen staan. We stoppen met lopen en hij houd nog steeds m'n hand vast. Ik ben naar het kleed aan het staren. Een kleed met kaarsjes en rozen blaadjes. En eten en drinken. Samen met nils, kan het nog beter? Ik krijg tranen in m'n ogen. Nils ziet het en trekt me in een knuffel. Hij pakt m'n hand vast en we gaan samen op het kleed zitten. Daar pakken we allebei wat te eten. We hebben heel veel gepraat en gelachen. Het was echt gezellig. Blijkbaar heeft hij z'n gitaar ook meegenomen want opeens begint hij gitaar te spelen. 'Boyfriend - Justin bieber'. Als de laatste noot klinkt geef ik een applaus. Ik geef nils een knuffel. ''Wauw je kan geweldig goed gitaar spelen en zingen'' zeg ik. Er komt een 'ahw' uit z'n mond. Nils staat op en doet z'n gitaar terug in de hoes. Hij blijft staan en ik kijk hem vragend aan. Nils begint te lachen, pakt m'n hand en trekt me omhoog. Nog steeds kijk ik hem vragend aan. Hij trekt me mee en ik loop maar een beetje achter hem aan. We lopen een klein bergje op en dan weer het bergje af. Ik zie dat er een klein strandje is. ''Ahw dit ziet er echt leuk uit'' zeg ik glimlachend. ''Mooizo'' antwoord nils. We gaan op het strand zitten. Ik kijk naar de horizon en zie dat de zon bijna onder gaat. Ik wijs ernaar en nils knikt. Ik bedenk me opeens dat nils de hele avond niet veel heeft gezegd. Zal er wat met hem zijn? Ik kijk naar nils en zie dat hij wat met z'n handen aan het friemelen is. ''Nils is er iets?'' vraag ik voorzichtig. Hij kijkt me onzeker aan. ''Uhm nouja ik moet je iets vertellen'' zegt nils. ''Is het erg?'' vraag ik onzeker. ''Nee hoor'' zegt nils en glimlacht. Hij staat op en ik kijk hem vragend aan. ''Wil je even gaan staan?'' vraagt nils. Ik doe maar wat hij zegt en ik sta op. Ik kijk hem aan en voel dat hij m'n beide handen vastpakt. Hij begint te praten. ''Lieve lieve Celine, ik vind je al vanaf de eerste dag dat ik je zag leuk en nu vroeg ik me dus af of je m'n meisje wilde zijn?'' vraagt nils onzeker en hij bijt op z'n lip. Ik begin te glimlachen. En begin hem te zoenen. Na een paar minuten trek ik me terug. ''Is dat een ja?'' vraagt nils met een bigsmile op z'n gezicht. ''Ja natuurlijk gekkie!'' roep ik blij. Ik geef hem nog een dikke knuffel. Als we uitgeknuffeld en gezoend zijn lopen we weer richting het centrum. Na een halfuurtje lopen zijn we er weer. Nils is zo lief om mee te lopen naar mijn huis. Hij loopt mee naar de voordeur en net voordat ik de voordeur open wil doen draait hij me om en begint me te zoenen. Ik zoen terug en zo staan we daar een tijdje. Totdat ik de zoen onderbreek en zeg dat ik maar eens naar binnen moet gaan. Want waarschijnlijk zijn pap en mam thuis van oma. En ik wil natuurlijk graag horen hoe het daar was. Ik geef nils nog een laatste zoen en een knuffel en doe dan de voordeur open. Ik loop richting de keuken en als ik daar aankom, schrik ik van wat ik daar zie..
Er zijn nog geen reacties.