ik zie de maan en ik vlieg er naar toe met twee grote witte vleugels. ik kom dichter en dichter tot dat er een kinderliedje begon af te spelen
donzig donzig alles is zo donzig
neem men hand en volg mij
neem men hand en volg je vrij
luister niet naar de donkere jij
maar neem men hand en volg je vrij
en dat herhaalde zich wel duizenden keren tot dat ik twee vuur rode ogen zag in een donkere mist ik schiet wakker en ik zie de directeur in men kamer staan. al wakker vraagt hij en ik zei ja meneer ik had zo een rare droom en hij antwoordde vertel maar ik zeg ik was naar een maan aan het vliegen en ik had vleugels en ik vloog naar de maan en dan begon er een kinderliedje af te spelen waarop de directeur zegt dat liedje dat je in je slaap aan het zingen was? was ik in men slaap aan het zingen vroeg ik me af dus ik knikte gewoon. en hij zegt vertel maar verder en ik kreeg tranen in men ogen en ik zeg dat ik daarna twee vuurrode ogen zag in een zwarte mist en dat me dat zo van streek maakt dat ik wakker schiet. de directeur zegt daarop kil het was maar een droom ik heb al aan je dienstmeisje gevraagd of ze een warme chocomelk wou klaarmaken en op dat moment komt het dienstmeisje binnen ze heeft een grote tas warme chocomelk vast met slagroom en twee marshmallows ik verwater en ik neem de chocomelk en ik drink direct een volle slok maar het was zo warm da ik men toch verbrand. het dienstmeisje lachte met mijn pijnlijke tong. ze zegt ik raad u aan de volgende ik iets trager te drinken en vervolgens at ik eerst de marshmallows en dan dronk ik men heerlijke chocomelk op. daarna legde ik me terug neer en viel ik terug in een diepe slaap dan word ik weer wakker door het helse geluid van men wekker half slapend stap ik uit men bed en omdat ik zo moe ben stap ik nog even in een koude douche. ik doe men kleren aan en stap naar de eetzaal. ik kom binnen en ik zie dat iedereen al aan het eten is ik denk ben ik dan zo laat? ooh nee ik was het al bijna vergeten het is sportdag vandaag en iedereen moest vroeger uit bed. dat was ik helemaal vergeten. ik ga snel naar men plaats en ik eet snel men eieren met spek en bonen in tomatensaus en toast en koffie op met een volle maag door ik men sport kleren aan. de groepen werden ingedeeld en ik zat samen met rosy en nog een ander meisje met zwart haar en groene ogen haar naam kende ik niet dus ik ging naar haar toe en ik vraag wat is jouw naam? ze zegt mijn naam is kathrine hallo kathrine zeg ik daarop mijn naam is aya en je zag een lachje verschijnen op kathrine haar gezicht alleen wist ik niet zeker of dat wel vriendelijk bedoeld was maar ik lach terug.dan roept er een stem oke iedereen de eerste proef is schermen we bespreken wie er gaat schermen eerst wou ik gaan maar ze zeiden da ik al in een proef ingeschreven was dus rosy ging de eerste ronde verliep goed maar de tweede had rosy haar enkel verstuikt dus kon ze niet meer mee doen de tweede proef was boogschieten kathrine heeft al die rondes perfect gedaan alsof ze was geboren voor de pijl en boog. dan kwam de derde proef ik zat met spanning te wachten wat het zou zijn en uiteindelijk was het parcour ze gingen naar een bos maar ze zagen geen parcour dus ze vond het wel wat raar ze keek naar boven en ze zag allemaal ringen uiteindelijk zeiden ze wie door de meeste ringen vliegt wint. en nu was ik geshockeerd vliegen ik kan niet vliegen! ik heb geen vleugels! hoe moet ik vliegen?! het dienstmeisje kwam met de pudding van vorige keer en ik dacht dat het was om me te kalmeren maar na 1 hap kwamen er twee grote witte vleugels ik merkte op dat de zon al onder ging en je kon de maan al zien schemeren ik was heel nerveus vooral omdat ik twee vleugels heb door pudding het fluitje ging af en voordat ik het wist begon ik te zweven. ik vlieg door de eerste ring en ik zie dat de tegenstander al twee ringen voorzit dus ik zet er wat haast in en ik lach gelijk ineens keek ik naar de maan en ik draaide me om en ik vloog naar de maan het liedje zit weer in men hoofd en ik begon het fluisterend te zingen maar dat fluisteren duurde niet lang ik zat het al voor heel de wereld te zingen er ontstaat een blauwe gloed om me heen en dan kwam er een hand naar mij maar voor ik de hand kon vastnemen kwamen er leerkrachten met zwarte vleugels mij weg trekken terug naar beneden. ik trek tegen maar ik voel weer een steek in men nek en van in de armen van de directeur. en ik ga naar beneden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen