POV Priscilla

'Geef die afstandsbediening aan mij ik was aan het kijken'. Ik kijk me zusje boos aan. 'Nee ik wil nu het jeugdjournaal zien'. 'Nou dat kan je ook nog wel terug kijken, op Xite is nu Bbrave'. zeg ik en pak de afstandbediening van me zusje af. 'PRISCILLA nu ben ik er klaar mee jij gaat gewoon meekijken naar het jeugdjournaal en doet normaal tegen Danisha' zegt me Moeder boos. Ik zucht en zap de tv door naar het jeugdjournaal. Serieus wie kijkt dit nu? Als er echt iets belangrijks gebeurd kun je dat ook wel ergens anders lezen. Ik besluit toch maar gewoon mee te kijken om van het gezeur af te zijn maar het nieuws dringt niet echt tot me door. Het is net alsof alles langs me heen gaat. 'En dan nu de jongens van Mainstreet'. Verschrikt kijk ik op naar de televisie, de hele dag is het door mijn hoofd blijven spoken. Maar ik had met mezelf afgesproken om het nieuws maar gewoon af te wachten. 'Veel van jullie zullen het al wel gehoord hebben. Mainstreet heeft op weg naar onze studio een auto ongeluk gekregen'. Met behulp van een filmpje wordt uitgelegd wat precies een kettingbotsing is en hoe deze ontstaat waarna er een interview komt met de manager van Mainstreet. 'De jongens zijn er met de schrik van af gekomen, ze zijn enkel naar het ziekenhuis gereden om wat wonden te laten hechten. Over het algemeen hebben ze morgen alleen een aantal blauwe plekken'. 'Maar op twitter stond dat ze met spoed naar het ziekenhuis werden gereden'? De manager knikt zijn hoofd 'Ja natuurlijk was het even spannend, maar toen bekend werd dat het om Manistreet ging is alles gelijk uitvergroot'. Er wordt weer over geschakeld naar de studio waar de presentatrice weer begint te praten 'Het interview met Mainstreet zou vooral gaan over het meisje wat Mainstreet al sinds zaterdag zoekt'. 'Zaterdag avond hebben ze ook een oproep bij RTL Boulevard gedaan en deze wouden wij graag herhalen zodat Rein nu ook eindelijk gelukkig kan zijn'. 'Dus ken jij Iris of herken jij deze mobiel neem dan contact op'. Ik blijf naar het beeld staren deels opgelucht dat er niets ernstigs is maar meer verbaasd. Hoe komen hun aan Iris haar mobiel? Ik schrik op van Danisha die met haar hand voor me ogen zwaait 'Priscilla jij mag kijken, het is afgelopen'. Ik knik zwakjes en begin te mompelen 'Dat is Iris haar mobiel'. Me vader kijkt me sarcastisch aan 'Goh je meent het, dat zeiden ze net'. 'Nee ik bedoel van Iris uit mijn klas, weet je wel'?. 'Huh die was toch naar Eindhoven verhuist'. Ik knik waarna het verhaal van Melanie direct weer tot me door dringt 'Natuurlijk, Iris was tegen Rein opgeknald op de ijsbaan' roep ik uit terwijl ik mezelf voor me hoofd sla. Me beide ouders en 2 zusjes kijken me verbaasd aan maar ik schenk er verder geen aandacht aan. 'Mam ik moet NU naar Melanie'. 'Nu nog? Het is al 19.00'. Ik knik 'Het is echt belangrijk, alsjeblieft'. vraag ik smekend. 'Vooruit dan, maar dan gaan we wel nu weg' zegt me vader terwijl hij zijn jas aantrekt om me naar Melanie te rijden die aan de andere kant van Dedemsvaart woont.

Reageer (1)

  • UrWishhx

    SNEL VERDERRRRR

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen