Loesje zit net te ontbijten. Mam Frans komt er aan! Haar moeder komt naar beneden gerent en doet de deur open. Loesje haar moeder Friekje is bff met de moeder van Frans. Heey Meike gilt haar moeder terwijl ze naar buiten rent. Heey Friekje lang niet gezien! Loesje komt ook kijken. Heey Loesje zegt Frans verlegen. Kom gezellig binnen. Ik zet de thee wel klaar. 20 minuten later zitten ze allemaal met een kop thee. Waar is Maria? vraagt Frans. Ze is in het ziekenhuis ze komt pas morgen. Ooh wat dan vraagt Frans nieuwschierig. Ze heeft last van haar buik al heel lang. Ze moet om de maand naar het ziekenhuis.
Ik heb veel medelijden met haar want ze is bij voor zusters en dokters. Vertelt Loesje aandachtig. Friekje: Gaan jullie is buiten spelen. Ja inderdaad Fransje vult meike er aan toe. Frans en Loesje pakken hun jas en gaan naar buiten. Wat zullen we doen? Weet ik niet. Zo gaat elke keer maar weer. Even later komt Maria eraan met al haar vriendinnen: Laura, Nina, Roos en Nicky. Ze komen allemaal naar Loesje toegerend. Heey jij er ook al? Vraagt Nicky. Dat zie je toch zegt Roos gespannen. Loesje vind het nooit leuk als Roos zo doet. Ze is namelijk ook op Frans. Maar wat ze niet weten is dat Frans stiekem verkering heeft met Laura. Zullen we gaan knutselen? Vraagt Nina. Nee, mag niet binnen spelen. Kom we gaan het bos zegt Frans. Ze vinden het allemaal een goed plan en gaan naar het bos. Okeey Maria is hem met verstoppertje. Maria wil hem altijd zijn. 30 seconden tellen. 1 2 3 4 5. Loesje rent heel hard en ver het bos in en verstopt zich in de bosjes. 25 26 27 28 29 30! Maria: Nicky gezien, Frans gezien, Laura gezien, Roos gezien, Nina gezien. Ze zaten allemaal bij elkaar. Er wordt veel gelachen. Waar is Loesje? vraagt Nina. Weten we niet. Kom laten we allemaal zoeken. Even later hoorden ze een keiharde gil door het bos. IIIEEEKK!!!

Reageer (1)

  • Ninastorie12

    Spannend !!! Ik wil meer lezen !!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen