POV Priscilla

Zuchtend sta ik op wanneer ik de bel hoor en maak ik me klaar voor weer een volgend lesje zwob. Als ik het lokaal in kom is mevrouw Smit nog nergens te bekennen dus haal ik me mobiel maar eens tevoorschijn en open de twitter-app. Ik scrol wat door mijn lijst en zie nieuwe tweets van Daan van Dreumel staan. Gelijk geef ik een leuke reactie in de hoop dat hij weer op mij reageert. Ik ben bijna boven in mijn tijdlijn wanneer me 1 bericht opvalt. Mijn aandacht wordt er naar toe getrokken terwijl ik niet eens fan ben. Verschrikt lees ik het bericht waarna ik hem nogmaals lees om het echt te moeten geloven. Hoe kan dit in vredesnaam gebeurd zijn? Ik klik het profiel aan waarna ik alleen nog maar meer schrik van de foto's die erbij gemaakt zijn. 'OMG HEBBEN JULLIE DIT AL OP TWITTER GELEZEN´ roep ik uit. Melanie komt mijn kant op lopen ´wat?, wat?, wat?, zeg! Is het.....' Melanie stopt met praten wanneer ze me gezicht ziet. 'Is er iemand overleden'? vraagt ze voorzichtig. Ik schud mijn hoofd omdat ik niet meer in staat ben normaal te antwoorden. Ik schuif mijn mobiel richting Melanie zodat ze het twitter bericht kan lezen. Net als mij blijft ze eerst een aantal minuten voor zich uit staren maar begint dan te praten 'Zal Iris het al weten'? Ik schud mijn hoofd 'Geen idee'. Jennifer komt nu ook onze kant oplopen. 'Nou wat is er gebeurd dat je het door de hele klas moest schreeuwen'? vraagt ze vrolijk. 'Het is Mainstreet ze.....' Jennifer onderbreekt me 'Ho wacht, jij was toch bbrave fan en Iris Mainstreet of was het andersom'. 'Nee klopt alleen dit gun ik ze gewoon niet'. 'Ze zijn vanmorgen richting de studio's in Hilversum gereden voor een interview met het Jeugdjournaal en nu is er op de A28 een kettingbotsing ontstaan waar hun net inzaten. Het vreselijke is alleen dat hun juist tussen twee vrachtwagens zaten en de auto dus helemaal platgedrukt is'. 'WAT dat meen je niet'! roept Jennifer uit. Ik knik voorzichtig. 'Hoe is het met hun dan? Zijn ze....? Ik schud dit keer mijn hoofd 'Ik weet het niet ze zijn met spoed in de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis, meer nieuws is er niet'. Alle drie staren we verbaasd voor ons uit, geen van ons drieën is een mainiac maar door de verhalen van Iris weten we hoe geweldig de jongens zijn. Toen Iris naar brabant verhuisde nam ze haar Mainstreet verhalen mee en nu ik aan dit bericht denk is het net dat Iris voor de tweede keer is verhuisd. Nogmaals bekijk ik de foto's van de auto helemaal ingedeukt tussen de vrachtwagens. Ik blijf naar het beeld staren tot dat Anne mijn mobiel weg neemt 'Dat is niet goed voor je, als er meer nieuws is kun je beter kijken'. Ik knik en neem mijn mobiel terug om Iris even te appen voor als ze het nieuws nog niet weet.

Reageer (1)

  • PlsMainiac

    OMG snel verder x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen