-014-
XXX iris
(POV Rein)
De RTL-Boulevard opname zit er op en direct wil ik het gebouw uitlopen. Ik sla wat gangpaden links en daarna enkele rechts en voor ik het weet sta ik buiten. Wanneer ik bij ons busje sta, kom ik erachter dat de rest nog binnen is. Ik zucht een keer en bedenk me dat ik er sinds vanmiddag niet helemaal meer bij ben. Waarom fietste ze weg? En hoe komt het dat ik perse wil weten wie ze is? Shit nu ben ik alweer aan Iris aan het denken. Houdt het dan nooit op. 'Focus Rein focus'. Mompel ik in mezelf en loop terug naar het gebouw waar Nils en Owen net uitlopen. Ik bedank net als Daan de cameraman en de regisseur even waarna ik weer terug naar buiten loop.
We zitten al zo'n halfuur weer in het busje op weg naar huis. Daan vond het grappig om telkens wanneer zijn mobiel trilde en hij een appje had te roepen 'OMG IRIS'. Waarna ik dus elke keer weer riep 'Echt waar'? Owen en Nils begonnen gelijk te lachen waardoor ik wist dat Daan weer eens grappig probeerde te zijn. Op het tafeltje voor ons trilt Daan zijn mobiel nu weer opnieuw. Hij pakt hem op en zegt weer OMG IRIS'. Ik zucht 'zo jij kent wel veel mensen die Iris heten he'. Daan grinnikt even 'het is alleen zo grappig dat jij bij de naam Iris haast een halve hartverzakking krijgt'.
Ik en Nils zitten op mijn kamer. Hij zou vannacht bij me blijven slapen en dan gaan we morgen samen richting Amsterdam om de studio in te duiken. Sinds vanochtend ben ik niet meer op twitter geweest dus open ik de app. Gelijk stromen er allerlei reacties binnen dat ze mij het geluk gunnen en helpen zoeken. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht als ik zie dat er zelfs hele zoekteams zijn opgericht om Iris te vinden. Als ik verder scrol zie ik dat er ruzies zijn ontstaan doordat er een aantal vinden dat ik niet verder moet zoeken naar een meisje wat zich toch niet komt melden maar dat ik er maar een moet kiezen uit de meisjes die mij wel zien staan. Ik zucht en lees de reacties erop. Gelukkig gaan de meesten erover dat ze zich er niet mee moeten bemoeien en mij moeten steunen. Ik leg mijn mobiel weg en zie dat Nils al in slaap is gevallen. Voorzichtig grinnik ik, hij slaapt gewoon overal. In de auto, in de trein. Ik probeer mijn ogen ook maar eens te sluiten maar kom niet in slaap. Zal ik Iris ooit vinden of is het net zo onmogelijk als een voldoende halen op Natuurkunde. Het hele jaar sta ik al een 4 en ik snap er helemaal niets van. Ik zie Chrisje ( Rein zijn zus) langs lopen en stap uit bed richting haar kamer. Ik moet haar nog even spreken over vandaag 'Hee Chris'. 'Hee Rein' 'Ik zag het item vanavond bij RTL'. Ik knik 'Ja ik weet het, we zagen dit als enige manier om haar terug te vinden'. Chrisje glimlacht en geeft me een knuffel 'Je vind haar echt leuk he! Ik voel dat ik moet blozen 'jah ze heeft iets speciaals en ik wil haar gewoon bij me hebben'. Chrisje kijkt me opnieuw aan 'jij zegt altlijd if you can dream it, you can do it. Ik zou zeggen do it'.
Reageer (1)
En ik zou zeggen: ga snel verder
1 decennium geleden