1 - Een warm welkom
Schuingedrukt = gedachte
Amy Leons slaat voor de zoveelste keer een bij weg. Wat moet een geheime dienst nou midden in de jungle?!
Ze kijkt naar de kaart die ze opgestuurd had gekregen vlak voor ze weg moest.Het zou hier ergens moeten zijn. Ze vouwt de kaart op en stopt hem terug in haar zak.
Dan hoort ze wat geritsel achter haar in de bosjes. Ze haalt het mes dat ze voor de zekerheid had meegenomen tevoorschijn. Is het een beest? Als het een mens is kan ik zo worden neergeschoten. Ze ziet de gedaante van een jongen tevoorschijn komen.
"Hallo? Alsjeblieft val me niet aan!" zegt de jongen, terwijl hij volledig zichtbaar wordt. Hij heeft bruin, rommelig haar en bruine ogen. Hij ziet er iets ouder uit dan zij, maar hoogstens een half jaar.
"Wie ben je en waar kom je vandaan?" vraagt Amy rustig.
"Ik ben Tim Jackson." zegt de jongen.
"Waar kom je vandaan?!" vraagt Amy, nu dreigend.
"Dat kan ik beter aan jou vragen!" met die woorden haalt Tim een mes uit zijn zak, vloert Amy, neemt haar in de houdgreep en houdt het mes voor haar keel. Met een behendige beweging slaat hij haar mes uit haar handen.
"Nou?! Waar kom je vandaan en wat doe je hier? Zeg op!" Tim drukt het mes steviger tegen haar keel. Dan kijkt hij naar de kaart die iets boven het randje van haar zak uitsteekt.
Moet ik eerlijk zijn?
"Ik ben..."
"Ssst!" wordt ze door Tim onderbroken. "Pak dat briefje uit je zak!"
Amy gehoorzaamt.
"Vouw het open!"
Weer doet Amy wat hij zegt. Ze merkt dat het mes losser hangt. Dit is je kans, vloer hem! Plotseling laat Tim los. Amy grijpt haar kans en nu is Tim degene in de houdgreep. Hij laat zijn mes vallen. Amy pakt hem op en prikt hem tegen zijn rug.
"Volgens mij vroeg ik je wat!" Amy probeert zo zelfverzekerd mogelijk te klinken.
"Rustig! Ik kan je helpen! Amy Leons toch?" de laatste woorden kwamen eruit alsof ze in een gewoon gesprek zaten en dat hij niet op het punt stond om vermoord te worden.
"J-ja." Amy kijkt hem vragend aan en laat hem los. Snel pakt ze haar mes dat een meter bij haar vandaan ligt.
"Sorry, ik..."
"Ah! Jullie hebben elkaar ontmoet!" zegt een vreemde stem...
Er zijn nog geen reacties.