xxx

(door Silke)
"Thuuuuiiiiiiiis!!!", gil ik wanneer de auto voor onze deur stopt. Nils kijkt om zich heen. Daarnet maakte hij kennis met zijn echte ouders. Mijn ouders. Onze ouders. En met onze zus Vivi. Ik merkte dat het echt raar voor hem was, maar ik begrijp het wel. Natuurlijk blijft hij wel bij zijn 'adoptie' ouders wonen, maar af en toe zal hij hier komen logeren.
"Kom! Zolang je geen eigen kamer hebt, moet je maar op mijn kamer slapen op een veldbed", zeg ik. Ik pak zijn arm vast en trek hem mee naar binnen. Ik laat hem eerst alles zien en daarna ga ik op mijn kamer mijn spullen uitpakken. Hij is benden. Wanneer ik mijn koffer open, ontdek ik een briefje. Mijn hart stokt. 'Lieve Silke, wil je et mij naar het bal? <3 xxx Rein' Oh my nord, wat cute. Dat moet hij in mijn koffer gestoken hebben, toen hij naar Owen toe ging. Wat lief! Ik dacht dat hat nooit meer goed zou komen tussen ons, maar dit is wel een goed begin! Ik durfde net niks tegen Rein te zeggen! Alles is veranderd en toch vertrouwd. Rein is Rein. De jongen waar ik van hou. Maar 'wij' bestaat niet meer. Na die hele toestand, weet ik toch niet zeker of het weer in orde komt. De gedachte dat het nooit goed komt, maakt me aan het huilen. Ik zie opeens alle momenten dat ik bij Rein was aan me voorbijflitsen. Maar dan zie ik het briefje in mijn handen weer. Ik neem mijn mobiel om hem direct te bellen. Maar mijn batterij is leeg, en mijn oplader ligt nog op RMA. Wat nu? Dan maar de vaste telefoon. Ik loop de trap af naar beneden. Nils aan het telefoneren! Aan z'n taalgebruik te horen, belt hij met Britney. Dat kan dus nog wel even duren. Skype? Heb ik niet eens meer, sinds Vivi ontdekt heeft dat ik steeds op haar account inbreek. Mail dan maar. Ik ga terug naar mijn kamer en klap de laptop open. Hmmm... Enkele nieuwe mails, maar vooral reclame, fanmail en twitter. Ik open een nieuwe mail en begin te typen: 'Hoi Rein, natuurlijk ga ik met je naar het schoolbal! Hvj xxxx Silke' Ik twijfel of ik er nog iets over goedmaken bij zet, maar doe het uiteindelijk toch niet en druk zo op verzenden. Daarna sluit ik de laptop af en ga naar beneden. Jep, Nils aan de telefoon. Ik heb het voorgevoel dat dit nog heel lang gaat duren...

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen