POV Celine


De hele week gaat snel voorbij en uiteindelijk is het al vrijdagmiddag. In deze eerste week op school heb ik nog een nieuwe vriendin gemaakt. Ze heet yentl, en ik zit samen met haar en romy in de pauze. Ik ben ook te weten gekomen dat er een vreselijk arrogant kind bij me in de klas zit. Dyone, ze was maandag ziek maar toen ik haar dinsdag voor het eerst zag keek ze me meteen al arrogant aan. Romy en yentl zeggen dat ik op moet passen voor haar. Ik zit bij de laatste les : Duits. *trrrrrrrrrrringggg* ''yes saved by the bell'' roep ik en ren het klas lokaal uit. Ik had afgesproken om met nils samen te fietsen. Ik loop richting de fietsenstalling en wacht nu al een kwartier op nils. Dan zie ik hem aan komen lopen met een meisje. Ze lachen hard en hebben zo te zien veel lol. Ik krijg een jaloers gevoel en pak m'n fiets alvast uit de fietsen stalling en loop al naar de poort. Nils staat nog te praten dus ik fiets maar alvast aan. Als ik 200 meter verder ben hoor ik opeens geroep. ''CELINE ! CELINE WACHT NOU!'' nils... Hij komt naast me fietsen en ik hoor hem hijgen. Hij heeft dus snel gefietst. ''Waarom fietste je weg?'' hij kijkt me vragend aan. ''Nou ja ik stond al een kwartier te wachten en je had het wel gezellig met dat meisje dus ik dacht ik fiets alvast aan.'' en kijk hem geirriteerd aan. Hij zucht ''Celine, het is gewoon een goede vriendin ja en sorry dat ik zo lang duurde.'' Ik krijg een glimlach op m'n gezicht. Ik weet niet waarom. Vind ik nils toch leuk? Nee dat kan niet, ik ken hem alleen van mainstreet. Ik schud de gedachte weg en antwoord dat het niet uitmaakt. We fietsen samen naar huis en als ik moet afslaan geef ik hem nog snel een knuffel. Ik parkeer m'n fiets voor de deur en doe de deur open. ''MAM, PAP IK BEN THUIS!'' roep ik. Geen antwoord. Ik loop richting de keuken en zie een briefje liggen. ''Lieverd, pap en ik zijn een weekendje naar oma in het ziekenhuis. Je zult dit weekend even voor jezelf moeten zorgen. Veel plezier morgen met nils en hier wat geld om boodschappen te doen. kus mam'' Ik zucht. Het gaat dus weer niet goed met oma. Een jaar geleden toen ik nog in Utrecht woonde ging het ook al slecht met haar. Hopelijk word het weer wat beter. Ik pak wat te drinken en een koekje en loop de trap op richting m'n kamer. Ik pak m'n laptop erbij en besluit maar alvast al het huis en leerwerk voor na het weekend te maken. zodat ik dat zondag niet meer hoef te doen want morgen ben ik de hele dag weg. Als ik er aan denk krijg ik al een glimlach op m'n gezicht. Ik bedenk me wat ik kan doen vanavond. Ik ga maar films kijken. Na 3 films te kijken is het al half 11 en ik besluit om te gaan slapen, want morgen is nils al om 9 uur hier. Ik doe m'n pyjama aan en ga in m'n bed liggen. Ik doe m'n ogen dicht en val al snel in slaap.

*de volgende dag*

Het 5 voor 9 en ik ben al helemaal klaar voor dadelijk. Ik trek m'n jas alvast aan en pak m'n tas van de keukentafel, ik pak de sleutels en doe de voordeur alvast opslot. Op dat zelfde moment komt er een auto de straat inrijden. Nils stapt uit en geeft me een lange knuffel en een kusje op m'n wang. Ik word rood en zie dat rein daan en owen ook al in de auto zitten en me allemaal tegelijk aanstaren. Awkward... Nils gaat voorin zitten maar ik zie dan dat er geen plek meer is voor mij. ''Uh nils waar moet ik gaan zitten?'' vraag ik. ''Kom maar bij mij op schoot zitten'' zegt een lieve stem. Het is rein. Ik klim bij rein op schoot en doe de deur dicht. ''Ben ik niet te zwaar?'' vraag ik onzeker. ''Nee hoor'' zegt rein en hij glimlacht naar me. ''Okeeee'' zeg ik blij. Het is onderweg echt gezellig met z'n allen. Ook al kijkt nils me een paar keer jaloers aan of verbeeld ik me dat? Vast. want hij vind dat meisje waar hij laatst mee liep echt wel leuk. Waarom zou hij mij leuk vinden? Ik ben in gedachten verzonken want opeens zwaait er een hand voor m'n gezicht.''Celine hallo? ben je er nog?'' ik word rood. ''U-h-h ja sorry.'' We zijn er en ik spring van rein z'n schoot af. ''Nog bedankt dat ik op je schoot mocht zitten'' zeg ik lief. ''Geen dank hoor'' en hij glimlacht naar me. Opeens geeft hij me random een knuffel en een kusje op m'n wang. Nils kijkt me alweer zo jaloers aan. Ugh wat is er toch met hem? hij vind me toch niet leuk of wel? meende hij wat hij zei in dat speeltuintje? vind DE nils kaller mij leuk?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen