Part 6.
POV Celine
*trrrrrrrrrinnnnnnnnnnggg* Ik doe m'n open en kijk op m'n wekker. Er staat aangegeven -07;30-. Ugh zo vroeg? Ik ga nog even liggen en val weer in slaap... ''CELINE JE MOET NAAR SCHOOL!!'' ik schiet recht op en zie mam naast m'n bed staan. ''hoelaat is het dan?'' mompel ik. ''Het is al tien voor 8 lieverd.'' Ik kijk haar met grote ogen aan en roep '''SHIT'' Ik ren als een gek naar de badkamer gooi wat water in m'n gezicht en trek zo snel mogelijk m'n kleren aan en doe nog even snel m'n makeup. Als ik daar klaar mee ben ren ik als een gek naar beneden waar ik snel een broodje in m'n mond stop. Maar blijkbaar iets te snel want ik verslik me. Half hoestend loop ik naar de kapstok en trek m'n jas aan, doe m'n rugzak op m'n rug en loop naar m'n fiets. ''Doegg mam, tot vanmiddag !'''roep ik nog maar ik krijg geen antwoord dus loop maar met m'n fiets naar de stoep. Ik zie nils aan komen fietsen en stap al op m'n fiets. ''hey celine, wacht stop even'' ik kijk hem verbaast aan en blijkbaar kijk ik heel raar want hij begint kei hard te lachen ''waarom moet ik wachten?'' vraag ik. ''nou hierom'' antwoord nils en hij geeft me een kus op m'n wang. ''oh'' weet ik uit te brengen. Ik word rood en stap dan maar op m'n fiets want ik weet op dit moment niets anders te doen. Onderweg naar school hebben we het over van alles en nog wat. Als we eenmaal op school aan zijn gekomen zet ik m'n fiets in de fietsenstalling en loop samen met nils naar de concierge. Daar vraag ik in welke klas ik zit. Klas 3Ha. Nils zit in 3Hc. Dus we zitten niet bij elkaar. Hij loopt nog mee naar m'n lokaal en geeft me een knuffel.''Zullen we afspreken bij de fietsenstalling na school?'' vraagt nils. Ik zeg dat ik het goed vind. Ik haal nog een keer diep adem en open dan de deur van het klaslokaal. Ik loop naar binnen en meteen zijn alle ogen op mij gericht. Ik kijk naar beneden, want ik word er verlegen van als iedereen me tegelijk aankijkt. Er staat een lerares voor de klas. ''Dus jij bent het nieuwe meisje, Celine is het toch?'' Ik kijk haar aan. ''Ja dat ben ik.'' Ze kijkt me geinteresseerd aan. ''Leuk ! vertel eens wat over jezelf.'' Ik vertel wat m'n hobby's zijn en ook waarom ik verhuist ben etc. Als ik klaar ben mag ik een plek kiezen. Ik ga langs een meisje zitten wat me wel aardig lijkt. ''Hey, ik heet romy.'' Ze glimlacht naar me. Ik glimlach terug. ''Ik heet Celine maar dat wist je al.'' En ik begin te lachen. De rest van de les hebben we het heel gezellig gehad en ik denk dat ik nu al een nieuwe vriendin heb gemaakt. De rest van de dag gaat al snel voorbij. De laatste bel is gegaan en ik loop richting de fietsenstalling. Nils staat er al en geeft me een knuffel. Ik knuffel hem terug en samen fietsen we naar huis. Als we bij mijn huis zijn aangekomen wilt hij me nog wat vragen.''Vraag maar raak'' antwoord ik en glimlach naar hem. ''U-uhm n-nnou z-zou jeeenkeermeewillennaareenconcertvanmainstreet?'' Ik kijk hem raar aan. ''Nils, nu rustig.'' hij zucht.''Of je een keer mee zou willen naar een concert van mainstreet, dan kan je de jongens ook ontmoeten.'' Ik begin te glimlachen en geef hem een knuffel. ''Natuurlijk wil ik dat ! wanneer dan?''. ''Uhm dit weekend? als je kan dan.''. ''Ja, lijkt me leuk !''. ''Oke, ik kom je dan wel ophalen oke?''. Ik antwoord dat ik het goed vind en loop dan naar de voordeur, ik zwaai nog even naar nils en loop dan naar binnen. Ik loop naar m'n kamer en ga op m'n bed liggen. Wauw de eerste schooldag ging nog best goed eigenlijk. Ik voel dat m'n ogen dicht vallen en ik val langzaam in slaap.
Er zijn nog geen reacties.