Part 5.
POV Celine
Ik hoor iemand de trap oplopen en richting mijn kamer lopen. De deur vliegt open en ik zie jesse staan. Ik spring op en ren naar hem toe. ''JESSE OHMYGOD WAT DOE JE HIER?!'' roep ik terwijl ik hem een knuffel geef. ''Ik hoef geen gehoorbeschadiging'' en hij begint te lachen. Ik word rood en kijk een andere kant op. Hij draait m'n gezicht terug en zegt ''grapje celien, ik heb je gemist!'' er komt een 'ahw' uit m'n mond. ''Ik heb jou ook gemist!'' zeg ik en geef hem nog een dikke knuffel. We gaan samen op het bed zitten en praten nog wat bij. Ik hoor de deurbel gaan en hoor beneden wat gepraat. Op dat zelfde moment kijkt Jesse me aan met z'n mooie blauwe ogen. Hij komt dichterbij en we zoenen. Ik zoen hem terug, maar waarom eigenlijk? ik vind hem toch niet leuk? of wel? er gaan op dat moment zoveel vragen door m'n hoofd dat ik niet doorheb dat er iemand in m'n kamer staat. Ik kijk op en zie nils staan. WACHT WAT NILS? Ik staar hem met open mond aan en begin te stotteren ''N-nils w-wwat doe j-je hier?'' Hij antwoord niet maar kijkt me alleen maar aan. Ik zie tranen in z'n ogen en hij kijkt me verward aan. Hij draait zich om en rent weg. Ik wil achter hem aan gaan maar jesse houd me tegen. Ik trek me los en ren achter nils aan. De voordeur staat open en ik ren de voordeur uit de straat uit. Ik zie hem verderop op een bankje zitten met z'n hoofd naar beneden. Ik hoor hem huilen. Het doet me pijn om hem zo te zien en vooral omdat het mijn schuld is. Ik weet alleen niet wat ik verkeerd heb gedaan.. Ik loop langzaam naar het bankje en ga langs hem zitten. Hij kijkt op en schrikt van me. Hij wil weglopen maar ik houd hem tegen. ''Nils vertel me nou eens wat er is, wat heb ik fout gedaan?'' Het is even stil maar dan begint hij te vertellen ''Ik vind je leuk celine, en dan doet het me gewoon pijn om je te zien zoenen met een andere jongen en ik wist ook niet dat je een vriendje had..'' Ik kijk hem verbaast aan. ''Nils, die jongen heet jesse en hij is m'n vriendje niet, hij is m'n beste vriend en hij zoende mij opeens en ja ik weet het niet. Maar ik weet ook niet of ik jou leuk vind ik ken je zeg maar alleen als DE nils kaller van mainstreet en niet persoonlijk. Maar ik wil je super graag beter leren kennen.'' Hij kijkt me aan met een glimlach ''Ja oke misschien is het allemaal veel te snel, laten we elkaar eerst beter leren kennen, zullen we morgen anders samen naar school fietsen, dan kan ik je een rondleiding geven door de school.'' zegt nils. ''Ja lijkt me leuk, ben je dan morgen om 8 uur bij mij? want ik moet nu gaan denk ik..'' Hij kijk me teleurgesteld aan en antwoord ''Oh oke en ja is goed dan ben ik om 8 uur bij jou.'' Ik sta op en loop weer richting huis. ''Celine wacht !'' Ik draai me om en zie nils aan komen rennen. ''Wat is er?'' Hij knuffelt me en ik knuffel hem terug. Ik trek me terug uit de knuffel en loop nu richting m'n huis. ''Tot morgen Celine!''. ''Tot morgen nils!''. Ik loop naar de voordeur en loop de trap op richting m'n kamer. Ik zie een briefje liggen : 'Lieve celine, het spijt me van net. Het leek me slimmer als ik weer naar huis zou gaan. Ik hoop dat ik je zo snel mogelijk weer spreek. Ik hou van je. x Jesse ps : vergeet niet het cadeau open te maken en de brief te lezen. ' Ik krijg tranen in m'n ogen. Jesse is dus al weg.. Ik pak zijn cadeau wat op m'n bureau ligt en pak het uit. Er komt een mooi kettinkje uit met een hartje waar in staat gegraveerd. ''celine & jesse best friends forever.'' De tranen rollen over m'n wangen. wat mis ik hem toch.. ik doe het kettinkje om en pak dan de brief van m'n bureau. Ik lees hem hardop voor ''Lieve celine, als je dit leest ben je waarschijnlijk al in Amsterdam in je nieuwe huis. Ik wil zeggen dat ik je heel erg ga missen en dat ik heel veel van je houd. En ik moet je wat vertellen. Ik ken je nu 7 jaar en we zijn 5 jaar best friends maar sinds 3 jaar terug begon ik je leuk te vinden. Ik heb al die tijd m'n gevoelens voor je weggestopt. Ik hoop nu niet dat je boos op me bent, want ik wilde onze vriendschap niet verpesten.. je blijft voor altijd m'n beste vriendin. x Jesse '' M'n mond staat open van verbazing en de tranen rollen over m'n wangen. Waarom wist ik dit niet? Waarom heb ik niks gemerkt? Er gaan op dit moment zoveel vragen door m'n hoofd. Wat moet ik doen? Ik word er gek van. Ik besluit dat ik maar ga slapen. Morgen de eerste schooldag in Amsterdam. Ik ga in bed liggen en val binnen 5 minuten in slaap.
Er zijn nog geen reacties.