Foto bij Exo 44.

Paula, Didi, Femke en Stef banen zich een weg naar binnen, op zoek naar Mellanie en Os. Paula kijkt de ruimte rond en ziet Mellanie en Os samen staan. Tegen de muur. Te zoenen.
"Daar!" Zegt Paula en ze wijst snel de andere kant op. "Ik zag ze net naar buiten lopen."
"Kom, we gaan." Femke neemt Stef zijn hand en loopt naar de richting waar Paula heen wees. Didi kijkt Paula onderzoekend aan, voor haar vreemde actie van net, terwijl hij haar hand neemt.
"Gaat het wel?" vraagt hij lief.
"Ja, hoezo?"
Didi glimlacht. "Je kijkt alsof je een spook hebt gezien."
"Oh," zegt Paula ongemakkelijk, "nee hoor, ik kreeg het gewoon even benauwd."
Het voelt niet goed om te liegen tegen Didi, maar het voelt alsof ze moet. Alsof ze niet mag zeggen wat ze gezien heeft. Er is vast wel een reden waarom Mellanie en Os de hele tijd volhielden dat ze niets hadden, toch? Het is aan hun om tegen iedereen te zeggen of ze wat hebben en niet aan Paula om het te veronderstellen omdat ze zoenen.
"Dromer." Didi tikt even tegen haar neus.
"Wat?" lacht Paula.
"Je was aan het dromen."
Paula glimlacht verlegen. "Sorry."
"Is al goed, hoor."
"Paula, ze zijn helemaal niet buiten!" Femke komt aangelopen met Stef achter haar aan.
"Dan heb ik dat vast verkeerd gezien." lacht Paula.
Stef lacht. "Ja, ik denk het."
"Oh, hey, jongens!" Mellanie komt bij de groep staan, met een onschuldige glimlach. "Hoi, Stef!"
"Hey, Mel!"
"Daar ben je!" lacht Didi. "We zochten jullie al."
"Jullie?" Mellanie kijkt vragend de groep rond.
"Jij en Os." verklaart Femke.
"W-Waarom?"
Paula kijkt Mellanie onderzoekend aan en merkt dat haar blonde vriendin zenuwachtig wordt. Waarvoor weet ze nog niet, maar daar zal ze wel snel achterkomen.
“Stef is terug.” Femke glundert van kop tot teen.
“Dat weet ik toch.” Glimlacht Mellanie opgelucht. Even dacht ze dat haar vrienden het over haar en Os wouden hebben, maar gelukkig laten ze dat erbuiten.
“Waar is Os?” vraagt Paula op dat moment.
Mellanie voelt Paula’s doordringende blik op haar gezicht, dus ze kijkt snel de andere kant op voor ze haar schouders op haalt. “Weet ik niet.”
“Oh.” Zegt Paula.
“Hij zal zo wel komen.” Zegt Didi voorzichtig. “Je kent hem he.. Er zijn nogal veel meisjes.”
Mellanie kijkt ongemakkelijk naar de grond. Ookal heeft ze nu zo goed als iets met Os, de vrees dat hij een ander meisje leuker zou vinden is er nog. Maar ze weet dat hij niet bij een meisje is. Hij is op het toilet. Gelukkig. Net op dat moment komt hij bij hun staan.
“Daar ben je, we vroegen ons al af waar je was.”
“Hier ben ik.” Lacht Os. “Seg, gaat dat hier nog lang duren, of..?”
“Nee,” zegt Femke, “iedereen is al naar buiten aan het gaan.”
“Gezellig.” Mompelt Stef. Hij had graag nog eens met Femke gedanst vanavond. Hij kijkt de koffieshop rond en een glimlach verschijnt op zijn gezicht als hij de draaitafel ziet staan.
Iedereen kijkt verward op als er plots een romantisch liedje begint te draaien. How long will I love you, van Ellie Goulding.
“Hoe kan dat nu? Niemand draait muziek.” Fronst Didi.
Stef glimlacht terwijl hij zijn hand naar Femke uitsteekt. “Dansen?”
Ze grinnikt, beseffend dat hij dit deed, maar neemt dan zijn hand aan. “Graag.”
Samen lopen ze de dansvloer op, waar Stef lief zijn armen rond haar heen slaat en haar iets dichter naar zich toe trekt. Hij boort zijn blik in de hare en Femke verdrinkt bijna in zijn ogen. Zo donker dat ze bijna zwart lijken. Iedereen rondom hen vervaagt en het voelt alsof ze alleen op de wereld zijn.
“Ze zijn echt zo schattig.” Glimlacht Paula terwijl ze naar haar beste vriendinnetje kijkt, die met haar hoofd op Stef’s schouder ligt. Het volgende moment voelt ze twee armen rond haar middel, gevolgd door een kin op haar schouder en schattige krulletjes die haar wang raken.
“Hier, het spreekt.” Lacht Mellanie. “Heb je al eens even naar jullie twee hier gekeken?”
Paula voelt Didi lachen, waardoor ook een glimlach op haar gezicht groeit.
“Hebben jullie nu iets?” vraagt Os plagend.
Onzeker kijkt Paula naar de grond voor ze een zacht kneepje in Didi zijn arm geeft.
“Ja.” Zegt die laatste duidelijk.
“Super lief!” glimlacht Mellanie.
“En jullie?” kaatst Paula de bal eventjes zacht terug.
Mellanie en Os kijken elkaar even vluchtig aan, kijken dan weer weg en tenslotte haken ze hun blikken weer in elkaar. Os zou nu zo graag zeggen dat hij smoorverliefd is op Mellanie, maar hij krijgt het niet over zijn lippen. Tenslotte wendt Mellanie haar blik af, voor ze vijandig naar Paula kijkt. Gelukkig begrijpt Paula de hint en richt ze haar volledige aandacht weer op Didi.
Als Femke en Stef er na een tijdje terug bijkomen is de hele koffieshop ondertussen leeg gelopen.
“Didi en ik hadden een idee.” Zegt Paula dan, als het gesprek even stil valt.
“Oh?” vraagt Os.
“Wel, ja.. Misschien kunnen we een sleepover doen, vanavond? Aangezien Stef er nu is, maar hij morgen alweer weg moet leek het ons leuk om zoveel mogelijk tijd met elkaar door te brengen..”
“Ja, super!” Femke klapt enthousiast in haar handen, terwijl Os maar wat staat te kijken naar zijn blonde vriendinnetje die onwennig een gat in haar schoenen staat te staren.
“Wat denken jullie?” vraagt Femke.
“Huh, wat?” Mellanie kijkt verward op.
“De sleepover.” Glimlacht Didi breed.
“Oh. Dat.” Mellanie knikt onzeker. “Oke.”
“Voor jou ook goed, Os?” Paula kijkt hem aan en een grijns verschijnt op haar gezicht als hij knikt.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen