xxx

Het is dinsdagochtend. Vandaag hebben we ons allerlaatste proefwerk van dit schooljaar. Magie. Morgen en overmorgen hebben we vrij en vrijdag moeten we ons rapport halen en is er 's avonds het eindejaarsbal. Ik wou dat ik met Rein naar het bal kon, maar dat zal nooit lukken. Toch vreselijk dat we ons eerste jaar hier, zo zullen moeten afsluiten. Maar wie weet wat volgend jaar brengt. Ik neem mijn gerief om naar het lokaal te gaan maar opeens staat Kim-Lian voor me.
"Silke, ik moet Nils en jou wat vertellen. Kom mee. Waar is Nils?", zegt ze gehaast.
"Maar, mevrouw, we moeten een proefwerk maken..."
"Ja, weet ik, jullie twee krijgen straks meer tijd dan de anderen. Ach, daar is Nils."
Ze snelt naar Nils toe en neemt ons mee naar haar kantoortje. Daar begint ze te vertellen.
"Weet je, er is iets wat we jullie al een hele tijd zouden moeten vertellen, maar nooit hebben gedaan. Luister!"
Ik kijk haar verbaasd aan. Wat heeft dit te betekenen?
Ze gaat verder :"Toen jullie hier toekwamen op school zagen wij, leerkrachten het dankzij onze magie ervaring direct. Daarna hebben we navraag gedaan bij een aantal mensen en zo zijn we tot het hele verhaal gekomen. Lucie, euh sorry hoofd Martas, vond dat jullie het zelf moesten ontdekken maar ik denk dat deze situatie jullie het meest kwelt. Daarom heb ik toestemming gekregen om het aan jullie te vertellen."
Ik kijk Nils aan. Hij ziet er net zo verbaasd uit als ik. Maar ik word wel heel nieuwsgierig.
Gelukkig vertelt ze gauw verder :"Nils, jij bent als baby in het ziekenhuis verwisseld met een ander jongetje. Dat jongetje is op zijn beurt verwisseld met nog een ander jongetje , dat in het ziekenhuis is gestorven. Kan je het je een beetje voorstellen? Dus jouw echte ouders, Nils, denken dat jij gestorven bent en de ouders waarbij jij leeft, zijn dus niet je echte ouders, maar de ouders van dat andere jongetje."
Nils kijkt hoe langer, hoe verbaasder en misschien ook wel een beetje triestiger. Ik wil hem troosten, maar doe het niet omdat ik niet wil dat ook Kim-Lian gaat denken dat we samen zijn.
"Silke, nu kom ik bij jou", gaat mevrouw Van Der Meij verder, "De ECHTE ouders van Nils zijn jouw ouders."
Mijn adem stokt.
"Maar dan ben ik... zijn wij...", stamel ik.
"Ja, Silke, Nils is jouw grote broer." Ik omhels Nils spontaan. Nu kan dat. Geen vermoedens meer. Nils is mijn broer!!! Ik zou toch nooit met mijn broer samen kunnen zijn! Als ik dit aan Rein vertel, wordt alles misschien wel weer als vroeger!
"Dus die luchtkracht zit in de familie of zo?", vraagt Nils.
"Ja, dat is zo."
"En waarom heeft mijn ... onze zus Vivi dan ook geen kracht?", vraag ik.
"Bij de één komen de krachten eerder boven dan bij de ander. Nils heeft zijn krachten toch ook pas net ontdekt."
"Mijn ouders hebben nooit iets over een broer die 'gestorven' is gezegd", mompel ik.
"Ze wouden je er geen verdriet om geven", legt Kim-Lian uit.
"Oh my nord, ik heb gewoon een broer!", gil ik. Kim-Lian lacht even.
"Ja. En ga nu maar gauw je proefwerk maken! En daarna, kunnen jullie dit nieuws doorvertellen."
"Mevrouw, nog één ding: Nils had Britney eens van het vuur gered zonder kracht, komt dat ook door die luchtkracht?"
"Inderdaad, Silke, inderdaad." Ik sta op en samen met mijn broer spoed ik me naar het proefwerklokaal.

Reageer (3)

  • GossipGirl21

    Yeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaah super

    6 jaar geleden
  • sammainiac

    Omg dat had ik niet verwacht snel veder please

    1 decennium geleden
  • certified_cloud

    super cool!
    dat had ik nooit gedacht!! xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen