"Uitverkorenen" zei Mewtwo "Jullie hebben geprobeerd mij te kunnen verslaan en jullie hebben verloren. Ik zal jullie leven sparen. Maar jullie zullen niet aan je lot ontsnappen! Het uur van de waarheid komt dichterbij!". Er luidde een grote knal en alle pokémon van het leger van Mewtwo kwamen aangelopen. "Luister goed! Als de mensen en de pokémon uit de weg zijn geruimd zal mijn leger over de wereld heersen!" zei Mewtwo. "Dat kan je niet maken! Ik sta dat niet toe!" zei Jonathan. Pikachu, Squirtle en Bulbasaur liepen met hem mee. Achter hen liepen Nidoking, Golduck, Gyarados, Alakazam, Sandslash, Hitmonlee en Scyther. Gevolgd door Vileplume, Rapidash, Rhyhorn, Vaporeon, Tentacruel, Dewgong, Wigglytuff en Ninetales. Daarna kwamen Charizard, Blastoise, Venusaur, Pidgeot en Seadra. Psyduck, Vulpix en Primaepe sloten de rij af. "Het heeft geen zin meer om mij uit te dagen!" zei Mewtwo "Jullie hebben gespeeld tegen mij en verloren". "Ik laat het zo niet eindigen Mewtwo!" zei Jonathan "Ik sta dat niet toe!". Hij probeerde de strijd aan te gaan met de grote pokémon. Maar wanneer hij het tegen hem wilde opnemen verschenen er plotseling drie groote gedaantes. Mega Charizard, Mega Blastoise en Mega Venusaur. Mewtwo stond stom van verbazing het gevaarte aan te staren. Mew kwam aangevlogen. "Mew!" zei Mewtwo "Dus eindelijk ontmoeten we elkaar. Ik mag dan wel uit jouw DNA gekloond zijn. Maar je weet dat Mewtwo beter is dan het origineel. Superieur dan Mew!". "Mew?" zei Kevin. "Mew en Mewtwo" zei Ali. "Dus Mewtwo is gekloond uit Mew" zei Sofie. "Deze wereld is te klein voor ons twee!" zei Mewtwo. De twee pokémon vlogen door de lucht. Mew speelde verstoppertje. "Waarom vlucht je voor mij?" zei Mewtwo kwaad "Ben je soms bang om erachter te komen wie er het sterkste is?". De twee pokémon vlogen weer achter elkaar en Mewtwo richte schaduwbollen naar Mew. Mew vloog helemaal achteruit toen hij geraakt werd door een schaduwbol. Je hoorde van Mew eerst niks meer, maar toen gooide hij de schaduwbol terug. Mewtwo vloog achteruit en toen volgde er een enorme knal waar de trainers en de pokémon van schrokken. "Dus jij hebt wel vechtgoesting!" zei Mewtwo "Maar ik heb geen tijd voorspelletjes! Het lot komt dichterbij! De pokémon oorlog begint! Wie zal er gaan heersen? Mijn superpokémon? Of jouw zielige, zwakke, onnozele pokémon?". Mew zei dat hij niet wou vechten. "Wij zijn veel sterker dan jouw leger!" zei Mewtwo. Mew probeerde Mewtwo iets duidelijk te maken, maar niemand verstond het behalve Jonathan. "Mew heeft gelijk" zei hij. "Wat zegt Mew dan?" zei Max. Jonathan zei "Mew zegt dat je niks bewijst met speciale krachten, maar dat de echte kracht van een pokémon uit het hart komt". "Mijn leger heeft zijn krachten niet nodig om zijn waarde te bewijzen!" zei Mewtwo en richtte weer een schaduwbal. "Ik blokkeer alle speciale aanvallen van de pokémon! Dan zullen we zien wie er het sterkste is! NU!" beval hij. Zijn leger ging meteen in de aanval. De pokémon van de Mew kant gingen ook meteen op hun tegenstander af. Er verscheen een dikke rookwolk. Jonathan wou tussen de pokémon komen maar Max, Kevin, Wesley en Ali hielden hem vast om het uit de buurt te houden. De pokémonoorlog was officieel. Jonathan keek bang toe hoe alle pokémon vochten. Blastoise duwde Mega Blastoise tegen de muur. Ze gingen met elkaar en Blastoise klopte Mega Blastoise op zijn kin. Charizard gaf Mega Charizard een kopstoot en Mega Charizard gaf hem een klop op zijn schedel. Vaporeon en Jolteon krapten elkaar en Primaepe vloerde Machoke. Golduck en Poliwrath gingen ook heel hevig tekeer tegen elkaar. Poliwrath klopte Golduck op zijn kin. Venusaur en Mega Venusaur gaven elkaar een kopstoot en Hitmonlee en Hitmonchan waren elkaar aan het slaan en aan het stampen. Hitmonchan gaf Hitmonlee een boks in zijn gezicht. Bulbasaur en Chikorita gaven elkaar een kopstoot en Marowak sloeg met zijn bot op Sandslash. Squirtle en Totodile vochten ook heel fel tegen elkaar. Totodile vloerde Squirtle en ging op hem liggen. Dragonite beet Gyarados en viel op de grond. Rapidash en Tauros staken elkaar de hoorns in het lijf. Vileplume en Exeggutor vochten er ook lustig op los. Alakazam sloeg met zijn lepels op Gengar. Electabuzz sloeg een dondervuist op Scyther en Scyther zwaaide gevaarlijk met zijn messen naar Electabuzz. Kadabra sloeg met zijn lepel op Psyduck en Psyduck jammerde van de hoofdpijn. Mewtwo maakte een grote energiebol rondom zich en Mew maakte ook een energiebol. De twee bollen kaatsten tegen elkaar. Ninetales en Arcanine keken elkaar aan als bloeddorstige hyena's. Nidoking en Nidoqueen waren de enige pokémon die niet tegen elkaar wilde vechten. Terwijl de anderen wild te keer gingen tegen elkaar keken ze elkaar met bedroefde ogen waardoor liefdesverdriet hun harten breken. Pidgeot en Fearow gaven in de lucht er elkaar ook flink van langs. Raichu gaf Pikachu veel kopstoten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen