Eva POV

Meneer de Groot gaat verder met de wiskunde les en ik maak de opdrachten. Ik ben zo klaar, want ik ben eigenlijk best wel goed in wiskunde en het is een van mijn lievelingsvakken. Call me a nerd.

Als de bel gaat, staat iedereen op en gaat zo snel mogelijk het lokaal uit. Jade en ik doen gewoon rustig aan en lopen rustig pratend naar de volgende les.

"Waarom was je vanmorgen te laat?" Vraagt ze. Ik haal mijn schouders op.

"Niet snel genoeg gefietst, denk ik" zeg ik. Ze knikt en we lopen het lokaal in. Ik ga zitten naar haar en ik pak mijn boeken. "Jij vind die Nils leuk he?" zegt ze.

"Nee, ik ken hem niet eens" zeg ik blozend. "Maar hij is wel knap" zeg ik er zacht achteraan. Ze lacht en knikt.

"Echt wel" zegt ze en ze kijkt opzij naar hem. Er zitten allemaal meiden om hem heen terwijl hij zit te praten met een andere gast, Owen. Hij is ook één van de 'populaire' gastjes. Hij kan echt niet normaal reageren op iets, hij heeft altijd wel kritiek op iets. Hopelijk is Nils niet zo'n persoon.

"AARDE AAN EVA!" Roept Jade keihard in mijn oor. Ik kijk om en wrijf over mijn oor.

"Jezus, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor" Zeg ik.

"Sorry, maar ik praat echt al vijf minuten tegen je, terwijl gewoon totally mesmerized bent door Nils." glimlacht ze. Ik lach zacht.

"Wat zei je dan?" vraag ik. Ze begint weer te vertellen, maar toch kan ik het niet laten om weer even naar Nils te kijken. Helaas zit er nu iemand anders in de weg, Stijn. De ergste en lelijkte nerd van de klas, sorry maar het is gewoon waar.

Ik zucht en open mijn boeken. Ik ga gewoon aan het werk en probeer mijn gedachten bij iets anders dan Nils te houden.

Als school dan na een hele dag eindelijk voorbij is, ga ik zo snel mogelijk op mijn fiets naar huis toe. Ik kom aan en zie dat ik alleen thuis ben. Ik pak een zak chips en plof neer op de bank. Ik zet de tv aan en kijk Awkward. Een tijd later komt mijn moeder thuis met een grote tas. Ik kijk haar vreemd aan en ze loopt naar me toe.

"Omdat je bijna jarig bent, heb ik iets voor je" zegt ze glimlachend. Ze geeft me de tas en ik open hem. Er zit een groot pakje in. Ik haal hem eruit en begin het uit te pakken. Als gauw zie ik dat het een Mac Book is.

"Omg, is deze serieus voor mij?" Roep ik. Mijn moeder knikt. "Wow, bedankt! Ik hou zo veel van je, dankje dankje dankje!" roep ik en ik druk een kus op haar wang.

"Jaa, nu hou je wel van me he?" Zegt ze plagend. Ik lach en haal de laptop uit de doos. Meteen start ik hem op. "Eva, ik wil wel dat je je aan een aantal regels houd. 1. Je gaat niet op allemaal vreemde sites accounts aanmaken, 2 ik wil weten wat je allemaal doet op die laptop, okee?" Zegt ze even later. Ik knik terwijl ik bezig met het uitzieken hoe hij werkt.

Meteen download ik Skype en ik vertel de meiden dat ik eindelijk een eigen laptop heb. Ze komen meteen langs en we gaan zitten op mijn kamer.

"Okay, nu moet je toch echt wel meteen Facebook en Twitter aanmaken!" Roept Rosa. Ik lach en knik. Ik ga eerst naar Facebook. Ik vul alles in en ik kijk op naar de anderen.

"Welke profiel foto moet ik doen?" vraag ik. Ze kijken elkaar aan en roepen tegelijk.

"FOTOSHOOOOT!" Ik lach en we gaan allemaal foto's maken. Uiteindelijk kies ik daar eentje van en ik voeg ze alle drie toe als mijn vrienden. Daarna maak ik ook nog een Twitter account aan en dan komt mijn moeder ineens binnen.

"Meiden, het is tijd om te gaan." Zegt ze. Ik zucht en ze knikken. We staan allemaal op en lopen naar beneden. Ik geef ze allemaal een knuffel en loop naar de keuken waar mijn moeder klaar zit met het avond eten.

"Echt heel erg bedankt voor de laptop, mam" Glimlach ik naar haar, als ik ga zitten. Ze glimlacht naar me.

"Heeft Eva een laptop gekregen?!" roept Maaike. Mijn moeder knikt naar haar. "Maar ik mag hem toch ook gebruiken?"

"Echt niet! Hij is van mij" zeg ik tegen haar. Maaike slaat haar armen over elkaar.

"Rustig! Hij is van Eva, dus nee, jij mag er niet achter Maaike. En nu houden we hier over op." zegt mijn moeder. We beginnen stil te eten.

Als ik na het eten weer naar mijn kamer ga, zet ik meteen mijn laptop weer aan, ook al zou ik nu eerst mijn huiswerk moeten maken.

Ik ga naar Facebook en zie dat ik al een paar vriendenverzoeken heb. Eentje van Stijn, Daan, Rein en Nils. Ik druk op bevestigen bij ze allemaal en zie dat ik ook ben toegevoegd in een chatgroep van de hele klas.

Rachel: Zozo, Eva heeft ook eindelijk internet ontdekt

Jade: Doe es normaal

Rachel: Wrm? Tis toch waar?

Jort: Awh, wat schattig, de nerds komen voor elkaar op!

Rachel: Echt he? Hahaha

Nils: Hzo zijn ze nerds dan?

Rachel: Het enige dat ze doen is leren, ze halen alleen maar tienen, en heb je de kleren gezien die ze dragen?! Bij de kringloop weg, zeker?

Jade: Waar slaat dat nou weer op?!

Wauw, en ik dacht dat dit leuk en gezellig zou zijn.

Nils: Ach, dat valt toch wel wat mee?

Nils heeft tenminste een hart, niet zoals de rest van hen.

Rachel: Ga je nou serieus opkomen voor ze?

Nils: Nee, laat ook maar


Okee, misschien iets te vroeg gejuicht. Ik zucht en doe mijn laptop dicht. Ik pak mijn boeken voor het huiswerk en maak het zo snel mogelijk, het boeit me echt niet of het goed is of niet. Ik gooi mijn boeken aan de kant als het klaar is en ik kleed me om op te gaan slapen. Ik hoor dat mijn laptop een geluidje maakt, dus ik pak hem weer en ga op mijn bed zitten. Ik doe hem weer open en zie dat mijn interacties op Facebook ineens vet oplopen. Ik open het en zie dat het allemaal door één status update komt. Ik klik erop en schrik me dood.

Eva: Wie heeft zin om vanavond langs te komen om wat lol te maken, als je weet wat ik bedoel? ;) x

Waar komt dat nou weer vandaan?! Dat heb ik er nooit opgeplaatst, waarom zou ik ook? Ik klik snel op alle reacties om te zien wat ze schrijven.

Wauw, ze durft meer dan ik dacht, kom eraan hoor schat ;)

Oehh, dirty, me likey

ik wist wel dat je een slet was


En zo gaat het nog wel even door. Serieus, alles moet meteen weer verkeerd gaan. Waarom zou iemand dat er neer zetten, en hoe is dat in vredes naam gebeurd?! Heeft iemand me gehackt ofzo?

Oh mijn god, ik durf zo morgen echt niet meer naar school hoor. Ze zullen me toch allemaal uitmaken voor slet. Waarom moet dit mij nou weer gebeuren. Ik sluit mijn laptop af en ga liggen onder de dekens.

Ik doe morgen wel gewoon alsof ik ziek ben, dan hoef ik hopelijk niet naar school. Ik sluit mijn ogen en val al snel in slaap.

---- volgende morgen ----


Mijn moeder staat aan de zijkant van mijn bed en mijn laptop staat open op mijn Facebook pagina.

"Wat is dat allemaal?! Waarom heb je dat erop gezet?" Roept mijn moeder boos. Ik ga rechtop zitten en zucht.

"Dat heb ik er niet opgezet, ik ben gehackt ofzo, ik heb dat nooit gezegd!" zeg ik. Ik sta op en loop richting de badkamer.

"Ik zei toch dat hier problemen van zouden komen! Je bent je laptop kwijt voor 2 dagen en je verwijderd dat account meteen!" roept mijn moeder en ze pakt mijn laptop van mijn bureau af.

"Mam! Dat kun je niet maken, ik heb hem net een dag!"

"Dus? Je houd je niet aan onze regels, eigen schuld." zegt ze en ze loopt de trap af. Boos stap ik onder de douche en daarna kleed ik me aan en doe mijn haar. Ik pak mijn schooltas en word toch wel wat nerveus om naar school te gaan. Hoe zullen ze erop reageren? Hopelijk gaan ze me hierdoor niet pesten ofzo.

Ik maak snel brood en stap daarna op mijn fiets en fiets richting het huis van Rosa. We fietsen samen naar school toe.

"Waarom heb je eigenlijk dat ene op Facebook gezet? Iedereen ziet je nu aan voor een slet" zegt ze.

"Dat heb ik er niet opgezet, zie je mij daar wel voor aan dan?" zeg ik. Ze haalt haar schouders op. "pardon?!"

"Sorry! Het is gewoon.....als iemand er zoiets op zet denk je niet meteen dat het nep is ofzo.....kijk dan hoe iedereen erop reageerde" zegt ze.

"ach laat ook maar, ik dacht dat je achter me zou staan, maar blijkbaar niet." zeg ik en ik fiets weg van haar. Ze roept me na, maar ik ga daardoor alleen maar sneller fietsen. Ik kom aan op school en hang mijn jas op de kapstok. Ik loop naar het goede lokaal toe en ga zitten naast Melanie, hopend dat niemand me opmerkt. Maar natuurlijk, gebeurd dat wel.

"Kijk eens wie we daar hebben" zegt Jort. Ik kijk op naar hem met een vuile blik.

"Wat wil je? Laat me gewoon met rust" zeg ik.

"ooeehh, ze heeft pit. Daar houden jongens wel van. Geld dat aanbod nog?" Zegt hij. Iedereen lacht erom. Tranen prikken in mijn ogen.

"Doe toch normaal!" Roep ik en ik ren langs hem het lokaal uit. Ik ren naar de wc's en sluit me op in een hokje.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen