Foto bij 06

''Ik ga even naar buiten!'' schreeuwde m'n lieve zus van 14. '' Natuurlijk Emma, om 4 uur thuis!'' riep m'n moeder terug. Ze doet de deur dicht en rent naar het buiten.
Om 5 uur was ze nog niet terug, om half 5 maakte we ons al zorgen, maar nu gingen we met ze alle naar buiten om Emma te halen. We waren bij de plek waar ze meestal was, maar ze was er niet. We hadden een uur lang gezocht, maar niets gevonden. Ik hoorde Nick schreeuwen. Ik en m'n moeder rende naar Nick toe. Nick wees alleen. En zei niets. We zagen pijn in zijn ogen. Ik en m'n moeder keken ook. We waren met z'n 3en aan het huilen. Emma had iets gedaan wat we allemaal niet hadden verwacht. Ze had zichzelf opgehangen. We hebben een half uur om Emma gehuild. Ze was weg, voorgoed, voorgoed uit m'n leven. Emma en ik waren beste vriendinnen en zussen tegelijk. Ze was ontzettend mooi, lief en betrouwbaar. Zo'n meisje waarvan je zou zeggen dat ze een perfect leven had.
We belde de politie en ambulance. Ze kwamen met sirenes aangereden. Ze onderzochte Emma en rondom haar. Ze vonden een briefje. Ze lazen het heel snel en gaven het toen aan mijn moeder met een verdrietig nee-knikkend gezicht. Mijn moeder las het. Toen ze klaar was gooide ze het briefje op de grond en viel ze huilend op haar knieën. Ze huilde maar door en stopte niet. Ik raapte het briefje op, en las het met betraande ogen.

Hoi,
Als jullie dit briefje lezen, het spijt me. Ik moest het doen.
Ik had een geheim die helemaal niemand wist. Ik kon het ook aan niemand kwijt.
Ze zouden me uitlachen of boos op me worden. Hier is het verhaal:
Ik zat op chatlokaal, een lange tijd geleden. En ontmoette een lieve jongen.
We camde, lachten en spraken vaak af. We hadden een geweldige stiekeme relatie.
Maar opeens vroeg hij om naaktfoto's. Ik stuurde ze. Omdat ik hem niet kwijt wou.
Hij vroeg steeds meer, en als ik nee zei, dreigde hij ze te zetten op internet.
Op een dag had ik er genoeg van, en zei nee.
Dat had ik nooit moeten doen, want vanaf die dag heeft hij al mijn foto's op internet gezet.
Ik huilde elke dag, werd gepest elke dag, en er was niemand aan wie ik het kon vertellen.
Ik kon er niet meer tegen en maakte er een einde aan. Alleen zo kwam ik ervan af.
Het spijt me.. Ik hou van jullie
x Emma

Reageer (1)

  • JustEsmee

    Wow heftig... : (

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen