Foto bij 05

Ik keek naar m'n broer. '' Nee.. niet ook mijn broer..'' zei ik zachtjes tegen mezelf en kreeg nog meer tranen in m'n ogen.

~

Daar lag hij dan, met een 3 flessen drank om hem heen. Hij heeft zichzelf vast in slaap gedronken. En hij heeft ook al dat drank gestolen van m'n moeder. Maar waarom deed hij dit? Kwam het door vanmiddag? Kwam het door mij? Doet hij dit vaker? Teveel vragen spoken door m'n hoofd. Ik gooi de deur dicht en ren huilend naar m'n kamer. Ik laat mezelf vallen op m'n bed en begin met huilen. Na een kwartiertje zie ik in de spiegel dat m'n hele mascara is uitgelopen. '' Ah fuck it'' denk ik. Ik pak m'n mobiel en kijk of ik ben gewhappt. Alleen door Sophie. En door m'n moeder, maar ik heb even geen zin in m'n moeder. Ik leg m'n mobiel weer weg en vergeet te reageren op Sophie. Op m'n laptop ga ik even op facebook. Een vriendsschap verzoek van Daan. Zijn naam moet me gelijk weer herinneren aan vanmiddag. Ik krijg weer een glimlach als ik eraan denk. Net was ik het vergeten door het gedoe van Nick. Ik accepteer het verzoek van Daan en zie dat hij online is. Gelijk zeg ik ''hey'' en ik krijg al snel een bericht terug. We praten een half uurtje totdat ik geluid hoor vanaf Nicks kamer. Ik spring gelijk op en loop naar z'n kamer. Ik wil zijn deur opendoen, maar Nick was me voor. Ik schrok echt onwijs erg, want Nick stond met rode ogen en een ziek gezicht naar me te kijken. Hij rent naar de badkamer en vlak daarna hoor ik kotsgeluiden. Een kater, ja dat had ik wel verwacht. Ik besteed me er geen aandacht meer aan en loop weer naar m'n kamer. Ik pak m'n laptop weer en praat weer met Daan.

Isa: Sorry dat ik niet meer reageerde!
Daan: Oh, maakt niet uit hoor, wat was er?


Ik ga Daan echt niet vertellen wat er met Nick is. Ik vertrouwde hem wel, maar het leek me niet zo slim, misschien krijgen ze wel weer ruzie.

Isa: Uhm niet hoor, niets belangrijks
Daan: Oh okee, je weet dat je het kan zeggen als er iets is he?
Isa: Natuurlijk! Jij mij ook he ;)
Daan: Nou, in dat geval moet ik je morgen iets heel leuks vertellen!


Iets leuks vertellen? Wat zou hij moeten vertellen? Opeens staat Nick in m'n deuropening. '' Hey..'' zegt hij heel onzeker.
''Hoi'' reageer ik kortaf terug. '' Kan ik even met je praten?'' Hij liep al naar me toe voordat ik ja kon zeggen. Ik deed m'n laptop dicht en wachtte af. '' Uhm, sorry voor vanmiddag. Je bent m'n kleine zusje, en ik wil je gewoon beschermen. Ik wil niet dat met jou hetzelfde gebeurd als met Emma..'' Dat had hij niet moeten zeggen, hij begon weer over Emma. Ik begon weer te huilen en Nick troostte me. '' Sorry dat had ik niet moeten zeggen'' en hij wrijft over m'n rug. Ik blijf huilen en ben niet te stoppen. Het ligt gewoon te gevoelig.

Reageer (1)

  • Reinlicious

    aaawh zooo zielig! echt leuk, snel verder x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen