03
'' Kom jij maar eventjes mee.'' De rector wees naar zijn kantoor. Zwijgend liep ik achter hem aan.
~
Gelukkig viel de preek wel mee. Alleen over dat het slecht is op m'n eerste dag weggestuurd te worden en nog andere dingen waar ik niet naar geluisterd had. De rest van de dag was niet zo slecht, ik zat elke les naast Daan. En we waren best goed bevriend geworden. In het begin leek hij best gemeen, maar als je hem beter leert kennen valt het heel erg mee eigenlijk. Ik ging in de aula zitten om te wachten op Nick. Hij had nog een uurtje langer en vroeg of ik wou wachten. Ik ga op de verwarming zitten en pak m'n mobiel. Ik voel een hand op m'n schouder. Het was Daan. '' Hey, wat doe je hier nog?'' Vroeg hij lief. '' Oh, wachten op m'n broer, hij heeft nog een uur les.'' ik keek weer op m'n mobiel en ging verder met m'n spelletje. '' Haha oke, wat doe je voor spel?'' Hij kwam dichterbij zitten en keek mee. Het maakte me best nerveus. Ik probeerde nog beter me best te doen zodat ik heel goed leek bij het spelletje, maar ik verloor elke keer. '' hahaha ik ben hier niet zo goed in hoor!'' lachte ik. Hij lachte ook. Ik legde m'n mobiel weer weg en lachte met Daan om de domste dingen. Daan lachte opeens wat minder en keek achter me. Ik stopte ook en keek achter me. '' Oh hey Nick!'' Zei ik vrolijk. Hij keek alleen niet zo blij. '' Wat is er?'' Vroeg ik verbaasd.'' Wie is dat?'' Ik wist niet wat ik moest zeggen en werd rood. '' Gewoon een vriend, hoezo?'' vroeg ik heel kortaf. '' Valt hij je lastig? Niet nu al achter jongens aan gaan, je bent nog te jong.'' Hij keek heel boos maar klonk zorgzaam. '' Wat!? Hoe durf je dat zomaar te zeggen!? Ik zeg toch dat hij een vriend is! En te jong? Jij bent maar 2 jaar ouder! En jij hebt elke dag meisjes aan je lip hangen. LETTERLIJK'' schreeuwde ik boos naar hem. Ik pakte m'n tas en liep heel boos weg. Ik keek nog 1 keer achterom en zag Nick verbaasd naar me kijken. Ik zag Daan naar me toe rennen en m'n noem roepen. Ik zag dat Nick Daan tegenhield en Daan sloeg. Ik werd boos, rende weer terug en haalde Nick van Daan af. '' Blijf van mijn zusje af !'' Riep Nick hem nog achteraan toen hij boos wegliep. Ik zag in m'n ooghoeken dat hij werdt tegengehouden door de rector. En toen keek ik weer naar Daan. Zijn wang lag een beetje open. Ik schreeuwde naar iedereen dat ze weg moesten gaan terwijl ik Daan probeerde wakker te maken.
Reageer (1)
OMG IK HEB ABBO HOOR DIT IS ZO LEUK<3___<3
1 decennium geledenoh en als je een rol nodig hebt : mag ik die dan? : ) x