Foto bij 02

Daan Zwierink, een zanger, erg knap, kan soms erg lastig zijn.

'' En wie mag jij wel niet zijn?'' vraagt een boze vrouwen stem

~

'' Uh.. i-ik ben Isa, Isa Verbeek.'' zeg ik erg verlegen. Meestal ben ik niet zo verlegen. Maar in dit geval opeens heel erg. '' Oke, ga maar achterin naast Daan zitten.'' zei ze. En ze wees me naar een plek. Ik loop rustig naar m'n aangewezen plaats. Ik keek om me heen, iedereen keek me aan. Ik zag nu al dat dit een klas was met groepjes. De girly-groep, nerdgroep, popi-groep, met alle populaire kinderen die knap waren. Ik ging zachtjes naast de jongen zitten. Ik voelde dat hij me aankeek. Ik keek hem ook aan en herkende hem gelijk. De jongen waar ik net heel hard tegenaan was gelopen. '' Hey, jij liep net toch tegen me aan?'' vroeg hij. Hij herkende me dus ook nog '' Uh ja, sorry nog daarvoor.'' zei ik. '' Hij knikte en keek weer vooruit. Hij was niet heel lelijk, helemaal niet zelfs. Maar zo aardig is hij niet.. Ik keek ook weer vooruit. '' Isa, moet je niet eens je boeken gaan pakken nu?'' zei de docent heel boos. Ik zag weer iedereen naar me kijken. Ik pakte rustig m'n boeken en schrift. '' En snel een beetje'' zei ze er nog achteraan toen ze zag dat ik heel rustig bezig was. '' Bladzijde 44'' Fluisterde de jongen naar me. Ik sla m'n boeken open en probeer me te concentreren, maar het lukt niet. Ik bedacht me opeens dat ik de naam van de jongen naast me niet eens weet. De docent zei het net nog, dat weet ik wel. Ik probeer me het hard te herrinneren hoe hij heet totdat ik mijn naam hoorde. '' Isa!'' Ik schrik op en zie dat de docent boos voor me staat. '' En wat is het antwoord? '' Ze keek heel boos nu. Ze liep terug naar voren en wees naar het bord. Ik had geen idee wat er stond. Ik kreeg het heel warm en had geen idee wat ik moest zeggen. Iedereen keek me alweer heel raar aan. '' de wortel van 12 is 144.'' Ik keek naast me en zag dat de jongen het naar me fluisterde. '' Uhm, de wortel van 12 is 144'' zei ik maar. '' Goed.'' zei ze heel kortaf en ging weer verder. '' Haha, bedankt'' zei ik zachtjes tegen de jongen naast me. '' Geen probleem, wat is je naam eigelijk? Mijne Daan, Daan Zwierink haha. '' hij glimlachte toen hij dat zei, en stak z'n hand uit. '' Isa Verbeek'' zei ik en schudde zijn hand. We glimlachte naar elkaar. Hij wou net wat zeggen totdat mijn naam weer werd geroepen. '' Isa, nu is het klaar. Meld je nu bij de rector. En dat al op je eerste dag. Schaam je.'' Ze wees naar de deur. Ik schrok heel erg en pakte snel m'n spullen in. Ik keek naar Daan en lachte. Hij keek eerst heel geschrokken, maar toen ik lachte, lachte hij ook. Ik pakte mijn tas op en liep naar de rector. De docent had gelijk, ik moest me schamen omdat ik al op de eerste dag eruit werd gestuurd. Ik lachte wel toen ze dat zei, maar eigelijk was ik helemaal niet zo blij. Ik ging zitten bij de rector, en werd al snel geroepen. '' Kom jij maar eventjes mee.'' De rector wees naar zijn kantoor. Zwijgend liep ik achter hem aan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen