Foto bij ¤ O20.

~Charleen POV~
Het is weer vrijdag. Ik wandel naar het lokaal waar ik les heb. De gangen zijn bijna leeg. Als ik het lokaal in stap is het opvallend stil. De helft is afwezig en ik schuif aan bij Miranda. Ze geeft me een knuffel en gaat verder met haar muziek.
"Waar is iedereen?" Zeg ik zachtjes tegen mezelf. Ik haal mijn wiskunde uit mijn tas en sla mijn boeken open. Mevrouw Grindwall wandelt al snel het lokaal in en kijkt net zo verbaasd als ik keek. Ze gaat de klassenlijst af en begint dan met de les. Gelukkig kregen we alleen uitleg en oefen vragen dus kon ik mijn boeken terug in mijn tas stoppen.

In de pauze halen Miranda en ik wat te eten in het eetcafé. Met warme broodjes en shakes verkassen we naar het schoolplein. We praten eigenlijk niet, omdat Miranda geen prater is. We genieten gewoon van onze lunch en de zon die de stad verwarmd. Ik bericht Niall met een foto van m'n shake. Ik weet nog hoe hij vertelde dat hij daar altijd voor in is.
"Lekker aardbeien shake. Yum." Stuur ik er bij. Ik open het rooster om te zien wat de volgende les is. Het voordeel aan deze studie, Kunst en Muziek, is het krijgen van muzikale lessen. Over het bespelen van instrumenten en zanglessen. Miranda is, net als meerdere studenten, hoger begaafd in het spelen van een instrument dan zingen. Sommige hebben, net als ik, beide talenten in zich. Overige zijn totaal niet begaafd in het spelen van instrumenten maar kunnen zingen als Adele of Bruno Mars. Om maar even een voorbeeld te noemen.
De volgende les is klassikale zang. Daar kijk ik altijd wel naar uit. We zingen dan met z'n allen één lied. Coupletten en refreinen verdeeld over een beperkt aantal personen. Vandaag wordt ook bekend gemaakt welke cursussen we kunnen volgen op excursie. Iedereen die deel neemt mag 3 onderdelen kiezen.
Een notificatiegeluid wekt me uit mijn dagdroom. Niall stuurt een selfie met een pruillipje. Voor de troost stuur ik 'm een kus.
"Ik zal er 1 voor je halen als je terug bent."

Aan het begin van de les krijgen we te horen welke cursussen we kunnen volgen. Slechts een beperkt aantal kan deelnemen aan een cursus dus moet je verplicht 5 invullen. Van wat je het liefste wil doen, en wat anders. Mijn keuze is snel gemaakt; Ballet, toneel en songwriting staan als top drie. Als overige opties vul ik freestyle streetdance en digitaal tekenen in. Miranda wilde haar keuzes niet delen, ze schaamt zich snel en levert het formulier gevouwen in.
We nemen plaats op de tribune en herhalen het lied van twee weken geleden; Kelly Clarkson's My Life Would Suck Without You.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen