''Wat wil je vragen?''
Ik zeg: ''Wil..... je... misschien.....
''Jaaa....'' zegt Sebas nieuwschierig.
''Nee, ik kan het niet!''
''Wat kan je niet?'' ''Je kan me alles vragen, dat weet je!''
Dan besloot ik toch maar om het te zeggen: ''Wil je misschien met me verkering?''
Sebas antwoord: ''euuh.... Ja.'' ''Maar je mag dit tegen niemand anders vertellen!''
''Wat dan?''
''Lynn heeft me net verkering gevraagd en toen zei ik nee.''
''Maar waarom zei je dan nee?'' Vroeg ik aandachtig.
''Omdat.... ik.... Ik heb gelogen tegen Lynn.''
''WAT?!''
''Ja, ik heb gelogen omdat.....''
''Vertel het maar, ik vertel het echt niet door.''
''Ik heb gelogen omdat ik heb gezegd dat ik al een vriendinnetje had.''
''Maar waarom heb je dan gezegd dat je dan al een vriendinnetje hebt?''
''Ik heb niet gelogen.'' ''Ik heb jou toch als vriendinnetje?'' ''Hahahaha!''
De bel gaat.... De pauze is voorbij. Lachend liepen Sebas en ik naar het lokaal totdat...... ''Hoi Lynn'' zei Sebas.
''Hoi, wat zijn jullie aan het doen?'' Vroeg Lynn aandachtig.
''Wij lopen naar de les....'' Zeg ik heel snel.
''Moet jij niet naar de les?'' Vroeg Sebas.
''Nee, en jullie gaan ook niet.''
Ik werd er een beetje bang van.... Wat zal ze van plan zijn?
Lynn sleurt ons mee naar een steegje.... Wat gaat ze toch doen?
Sebas keek me bezorgd aan.... ''Ik ben ook bang hoor.'' Fluisterde ik.
''Wat ga je doen?'' ''We moeten naar de les!'' Zei Sebas.
Tringgggggg! De tweede bel gaat. Dat betekent dat iedereen nu in de klas moet zitten.... Te laat.
''Fijn, nu zitten we dus hier en niemand weet dat we hier zitten.''
Toen, kwam een leraar eraan.
Omg, wat moeten we nu doen! Lynn chanteerde ons en zei: ''Spring nu in die vuilnisbakken of anders....!''
Dus Sebas en ik springen in de vuilnisbakken.
Ik hoor Lynn en de leraar praten. Het is meneer Boor. ''Wat doe je hier'' Vraagt hij.
''Ooh....'' ''Niks hoor''
Dan zegt meneer Boor: ''Ik neem die vuilnisbakken even mee''
Maar ik hoor Lynn schrikken en zei toen: ''Nee dat hoeft niet, die neem ik wel voor U mee.''
Maar meneer Boor weet dat ze dat nooit doet. Hij zegt tegen Lynn: ''Ik neem die vuilnisbakken mee en jij gaat naar de les.'' ''Trouwens, waar zijn Megan en Sebas?'' ''Want ik ben in je klas geweest en Megan en Sebas zaten er niet.''
Lynn is aan het denken, dat weet ik zeker, maar dan zegt ze: ''Megan is ziek naar huis gegaan en Sebas is even naar de wc.''
Meneer Boor gelooft het niet en gaat naar de leerlingenbalie om te vragen of ene Megan Hendriksen ziek naar huis is.
Lynn gaat ondertussen ook naar de les.
Sebas en ik blijven achter in de vuilnisbakken.
Ik wil gaan kijken of er nog iemand is. Oké, niemand is er. Ik klop op Sebas' vuilnisbak en fluister dan: ''Sebas, de kust is veilig.''
Dan komt Sebas uit de vuilnisbak. Maar meneer Boor komt weer aanlopen als Sebas en ik net uit de vuilnisbakken zijn.
''Waar is Lynn?!'' Vraagt hij bezorgd.
Dan zeg ik snel: ''Die is naar de les.''
''Gaan jullie ook maar snel naar de les dan geef ik Lynn wel strafwerk.''
''Oké.''
Sebas en ik lopen door de gangen en dan zien we dat Lynn en.....

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen