''Wat ga jij doen dit weekend?'' Vraagt Lynn.
Ik schrik me kapot en antwoord: ''Hoezo? Wilde je met me ''afspreken ofso?''
Lynn zegt: ''Wat denk jij nou weer?'' ''Dat ik nu, in deze tijd, nog met je wil ''afspreken?'' ''Maar wat ga je dan doen in dit weekend?''
Ik zeg: ''Dat gaat jou helemaal niks aan.''
Lynn zegt: ''Is het bijzonder ofso?''
''Nee''
''Waarom mag ik het dan niet weten?''
''Omdat je niet alles hoeft te weten wat ik doe in m'n leven.''
Dan zegt Lynn: ''Aaaarg!'' ''Rot op met je f*cking feestje dit weekend!''
Ik kijk haar verbaasd aan en zeg: ''Waar heb je het over?''
''Ik weet het hoor.'' ''Stacey heeft me alles verteld.'' ''Wat moet ik nu doen?!'' ''Ik kan je gewoon niet meer vertrouwen!''
Dan komt Sebas eraan. Hij is de knapste jongen van de klas. Lynn vind hem knap, ik ook, maar zij heeft al verkering. Ik nog niet. Ik wilde vandaag vragen of ik hem even wilde ''spreken''.
Dan roept Lynn opeens: ''Heey Sebas!'' ''Mag ik je wat vragen?''
''Tuurlijk'' antwoord Sebas.
Lynn neemt hem mee naar een bankje op het pleintje.
Ik denk bij mezelf: Als zij het gaat vragen heeft ze met twee jongens verkering.... Nee dat kan toch niet?? Zal het al uit zijn tussen Lynn en Jonas?
Lynn zit heel aandachtig iets te vertellen tegen Sebas.... Ik weet niet wat ze zeggen maar opeens, Lynn kijkt heel serieus nu, zouden ze het over mij hebben. Lynn kijkt me raar aan en kijkt dan weer naar Sebas.... Dan staan ze op, geven een knuffel en lopen weer samen naar mij toe.
Lynn fluistert: ''Je kans is voorbij.''
Ze loopt weg. Sebas en ik blijven alleen.
Ik zeg tegen Sebas: ''Mag ik nu even iets aan je vragen?''
Dan zegt hij: ''Oké.''
Wij lopen naar het bankje. Ik vraag heel zenuwachtig aan hem: ''Wil.... wil... wil.... en toen......

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen