3. fallen
Als Patrick weer in zijn stal staat gaan Puck en ik naar de bak, Jane is nog steeds aan het rijden. Magic is helemaal bezweet, ze heeft hem hard laten werken. Als Jane ziet dat wij kijken rijd ze hem terug naar stap en geeft hem een klopje op zijn hals, ze weet dat wij niet bang zijn om commentaar te geven. De rest van de mensen in de bak kijken naar haar op, omdat ze ouder is en omdat ze veel mag van Patty. Een paar minuten laten komt Patty met haar paard aanstappen. Ik hou de deur voor haar open en dankbaar gaat ze de bak in. 'Meiden, op de balie ligt een briefje, kunnen jullie misschien de paarden die in groepjes op dat briefje staan los gooien in de kleine buitenbak? Ze mogen een half uurtje per groep buiten staan, als jullie ze ook weer binnen willen halen zou dat super zijn' zegt Patty tegen Puck en mij als ik de bakdeur weer dicht heb gedaan. 'Ja natuurlijk!' zegt Puck enthousiast, en ik knik instemmend. We lopen naar de balie toe en ik pak het briefje, in de eerste groep zitten de pony's, omdat ze ook samen rijden in de les kunnen ze allemaal samen. Ik stop het birefje in mijn zak en Puck en ik halen allebij een halster. Ze mogen hun halster niet omhouden in de bak dus we hebben er allebij maar 1 nodig.
We pakken als eerste de rustige paarden, hun zullen niet zo snel de bak uitrennen als we zo de bak weer open doen voor de andere paarden. Totaal zetten we 9 pony's in de bak. Ik knoop mijn halstertouw om de bakdeur zodat ze hem niet open kunnen duwen. De meeste pony's rollen eerst tot ze helemaal nat zijn door de snel, daarna rennen ze een beetje rond en spelen ze met elkaar. 'Er zijn vandaag zeker geen lessen? omdat het 1 januari is en er dan vuurwerk kan zijn?' vraag ik aan Puck. 'Ja klopt, morgen gaan ze wel door, dan is er hopelijk geen vuurwerk meer'. zegt Puck. 'Vorig jaar nog wel... Toen zat ik op Magic en die schrok zich dood en ging er dus als een gestoorde vandoor, de helft van de les viel er af weet je nog?' zeg ik. Puck knikt.
Als het eerste half uur voorbij is halen we de pony's naar binnen, dat gaat niet zo makkelijk als ze er in zetten. De meeste pony's willen namelijk er meteen uit, en niet wachten tot de rest weg is, ze staan dus allemaal bij de deur. Heel handig dus. "Wacht ik weet wat, ander houd ik de deur voor je open en jaag de paarden weg, dan kan jij ze er uit halen!' zegt Puck tegen mij. 'Ja dat is wel een goed idee' zeg ik, ik loop de bak in en haal de pony's er 1 voor 1 uit. Dit gaat een stuk beter en binnen een mum van tijd staan ze allemaal binnen. Omdat de paarden niet allemaal samen losgegooit kunnen worden zijn hun wel verdeeld, Zoë mag nu in een groepje van 3.'Ik zet Zoë buiten!!'zeg ik snel tegen Puck en ik loop al naar haar stal. Ís goed' zegt Puck lachend tegen mij, zij pakt 1 van de andere paarden en daarna de laatste. Ik ben er gelukkig bij als Zoë gaat rollen, ik film het dus. Als ze op staat schud ze zich uit, daarna rent ze er bokkend van door. Lachend film ik het, super leuk! Ik kan screenshots maken van het filmpje dus ik heb gelijk leuke foto's! Als Zoë is uitgerend komt ze naar mij toe, ik maak allemaal leuke foto's van haar en aai haar dan voorzichitg. Omdat ze niet alleen in de bak staat kom ik maar niet al te dicht bij, als die andere haar plotseling irriteren kan ze tegen me aankomen. Zoë loopt naar een hoek van de bak waar veel sneeuw ligt, ze begint er in te graven. Lachend zet ik mijn camera weer op filmen en film ik haar.
'Hee lief meisje van me!!' roept Jane, ze komt uit de stallen en loopt naar Zoë toe. 'Kan je een paar foto's maken?' vraagt ze aan mij en ze steekt haar telefoon al naar me uit. 'Ja hoor..' zeg ik zo enthousisast mogelijk (wat niet echt lukt). Ik pak haar telefoon aan en maak een paar foto's, Zoë doet heel schattig, was ik dat maar.. Als ik er een stuk of 10 heb gemaakt pakt ze haar telefoon weer, ze maakt nog een foto van Zoë en loopt dan weer de stallen in. 'Zal ik een foto van jou en haar maken?' vraagt Puck aan mij en ze glimlacht. 'Je begrijpt me ook zo goed!'zeg ik blij en ik geef mijn telefoon aan haar, ik ga naar Zoë toe. Ze doet nu net zo leuk als bij Jane net, dus daar ben ik heel blij mee. Ik pak mijn telefoon weer aan van Puck en bedank haar.
Ik zie dat Patty de bak uit gaat naar de poetsplaats, "ik moet nog even wat aan Patty vragen, kan jij intussen misschien Zoë filmen zodat ik niets mis?' vraag ik aan Puck en ik lach zacht. Ze knikt en pakt mijn telefoon aan, daarna loop ik naar Patty toe. Ik hoor buiten een harde vuurwerk knal , en het klinkt als of de paarden aan het rennen zijn. Ik ben stiekem wel blij dat ik mijn telefoon aan Puck heb gegeven, heb ik gelijk weer leuke beelden! Ik wil net de hoek om gaan naar de poetsplaats als ik een keiharde gil hoor. 'Aaaahhhh!!!!' zonder ook maar na te denken draai ik mij om en ren ik weer terug naar de bak. Ik zie daar Puck met haar hand voor haar mond staan, ze kijkt me aan en wijs dan richting de bak. Ik loop om haar heen om te zien wat ze bedoelt. Van schrik geef ik ook een gil, 'omg'...
Reageer (2)
cliffhanger muahah ^^
1 decennium geledenWUT IS DR GEBEURD?!
1 decennium geleden