Foto bij 2. Een euro!

Quizlet is echt super leuk :)
Zo een verhaal schrijven gaat veel beter dan als op papier :).

Ik had net alles perongeluk verwijders :o, gelukkig weer terug kunnen krijgen maar ik was echt bang.
Het waren 1200 woorden ofzo haha.

Als Puck en ik aankomen in de kantine gaan we aan 'onze tafel' zitten. We noemen het onze tafel omdat we daar altijd zitten, maar hij is eigenlijk niet van ons. "Jij gaat echt nog ver komen met Zoë, je reede cht super goed op haar!' zegt Puck tegen mij. Blij kijk ik haar aan, 'dankje, ik ben echt blij met haat, door haar zijn we niet gebeten en ben ik niet gevallen. Ik weet niet of ze dat uberhaubt expres deed maar ik vind het als nog lief!' zeg ik en ik lach zachtjes. 'En Jane is echt triest' zegt Puck, ze kijkt even snel om zich heen of Jane er niet is en gaat dan fluisterend verder. 'Ze heeft altijd de zelfde lieveling als jou, en ze wil je jaloers maken, maar als een paard iets fout doet dan slaat ze hem. Wie word er nou jaloers op iemand die een paard slaat, zowiezo vind Zoë haar dan niet leuker'. 'Nee klopt, haar vorige eigenaar was ook vaak gemeen tegen haar, als ze iets fout deed kreeg ze een klap van haar. Ik weet zeker dat Zoë iemand leuker vind die lief tegen haar is, en ik bedoel niet dat ze mij dan maar leuker moet vinden. Al hoop ik dat wel...' zeg ik. 'En ach, Jane heeft dan wel eerder op haar gereden in de les. Maar jij mocht haar leasen, en dat zou Patty alleen toelaten als je je vertrouwt en weet dat je goed kan rijden!' zegt Puck om mij blij te maken. 'Tja das wel waar!' zeg ik, 'kom we gaan eten! ik heb honger!' "Lotte, je hebt altijd honger' zegt Puck lachend, daarna loopt ze achter bij aan naar de balie om eten te bestellen.

Een kwartier later is ons eten klaar, patat. We bedanken de vrouw die het ons brengt en we gaan weer aan 'onze tafel' zitten. Intussen zijn er een paar meiden gaan rijden die ook leasen, ook Jane. "Rijd Jane nou op Magic?' vraagt Puck aan mij. 'Ja klopt' zeg ik en schud lachend me hoofd, Magic was mijn vorige lieveling. En dus ook de vorige lieveling van Jane, ze least hem dus alleen omdat Zoë niet kan. En ik zou eigenlijk Magic eerst gaan leasen, tot zij hem eerder had opgegevn. Maar toen kwam Zoë en gaf ik haar op, ik heb dus eigenlijk toch een soort van gewonnen. "Misschien gaat het rijden wel zo goed bij haar dat ze Magic toch weer helemaal leuk gaat vinden' zegt Puck. 'Ja zou kunnen, ik hoop het wel. Kijk voor mij is het niet leuk dat ze heel de tijd mij na doet en lastig valt, maar voor die paarden is het ook niet leuk. Ze worden eigenlijk gebruikt om mij jaloers te maken, en als ze dan niet helemaal perfect doen bij en tegen Jane krijgen ze een klap... Ze is echt een raar kind, ik hoop dat ze snel van de manege af gaat...'zeg ik. Terwijl we onze patat opeten kijken we naar hoe de mensen rijden. De meeste in de bak kunnen al goed rijden en gaat het ook goed bij. Ook rijden er 2 wat jongere en minder goede meisjes. Ze rijden op 2 shetlanders, en aangezien hun graag klieren en ondeugend zijn gaat het niet super goed. Af en toe gevenze een bokje, of gaan ze de verkeerde kant op. Toch blijven de meisjes goed doorgaan en blijven ze zitten. 'Jane kijkt heel de tijd naar ons' zegt Puck lachend tegen mij, 'sneu geval'. Als Jane ziet dat ik naar haar kijk probeerd ze Magic in de krul te laten lopen, Magic heeft daar geen zin in en werkt tegen. Jane verliest haar geduld en heeft hem een harde tik. Magic geeft een bok en Jane vliegt over zijn hoofd heen, hij odet een paar passen naar achter en kijkt schuldig naar Jane die op de grond zit. Jane staakt op met een chagerijnige blik en pakt Magic bij zijn teugels. 'Oke daar gaat de kans dat ze Magic weer geweldig gaat vinden' fluister ik tegen Puck. We moeten allebij lachen en verstoppen ons dus maar achter onze handen. 'Waarscheinlijk zag een euro liggen! Zo zeggen ze dat toch als er iemand zo af valt?' vraagt Puck aan mij. Ik lach nog harder en zij lacht mee. Jane ziet het en kijkt ons boos aan. Ik doe snel bij hand voor mijn mond en pak een patatje. Puck pakt ook een paar patatjes en propt ze in haar mond zodat het lijkt als of ze niet lacht.Jane neemt Magic mee naar de AC-lijn, daar stapt ze weer op nadat ze het zand van zich af heeft geslagen. Als ze weer op Magic zit neemt ze haar teugels extra kort en geeft hem een tik. Daarna draaft ze weer aan. 'Oke het was misschien zielig dat ze viel, maar ze verdiende het wel. Ik vind dat je een paard niet zo moet dwingen om in de krul te lopen, als je gaat zagen om hem zo te krijgen vind ik dat slecht. Zoë kan ook in de krul lopen, maar zij doet het vrijwillig...' zeg ik tegen Puck als ik weer serieus ben. 'Ja klopt, je ziet heel vaak dat mensen hun paarden dwingen om zo te lopen, ik vind dat echt niet mooi dan ofzo maarja' zegt Puck.

Als we ons eten op hebben gaan we weer terug naar stal, ik stop even bij Zoë om haar een aaitje te geven en dan lopen we door naar Patrick. Hij is de lieveling van Puck. We gaan zijn stal in en Puck geeft hem een knuffel. 'Ga je nog met hem wandelen?' vraag ik aan haar. Patrick is al een tijdje kreupel en als Puck op de manege is mag ze altijd met hem stappen zonder het te vragen. "ja! tuurlijk dat is super leuk'zegt ze lachend. Puck loopt even weg en komt terug met haar halster, ze doet hem om bij Patrick en neemt hem mee zijn stal uit. Ik doe de staldeur weer dicht en samen lopen we naar de parkeerplaats, het is het beste voor hem om op een harde ondergrond te lopen. Op de parkeerplaats ligt niet zo veel sneeuw, het word schoongehouden omdat de auto's daar rijden. 'Eigenlijk moeten we Jane een keer filmen als ze zo doet met de paarden, en dan moeten we het aan Patty laten zien, misschien ziet ze dan in hoe Jane is' zegt Puck. 'Ik denkl het niet, Jane doet altijd zo lief een aardig als zij er bij is. Patty denkt dat ze geweldig is, ze zal dan gewoon denken dat ze een paard goed aanpaakt...'zeg ik en ik zucht. 'Nou ja, ik lease Zoë nu en zij niet, dus ze heeft maar lekker pech. Eigenlijk moet ik gewoon een ander paard geweldig gaan vinden en dan vind zij hem ook geweldig, dan ga ik gewoon stiekem naar Zoë...'zeg ik, 'maar dat is ook niet leuk, ik kom hier voor Zoë, zij is mijn lieveling. En dan wil ik haar liefde een aandacht geven. Ugh ik weet het niet meer' zeg ik gefrustreerd. 'Het komt wel goed, Zoë vind jou toch leuker dus blijf lekker bij haar, en als Jane komt gaan we gewoon naar Patrick!' zegt Puck en ze geeft hem een knuffel. We lopen nog een paar rondjes met Patrick, ik maak nog ee paar foto's en dan gaan we weer naar binnen.

Reageer (1)

  • Kelpie

    omg haha^^
    geweldig dit

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen